Ga naar inhoud
  • 0

bokken bij optrekken 1e versnelling


johnnyboy0186

Vraag

Hallo iedereen.

 

Ik heb de laatste tijd een raar probleem met mijn passie.. (3b station 1.6 AHL)

als ik optrek als de motor koud is geen enkel probleem, echter als de motor warm is dan bokt hij bij het optrekken in de eerste versnelling en ook alleen de 1e de rest geen problemen (voelt alsof je wielspin heb t,wat je niet hebt en de hele auto schud dan).... de motor is net 12dkm geleden gereviseerd en er is toen ook een nieuwe koppeling ingekomen, kan het wezen dat deze niet goed meer is? (fabrieksfout?)

of moet ik toch ergens anders zoeken?

de motorsteunen zijn volgens de garage nog goed.

 

Alvast bedankt,

 

John

aangepast door johnnyboy0186
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt, ik ben inderdaad er wel even mee heen geweest, en hij zei dat het idd vermoedelijk de koppeling was.. enige nadeel het kost wel geld als het het niet blijkt te zijn, dus ik dacht hier ik vraag even een second opinion.. voordat straks de bak en alles er weer onderweg is en het blijkt een aandrijfas te zijn ofzo :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ze hebben het toch gemonteerd en eigenlijk zelf de diagnose gesteld. Als er iets anders is, dan moet je dat betalen, maar het losgooien van de bak om de koppeling te checken en als dat het dan niet is, af te laten rekenen moet je niet accepteren. Neem aan dat je garantie hebt op reparatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het zelfde probleem, maar dan bij een DSG-7. Als je wegrijdt bij een stoplicht, dan voelt het inderdaad of je wielspin hebt, maar dat heb je dus niet. Eerst dacht ik dat het asfalt wat ribbelig was, dat heb je weleens bij stoplichten. Maar ik merkte later dat het overal is. Ik weet niet of er verschil is bij warme- of koude motor, maar bij een warme doet hij het in ieder geval wel. Ik heb deze auto in september gekocht en er zit nog garantie op, dus ik ga er vanuit dat de garage het wel oplost, maar heeft iemand een idee wat het kan zijn, zodat ik wat gerichter mijn probleem bij de garage kan neerleggen, dan wel om te voorkomen dat ze me afschepen met "het is niets" en dat hij na de garantie instort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden