Ga naar inhoud
  • 0

Moeilijk te Omschrijven Probleem


kartellie

Vraag

Geachte leden: mijn passat 3 bg bouwjaar 2001 km stand 250.000,als die een paar dagen heeft stilgestaan,en ik start de motor,komt de motor niet op toeren,net of die een kabelbreuk heeft of bobine probleem,horterd dan,draai ik de sleutel terug loopt die meteen,loopt ook als een zonnetje hapert niet stotterd niet ,

 

auto is meerdere keren langere tijd bij 2 verschillende garage's geweest,bougies vervangen benzine filter reiniger aan de brandstof toe gevoegd,

 

auto is meerdere keren uitgelezen,!!!!!!!!!! enigste wat daar uitkomt is de katolisator ,maar bij de viergasse test staat alles op perfecte waarden,????

 

de ene garage zegt dat het niet de katolisater is,vervangen is niet[nog]aan de orde kan zijn dat het hem zit in het praten tussen de lambasonde's?

 

andere garage zegt bel maar als het zich weer voordoet kijken we naar de katolisator kosten rond de 1000€

 

raadselachtig iets ?

 

omdat die olie gebruikt zeggen ze kan dat er ook mee te maken hebben? maar hij heeft altijd olie gebruikt net als meeste passat's

 

garage waar die gekocht is die het heeft over de katolisator 1000€ is ben ik achter gekomen nu,rekeningen bekeken is een dure,want bij elke beurt luchtfilter benzine filter vervangen is niet nodig

 

geachte forum leden er is mee te leven,wagen loopt echt als een zonnetje begrijp alleen niet waarom die het zo af en toe doet? en 2 tellen later alles weer perfect is,

 

iemand een tip zelfde ervaring??????? meer info nodig?vraag het gerust

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Watvoor een motor? En als je wacht gaat de motor dan wel normaal draaien of moet je het contact altijd uitzetten en weer starten?

 

weet alleen dat het een 2 liter motor is, [verder geen verstand van]  nee hoef het alleen te doen als die niet start bij eerste poging, draai dan de contact sleutel terug, maak weer contact en lopen zonder een enkele hapering

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is er weleens brandstofdruk gemeten? Heb het idee dat er geen druk op staat de eerste keer, of de brandstofpomp wordt niet aan gestuurd iets dergelijks. Relais ingebrand van de brandstofpomp. Is het brandstoffilter weleens vervangen. Misschien veel vragen, maar hoe meer info hoe sneller je de storing kan traceren. Katalysator lijkt mij niet het probleem op dit moment.

 

Hoe is de onderhoudshistorie? Laatste beurt en wat gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is er weleens brandstofdruk gemeten? Heb het idee dat er geen druk op staat de eerste keer, of de brandstofpomp wordt niet aan gestuurd iets dergelijks. Relais ingebrand van de brandstofpomp. Is het brandstoffilter weleens vervangen. Misschien veel vragen, maar hoe meer info hoe sneller je de storing kan traceren. Katalysator lijkt mij niet het probleem op dit moment.

 

Hoe is de onderhoudshistorie? Laatste beurt en wat gedaan?

geen idee of ze druk hebben gemeten?, brandstoffilter recent vervangen 10.000 km geleden tevens luchtfilter olie filter ± 2 weken geleden bougies vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

lmm = luchtmassameter, probeer het zonder het stekkertje erin.

Had je het probleem ook al voordat je de filters e.d. had vervangen?

dank en waar zit die l m m  ? voorheen deed die dat een hele enkele keer, laatste tijd vaker vandaar bezoek garage, na het plaatsen van nieuwe bougies 2 weken zonder probleem gestart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt een bepaalde druk nodig om goed te starten, te lage of geen druk betekend niet of slecht starten. Bij contact aan draait de pomp om het systeem onder druk te zetten. Als er ergens lekkage zit en je laat hem twee keer op druk komen dan is de kans groter dat ie aanslaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt een bepaalde druk nodig om goed te starten, te lage of geen druk betekend niet of slecht starten. Bij contact aan draait de pomp om het systeem onder druk te zetten. Als er ergens lekkage zit en je laat hem twee keer op druk komen dan is de kans groter dat ie aanslaat.

dan word het een nieuwe brandstof pomp??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden