Ga naar inhoud

Snelheid met dakkoffer


bjeli

Aanbevolen berichten

Zal geen probleem zijn om iets boven de max snelheid te rijden. Maar als je op vakantie gaat, ben je dan gehaast of zo?

Ja als ik op wintersport ga wel, heb maar 1 weekje :wink:  op mijn thule box staat trouwens geen maximum snelheid :mrgreen:

 

Dit aspect had ik nog niet eens bij stil gestaan. Is misschien nog wel de belangrijkste reden voor de aangegeven snelheidsbeperking ...

De thule boxen kunnen heel veel aan hebben de crashtests aangetoond, gewoon te vinden op Youtube

 

Maar goed ik ben benieuwd hoe goed de gemiddelde tegenstander van sneller rijden met een box zijn bagage in de kofferbak geregeld heeft, dat krijg je namelijk gewoon in je nek, net als je kinderen, voor de gemiddelde persoon die ik onderweg tegen kom is daar pas veel winst te behalen..

Daarnaast zie ik bijna nooit iemand met extra spanbanden om de dragers en de box, ook wel handig lijkt me..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als ik op wintersport ga wel, heb maar 1 weekje :wink:  op mijn thule box staat trouwens geen maximum snelheid :mrgreen:

 

De thule boxen kunnen heel veel aan hebben de crashtests aangetoond, gewoon te vinden op Youtube

 

Maar goed ik ben benieuwd hoe goed de gemiddelde tegenstander van sneller rijden met een box zijn bagage in de kofferbak geregeld heeft, dat krijg je namelijk gewoon in je nek, net als je kinderen, voor de gemiddelde persoon die ik onderweg tegen kom is daar pas veel winst te behalen..

Daarnaast zie ik bijna nooit iemand met extra spanbanden om de dragers en de box, ook wel handig lijkt me..

 

Dat zorgt voor lekker veel hoofdpijn

Ik zie dat wel eens onderweg naar Turkije, ruim 3000km lang dat gewapper aanhoren lijkt mij niet fijn :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zorgt voor lekker veel hoofdpijn

Ik zie dat wel eens onderweg naar Turkije, ruim 3000km lang dat gewapper aanhoren lijkt mij niet fijn :lol:

Huh, tuurijk niet, ik plaats per drager een spanband van links naar rechts en om de drager, dus als de box of deksel weg wil, dan moeten de dragers mee, ik was ook sceptisch in het begin, maar alles op maat gemaakt geen overdreven stukken band en netjes strak, je hoort niets meer (althans niet met de conrad db meter :mrgreen:​ ) en 200+ is heel relaxed :D maar 140-160 is dan doorgaans de fijnste snelheid, toch opschieten en geen overdreven lawaai, want zo'n box blijft een draak van een ding, het erge is dat we hem voor de heen en terugreis niet perse nodig hebben, maar ik wil die natte skis niet de hele week in de skizak gooien en ons huis staat nu eenmaal dusver van de piste dat we met de auto moeten, vanwege de verschillende gebieden die we kiezen is een kluisje ook geen optie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed zou het wat schelen en ook "kunnen" als ik de koffer ietsie pietse naar achteren zou doen?

Bijvoorbeeld 5 cm?

Denk dat  richting 10 cm al te veel is.

Ik zou het niet weten, wij rijden altijd station en ik plaatste hem zover mogelijk naar voren, straks weer en in de afgelopen 2 jaar maakt het niet zo veel meer uit vanwege de elektrische achterklep, deze stel ik even in op de hoogte van de box en de ruit beschadigt niet meer, in het verleden zo ver mogelijk naar voren en dan een stuk tape over de achterruit, maar perfect was dat zeker niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden