querex Geplaatst 12 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2016 Nadat mijn auto enkele maanden heeft moeten buitenstaan voor verbouwingen, merkte ik dat enkele kleine steenslag putjes al snel zijn uitgebreid tot best grote roest plekken. Aangezien ze op dergelijk korte tijd zo groot zijn geworden, kan ik ze best tijdig laten repareren, alvorens mijn volledig dak binnenkort bruin ziet Zonet even bij een spuiter in de regio geweest, om te informeren achter de kosten om de schade te laten herstellen. Maar deze liepen al snel + 1000 euro op. - Herspuiten volledig dak - Herspuiten stijl rechts naast de voorruit (langs voorkant auto bekeken) - Herspuiten motorkap Aangezien de Passat 3C ondertussen ook al 7,5 jaar oud is en de kostprijs wat hoog oploopt voor de leeftijd, wou ik eens informeren of er hier al iemand ervaring heeft met dergelijke roest plekjes op een meer economisch verantwoorde (goedkopere) manier op te lossen, rekening houdend met de leeftijd van de 3C. - De roest voorzichtig wegkrabben + behandelen met roestwerende (zwarte) verf? - ... Na doorvragen aan de spuiter, zou lokaal bijwerken ook mogelijk zijn. Maar dit zou alles behalve een mooi resultaat geven wist hij me te zeggen: - De randen zichtbaar - Doffe waas door de vernis Iemand ervaring / tips / .. alles welkom! Enkele foto's. Roesplek boven de voorruit (ongeveer in het midden boven de raam): Roestplek op de rechter stijl naast de voorruit (langs de voorkant bekeken): 2x Roestplek boven de voorruit in de rand Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 12 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2016 Iron x op spuiten, dat verwijdert vliegroest, daarna met lakstift opvullen om overige roest te verkomen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 12 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2016 (aangepast) Die op het dak is wel een flinken, je ziet ook nog een stuk roestblader zitten links op de foto. Dat moet eerst weg. Zou wel eert iets van primer of menie aanbrengen voor de lakstift, anders is het na een jaar nog erg als nu. Met lakstift breng je het zo dun aan dat er zo vocht doorheen komt en binnen veder gaat met roesten. 12 augustus, 2016 aangepast door Schippersss Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 13 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2016 Op de zij stijl lijkt ook meer te zitten, of is dit bedrog? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
querex Geplaatst 14 augustus, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2016 Op de zij stijl lijkt ook meer te zitten, of is dit bedrog? Inderdaad als ik de foto opnieuw bekijk, lijkt dit inderdaad verwarrend Die extra "veeg" in de zijstijl naast het "puntje" is een wierspiegeling van de omgeving. Visueel is het dus enkel het "puntje / gaatje". Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nard Geplaatst 14 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2016 (aangepast) Beste is toch gewoon laten spuiten. je kan wel spot-repair doen, maar dat blijf je op dit soort vlakken altijd zien. Beter direct goed afhandelen. Misschien kun je dit in combinatie met de gehele kop van de auto spuiten laten doen en is er na prijsopvraag bij diverse partijen een interessante prijs te bedingen? Met zelf via een lakstift doen gaat dit niet mooi worden. De plekken zijn daarvoor echt te groot (los van het helemaal voorkomen van verder roesten). Ook die op de rand bij de ruit gaat een lastige worden want voor je het weet is de roets doorgekropen onder de ruit en is er daar nog meer aan de hand. Eigenlijk zou je zelfs de ruit eruit moeten laten halen en vervangen om het helemaal 100% te doen. Vraag jezelf af: hoe lang wil je nog met de auto doen? En bij verkoop of inruil gaat dit soort roest toch behoorlijk negatief drukken op de prijs die je nog ontvangt. 14 augustus, 2016 aangepast door Nard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
querex Geplaatst 15 augustus, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Beste is toch gewoon laten spuiten. je kan wel spot-repair doen, maar dat blijf je op dit soort vlakken altijd zien. Beter direct goed afhandelen. Misschien kun je dit in combinatie met de gehele kop van de auto spuiten laten doen en is er na prijsopvraag bij diverse partijen een interessante prijs te bedingen? Met zelf via een lakstift doen gaat dit niet mooi worden. De plekken zijn daarvoor echt te groot (los van het helemaal voorkomen van verder roesten). Ook die op de rand bij de ruit gaat een lastige worden want voor je het weet is de roets doorgekropen onder de ruit en is er daar nog meer aan de hand. Eigenlijk zou je zelfs de ruit eruit moeten laten halen en vervangen om het helemaal 100% te doen. Vraag jezelf af: hoe lang wil je nog met de auto doen? En bij verkoop of inruil gaat dit soort roest toch behoorlijk negatief drukken op de prijs die je nog ontvangt. Inderdaad, ik ben aan het overwegen om misschien de grote plek op het dak + de 2x moeilijke roest plaatjes in de raam rand te laten doen met spot-repair. En de andere kleinere losse puntjes misschien met de hand te doen dmv reeds aangeraden primer + lakstift. Het is moeilijk afwegen wat de beste optie is... Ik zoek nog wel enkele jaren met deze B6 te blijven rijden. Deze is mechanisch 100% in orde, als ik een nieuwe koop, moet ik weer afwachten of alles mechanisch in orde is. Als ook met de verbouwingen vervoer je liever alles met een iets oudere wagen dan een pareltje van een nieuwe wagen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Postie Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Als je iemand hebt die goed spot repair kan doen zie je er niks van. Ik kan het weten mijn auto paar punten laten doen op voorscherm achterbumper deur en binnekort weer paar kleine plekjes voor die vorige 3 delen was is 250euro kwijt. En ik ben erg kritisch maar je ziet er niks van! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
querex Geplaatst 16 augustus, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2016 Als je iemand hebt die goed spot repair kan doen zie je er niks van. Ik kan het weten mijn auto paar punten laten doen op voorscherm achterbumper deur en binnekort weer paar kleine plekjes voor die vorige 3 delen was is 250euro kwijt. En ik ben erg kritisch maar je ziet er niks van! Postie, was jouw spot repair van de 1 a 2 mm groote? Of ook van de 10 mm zoals de roestplek op het dak van mijn 3C? Alvast bedankt voor uw input! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
butcher1981 Geplaatst 16 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2016 Misschien een optie om alleen het dak te spuiten aangezien die op de foto het ergst lijkt, bij mij in de buurt doet de autospuiter het voor 200,- per deel buiten het boekje. Misschien dat er bij jouw ook wel zo iemand zit, dan zit je weer strak in de lak. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Postie Geplaatst 17 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2016 Postie, was jouw spot repair van de 1 a 2 mm groote? Of ook van de 10 mm zoals de roestplek op het dak van mijn 3C? Alvast bedankt voor uw input! Was een stuk van 1,5/4cm waar de verf weg was en een schaaf van 3/20cm ongeveer. Dus geen kleine plekjes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten