Ga naar inhoud
  • 0

Achterbumper demonteren 3c


Rowdy Bos

Vraag

Ik heb met de zoekfunctie gezocht naar een "how to" om een achterbumper te demonteren van een 3c variant. Helaas krijg ik alleen maar topics waarvan de links niet meer werken waar afgebeeld staat hoe en waar wat allemaal los moet. Ik wil een trekhaak gaan plaatsen maar wil me graag wel eerst er even in verdiepen.

 

Kan iemand mij de juiste links doorgeven?

 

Alvast hartelijk dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kijk eens in het KB in de how to voor inbouwen van de parkeersensoren. Hierin heb ik wel wat uitleg gezet. Kort samengevat,

In de wielkuip zitten wat schroeven links en rechts. Onderaan aan de uitlaat enz ook een stuk of 2. Dan de achterlichten eruit halen en hieronder zitten langs elke kant 2 grote torx schroeven. Dan schuift de bumper uit de geleiders die op het chassis geschroefd zitten.

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/37313-how-to-plaatsen-parkeersensoren-met-OPS--3C-variant

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wel voorzichtig zijn met het verwijderen van de achterlichten, de clips ervan willen nog wel 'n keer afbreken...

Nou, dit doe je zo.

Afschermkapjes losmaken - deze met de rode reflectoren in. Dan de 13mm moer losdraaien dan zit de unit los met uitzondering van de clips die op de zijkant zitten. Dan zet je een zuignap op de zijkant van de unit en trek je deze naar buiten toe (zijwaarts gekeken vanaf de voorkant of achterkant van de wagen). Dan kan je de unit eruit trekken in de richting naar achteren toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

daar was ik van op de hoogte. Ik heb ondertussen ook al wel 'n paar keer zo 'n unit erin en eruit geduwd :wink:

 

Maar het leek me toch 'n goed idee om de TS er ook ff  op attent te maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden