Ga naar inhoud

Discover Pro met oude kaartinformatie


HSN

Aanbevolen berichten

Vier weken geleden heb ik mijn gloednieuwe (lease) Volkswagen Passat met 1.6TDI motor en 7 DSG bak mogen ophalen bij de dealer.

Bij de bestelling van de auto heb ik het Executive pakket aangekruist, waarin het navigatiesysteem Discover Pro zit.

 

Bij de uitleg van de auto hebben we mijn thuisadres ingevoerd in het navigatiesysteem. Vreemd, mijn huisnummer werd niet herkend. Ik heb er op dat moment geen aandacht aan besteed, maar later in de week ontdekte ik dat diverse van de huisnummers van mijn adressen niet herkend werden. Ook staan nieuw aangelegde wegen er niet op.

Omdat ik reeds 2 1/2 jaar in mijn huisje woon, heb ik de conclusie getrokken dat het kaartmateriaal (versie 2016) dat op het navigatiesysteem is geïnstalleerd ouder dan 3 jaar is! Volgens mij niet acceptabel, daar bestel je geen duur navigatiesysteem voor.

Op dit moment probeer ik kaartmateriaal 2016-2017 te installeren (de update van mei 2016)!

 

Zijn er meer mensen die het probleem herkennen van de verouderde kaartinformatie op het Discover Pro systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Vinniepilon,

het gaat bij mijn thuisadres alleen om het huisnummer. De straat kent hij wel, maar die is dan ook al 7 jaar oud. In 2014 zijn daar enkele nieuwe huizen bijgebouwd waar ik er 1 van heb. Die kent hij niet. Ik kom ditzelfde probleem tegen bij enkele locaties van mijn klanten. Straat wel bekend maar huisnummer niet.

Maar ook als ik naar de spotschool rij kom ik over een rondweg die in 2015 is geopend. De navigatie denkt dat ik door een weiland rij.

 

De dealer heeft geconstateerd dat de kaartinfo van versie 2016 is, terwijl er in mei een update is uitgekomen. Hij hoopt dat daarmee het euvel verholpen is.  Ik heb de update dit weekend proberen te installeren maar omdat ik het SD kaartje heb aangemaakt op een iMac herkent het navigatiesysteem de update niet. Kortom, dat mag de dealer gaan verzorgen.

 

Ik blijf het raar vinden dat de kaarten van versie 2016 niet beschikken over de gegevens van locaties die in 2014 zijn gerealiseerd. Koop een TomTom van ongeveer € 100 en de kaarten zijn wel up-to-date!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste HSN,

 

De kaarten komen van het oude Navteq (nu HERE).

Heel veel leveranciers van navigatiesystemen gebruiken deze kaarten. De VW dealer kan hier weinig aan veranderen en levert je gewoon de meest recente update die hij ter beschikking kan stellen.

Sommige wegen staan er al lang op voordat ze er liggen, sommige doen er wat langer over voordat ze er bij staan.

 

Hier zie je voor welke systemen ze de kaarten leveren: http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/nl_NL/-/EUR/Default-Start;pgid=LK1GAXJdhKlSR0dn7k7A4x_B0000NxAN728s;sid=Wr_Zj_y5yfTZj6vDTCKdh_azXS4obKsX0AHeHg1a?

 

Hier kan je suggesties doen om de kaart te verbeteren:

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/nl_NL/-/EUR/View-Static?Page=FAQ#3 

 

In mijn ervaring (woon in de Vinex Leidsche Rijn) zijn de kaarten zeer up to date.

Ik gebruik de huisnummer functie weinig, werk meer met een straat en dan zie ik het zelf wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hans,

 

 

Ik ervaar ook bij de navteq kaarten dat ze langzamer bijgewerkt worden dan TomTom. Ik zelf heb tomtom kaarten in de 310 en mijn vrouw heeft in der Seat navteq.

 

Ik denk ook niet dat de dealer er veel aan kan doen, het is helaas nalachtigheid van navteq.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Hi Hans,

 

bij deze de oplossing van Herbie voor het uitpakken van het 7Z navigatie update bestand op een Mac:

 

Herbie, op 27 Nov 2016 - 4:14 PM, zei:

snapback.png

Met welk programma heb je de gezipte file uitgepakt op je Mac? Eerste keer dat ik de file op een Mac heb gedownload heb ik het uitgepakt met The Unarchiver. Uitpakken leek goed te gaan, maar de Discover Pro herkende de update niet.

Heb nu een ander tooltje op de Mac gebruikt (Keka), dit keer herkende de Discover Pro de update wel.
Zie http://forum.vwpassa...ber-2015/page-2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat de update procedure sowieso erg brak is.  

Met steeds dezelfde USB stick (prima stick) moest ik vier pogingen doen om de update te starten. Het loopt vast bij het scannen, de scan zegt er geen update op staat, dat soort meldingen.

Wat bij mij hielp (zal wel toeval zijn) is de USB stick onder de armleuning plaatsen ipv onder de radio : updates herkend en na een klein uur geïnstalleerd.

 

:evil:  en toen bleek .... dat de A4 door Midden-Delfland er niet op staat. Idioot ! Dat is toch niet een achteraf straatje in Lutjebroek dat iemand vergeet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb de kaartupdate van november uitgevoerd en merk ook dat bepaalde zaken er nog/nog steeds niet opstaan. Met name rotondes die zijn aangelegd of juist weggehaald. Iets anders, ik wordt nu af en toe van de snelweg afgestuurd en kort daarna weer terug geleid. Bv. als er langzaamrijdend verkeer is. Je mag dan via een benzinestation parallel rijden en 300 m verderop weer invoegen... Als ik ergens een hekel aan heb is dit het wel.

 

Ook wordt je soms van je route afgestuurd, om vrij snel daarna een U-bocht te maken en weer terug op je route te komen. Op bekend terrein kun je dat wel voorzien, maar bv. in het buitenland en/of in het donker wordt dat anders. Vreemd, lijkt met deze versie vaker te gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de nieuwste kaart geïnstalleerd (nov.2016) op mijn Discover Pro, hoezo nieuw...... de nieuw A4 van Delft naar Schiedam nota bene al ruim een jaar in gebruik en een vitale snelweg verbinding in de Randstad staat er nog steeds niet op.

Klacht gedeponeerd bij VW Klantenservice maar die doen dit laconiek met een standaard berichtje af, weinig professioneel en schandalig dat het topmodel navi van VW geen actueler kaartmateriaal gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de nieuwste kaart geïnstalleerd (nov.2016) op mijn Discover Pro, hoezo nieuw...... de nieuw A4 van Delft naar Schiedam nota bene al ruim een jaar in gebruik en een vitale snelweg verbinding in de Randstad staat er nog steeds niet op.

Klacht gedeponeerd bij VW Klantenservice maar die doen dit laconiek met een standaard berichtje af, weinig professioneel en schandalig dat het topmodel navi van VW geen actueler kaartmateriaal gebruikt.

Welkom op het forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kaartupdate van november uitgevoerd en merk ook dat bepaalde zaken er nog/nog steeds niet opstaan. Met name rotondes die zijn aangelegd of juist weggehaald. Iets anders, ik wordt nu af en toe van de snelweg afgestuurd en kort daarna weer terug geleid. Bv. als er langzaamrijdend verkeer is. Je mag dan via een benzinestation parallel rijden en 300 m verderop weer invoegen... Als ik ergens een hekel aan heb is dit het wel.

 

Ook wordt je soms van je route afgestuurd, om vrij snel daarna een U-bocht te maken en weer terug op je route te komen. Op bekend terrein kun je dat wel voorzien, maar bv. in het buitenland en/of in het donker wordt dat anders. Vreemd, lijkt met deze versie vaker te gebeuren.

Afgelopen week door NL, D en  Oostenrijk gereden; navigatie verliep prima, Car-Net leidde ons bij Stuttgart ook keurig om een file heen. Kortom, nog niks geks gemerkt. Zal tot over de terugreis rapporteren, nu eerst genieten van het skiën!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden