Ga naar inhoud
  • 0

Lekken automaat


Kevin Kok

Vraag

Hallo,

 

Sinds een paar dagen lekt mijn versnellingsbak.

Vanmorgen even goed bekeken onder de auto en hij lekt waar de aandrijfas de bak in gaat. (bestuurderskant)

Hij drupt heel licht maar wil dit toch graag vervangen aangezien ik bijna naar Spanje ga met de auto.

dit lijkt mij een keerring te zijn?

Nu zit ik te zoeken op internet naar een juiste keerring maar kan deze niet vinden.

Weet iemand misschien welk onderdeel ik nodig ben?

 

Het is een Passat 1.8t 1998

Motorcode AEB

Bakcode CJQ

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

kan gewoon met een lange slang of een grote injectie(achtige) oliespuit, WEL is belangrijk dat de motor loopt als je bijvult(grote gat/stop in de carterpan) loopt het eruit(bij ca 40gr olietemp) dan is ie op niveau

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt een 5 traps automaat toch ?

Als dit zo is dan is de kans erg klein dat er automaat olie uit de aandrijfaskeerring aan de bestuurderskant komt

Olie koeler aansluitingen zitten wel aan die kant en net boven de aandrijfaskeerring die zou ook kunnen lekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let er wel op als je die keerring wil vervangen dat die 'flens" aan een as vast zit die doorloopt naar de andere kant van de versnellingsbak.

3 torxbouten losmaken  (dacht torx 40) en dan kan de as met houder waar keering inzit uit de versnellingsbak worden getrokken.

Controleer na montage het oliepeil van het differentieel, deze loopt meestal iets leeg na het verwijderen van de as.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden