De VR5 heeft een variabele inlaat, met een klep naar een "resonantie kamer" die bij lage toeren en belasting open gaat.
Die klep is een soort lange rol, die 90 graden gedraaid wordt om te openen.(de "rotary valve" in bijgevoegd plaatje)
Dat openen gaat op vacuum. Mijn auto heeft met weinig toeren naar mijn gevoel weinig trekkracht. Ik heb al met een vacuum meter gemeten: er is goed vacuum, en bij gas geven gaat de electrische klep open en wordt de "rol" bediend. Het vacuum bij het vacuum vat (voor de electrische klep) blijft als de motor uit staat aanwezig (loopt maar heeeel langzaam terug) dus dat stuk lijkt allemaal te werken. Maar niet met echte trekkracht tot gevolg...
Nu is mijn vraag: de klep ("rol") die de resonantiekamer opent, zou die misschien 90 graden gedraaid gemonteert kunnen zijn?
De reden dat ik het vraag: als het fysiek niet kan, hoef ik dat deel niet open te maken...
Vraag
lhofstra
Hallo,
een beetje vreemde vraag misschien.
De VR5 heeft een variabele inlaat, met een klep naar een "resonantie kamer" die bij lage toeren en belasting open gaat.
Die klep is een soort lange rol, die 90 graden gedraaid wordt om te openen.(de "rotary valve" in bijgevoegd plaatje)
Dat openen gaat op vacuum. Mijn auto heeft met weinig toeren naar mijn gevoel weinig trekkracht. Ik heb al met een vacuum meter gemeten: er is goed vacuum, en bij gas geven gaat de electrische klep open en wordt de "rol" bediend. Het vacuum bij het vacuum vat (voor de electrische klep) blijft als de motor uit staat aanwezig (loopt maar heeeel langzaam terug) dus dat stuk lijkt allemaal te werken. Maar niet met echte trekkracht tot gevolg...
Nu is mijn vraag: de klep ("rol") die de resonantiekamer opent, zou die misschien 90 graden gedraaid gemonteert kunnen zijn?
De reden dat ik het vraag: als het fysiek niet kan, hoef ik dat deel niet open te maken...
Link naar reactie
Delen op andere sites
5 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten