A.s. donderdag ga ik naar de dealer vanwege een aanhoudende klacht die ik hem over de automaat sinds ik de auto heb. Het is een 2.0 tdi dsg 170 pk 4 motion uit 2011. De mechatronic is bij een eerder bezoek al terug gezet naar de basisinstellingen zonder effect,
De klachten die ik heb zijn:
- bij de laatste terugschakeling van 2 naar 1 (bijna stilstand) een vervelende dreun (zonder geluid) door de auto,
- Stoterig achteruit rijden
- Heel soms bij het wegrijden uit stilstand een bocht in (bijv. bij stoplicht) in de 3de en 4 de versnelling een kloink geluid (niet hard).
- Soms langs in eerste versnelling blijven hangen, dit is alleen bij de eerste x wegrijden en m.n. bij koud weer (beneden de 5 graden)
Voor de rest schakelt de dsg super. Ik kan erg slecht achterhalen of dit dsg eigenschappen zijn of toch een probleem in de mechatronic Ik ga dus donderdag weer naar de dealer, maar hoor graag jullie mening.
Vraag
Hendrik38
Hello people,
A.s. donderdag ga ik naar de dealer vanwege een aanhoudende klacht die ik hem over de automaat sinds ik de auto heb. Het is een 2.0 tdi dsg 170 pk 4 motion uit 2011. De mechatronic is bij een eerder bezoek al terug gezet naar de basisinstellingen zonder effect,
De klachten die ik heb zijn:
- bij de laatste terugschakeling van 2 naar 1 (bijna stilstand) een vervelende dreun (zonder geluid) door de auto,
- Stoterig achteruit rijden
- Heel soms bij het wegrijden uit stilstand een bocht in (bijv. bij stoplicht) in de 3de en 4 de versnelling een kloink geluid (niet hard).
- Soms langs in eerste versnelling blijven hangen, dit is alleen bij de eerste x wegrijden en m.n. bij koud weer (beneden de 5 graden)
Voor de rest schakelt de dsg super. Ik kan erg slecht achterhalen of dit dsg eigenschappen zijn of toch een probleem in de mechatronic Ik ga dus donderdag weer naar de dealer, maar hoor graag jullie mening.
Groet
Link naar reactie
Delen op andere sites
8 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten