Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met mijn passat cc uit 2011


emile

Vraag

Beste Volkswagen rijder,

 

Al jaren rijden mijn vrouw en ik volkswagen ( corrado,golf 1, golf 3, beetle, passat en nu een passat cc)  en tot nu toe nog nooit echte problemen gehad.

Moet ook eerlijk zeggen nog nooit een forum nodig gehad om hulp te vragen. Tot nu.

 

Het gaat om het volgende:

 

Mijn passat CC 2011 TSI begon ineens errors aan te geven. Namelijk Abs/Esp. Naast deze error die verschijnt in het display gaan er nog meer lampen branden op het dashboard.

De lampen Abs/Esp/bandenspanningscontrole/stuurwiel en elctronische handrem gaan branden in de kleur oranje. Deze storingen blijven continue aanwezig.

De bandenspanningcontrole knippert eerst en vervolgens brand deze ook continue. De cruise controle werkt trouwens ook niet meer.

 

10 dagen hiervoor kreeg ik problemen op vakantie. Auto wilde niet meer starten en kreeg ook vreemde storingen tijdens te starten. Ramen die tegelijkertijd naar beneden gingen, klok die begon rond te draaien,airco aan/uit. De auto is gestart via de accu van een andere auto en toen starte hij wel weer. Een uur later weer hetzelfde probleem. Accu is hierna vervangen en 14 dagen geen problemen meer gehad. Ik vertel dit om het verhaal zo compleet mogelijk te maken. Misschien dat dit voorval er ook iets mee te maken heeft.

 

Een dag na thuiskomst van vakantie kreeg ik de storingen die zich nu afspelen.

 

Auto uit laten lezen. Abs sensor rechts achter en de Abs module kwamen naar boven.

Abs sensor vervangen en de bekabeling doorgemeten. Storing blijft aanwezig op deze sensor en ook op het dashboard. Gelijk alle Abs sensoren nagekeken en bekabeling doorgemeten.

Abs module is hierna uitgebouwd en opgestuurd voor reparatie/analyse. Module terug gekregen, hier bleek niets mee aan de hand te zijn.

 

Nu zijn we de bekabeling van de kabelboom aan het doormeten.

 

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad?

Is er iemand die nog idieen heeft waar we zouden moeten zoeken?

 

Graag hoor ik van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Emile

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien toch iets met de boordspanning? Niet flauw bedoeld, maar je hebt echt een nieuwe accu geplaatst en mbv vag-com goed ingevoerd? Slechte accu kan voor hele rare storingen zorgen.

 

Elke keer uitlezen als er een storing is, dat kan al veel helder maken.

 

Edit: misschien slecht massa-aansluiting of + aansluiting niet helemaal goed vast oid?

Hoe lang je je de auto al?

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Wij dachten daar ook al aan. We hebben een andere accu aangesloten en nu kwamen weer dezelfde problemen terug.

Vag-com is hierbij niet aan te pas gekomen met het plaatsen. Is dit noodzakelijk dan?

 

i.i.g alvast bedankt voor het meedenken.

De auto is nu 2,5jr in mijn bezit en geen andere problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie. Volgens vag com moet het wel de ABS module zijn. Ondanks dat deze is opgestuurd en getest gaan we vandaag toch een andere module testen. Mocht het probleem dan nog steeds aanwezig is zal ik de Ecu gaan voorleggen. Ik hou jullie op de hoogte. Gr en bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden