Ga naar inhoud
  • 0

Variabele inlaat op VR5: kan de "rotary valve" verkeerd gemonteerd zijn?


lhofstra

Vraag

Hallo,

 

een beetje vreemde vraag misschien.

De VR5 heeft een variabele inlaat, met een klep naar een "resonantie kamer" die bij lage toeren en belasting open gaat.

Die klep is een soort lange rol, die 90 graden gedraaid wordt om te openen.(de "rotary valve" in bijgevoegd plaatje)

Dat openen gaat op vacuum. Mijn auto heeft met weinig toeren naar mijn gevoel weinig trekkracht. Ik heb al met een vacuum meter gemeten: er is goed vacuum, en bij gas geven gaat de electrische klep open en wordt de "rol" bediend. Het vacuum bij het vacuum vat (voor de electrische klep) blijft als de motor uit staat aanwezig (loopt maar heeeel langzaam terug) dus dat stuk lijkt allemaal te werken. Maar niet met echte trekkracht tot gevolg...

 

Nu is mijn vraag: de klep ("rol") die de resonantiekamer opent, zou die misschien 90 graden gedraaid gemonteert kunnen zijn?

De reden dat ik het vraag: als het fysiek niet kan, hoef ik dat deel niet open te maken...

 

 

 

post-16220-0-70754900-1467148497_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, hij stottert niet. Als je niet een beetje gas geeft tijdens het op laten komen van de koppeling slaat hij af, en onderin niet zo veel trekkracht, maar verder ok.

 

Ik heb wel stotteren onderin gehad, maar dat was toen mijn luchtmassameter.

 

En stotteren/onregelmatig bovenin de toeren, en dat was de krukassensor

 

Lambert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naast de krukassensor (motor begon vorige week in te houden/stotteren bij hogere toeren, was een nieuw/ander probleem) ook de LMM vervangen. Hij lijkt nu weer beter op te pakken. Het verschijnsel leek niet op andere keren dat de LMM kapot was.

 

Dat brengt me bij de vraag: hoe lang gaat een LMM eigenlijk mee? 100K max?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat hangt af van hoe vuil ie word (en pech kan je natuurlijk ook hebben), een LMM werkt dmv verhitting van een draadje, hoe sneller die afkoelt(icm tempsensor) des te meer lucht er langs komt.

Is die draad nu vervuild, door bijv een te vet open/sportluchtfilter dan meet ie minder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden