Ga naar inhoud
  • 0

Traffic Jam Assist activeren


jacohatt

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De file-assistent is mij niet zo duidelijk. Ik heb die optie wel maar begrijp ook niet wat deze doet.

Er wordt beschreven dat het systeem tot aan 65 km/h autonoom kan rijden binnen de lijnen.

Dit werkt echter altijd, ook bij stadsverkeer en eigenlijk is het exact dezelfde functionaliteit als je de cruise control op 120 zet en de voorligger rijdt 110.

 

Daarnaast vind ik de timeout op de stop-go echt belachelijk laag, ik gok dat het 3 seconden is. Een de praktijk betekend dit dat je in een echt file voortdurend terug op de gas moet trappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat doet die file assist dan?

Met file assist hoef je niet iedere keer na stilstand de gaspedaal aan te raken als de voorligger begint te bewegen. De auto begin zelf te bewegen. Ook, zonder file assist is er geen lane assist beneden 65km/h.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat van die file assistent blijft toch raar.

Los van de omstandigheden die in het boekje staan voor de file-assistent, stop go werkt altijd, ook zonder lijnen of auto"s rondom.

Daarnaast is de timeout voor stop go zo belachlijk kort dat je altijd met je voet op de gas moet zitten wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met file assist hoef je niet iedere keer na stilstand de gaspedaal aan te raken als de voorligger begint te bewegen. De auto begin zelf te bewegen. Ook, zonder file assist is er geen lane assist beneden 65km/h.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Mmmm, ik heb ook file assistent. Auto remt, geeft gas, maar na volledige stilstand (motor gaat zelfs uit) moet ik op de RES (Resume) drukken om weer op gang te komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mmmm, ik heb ook file assistent. Auto remt, geeft gas, maar na volledige stilstand (motor gaat zelfs uit) moet ik op de RES (Resume) drukken om weer op gang te komen...

 

Precies wat ik bedoel. Op internet lees ik dat de vorige generatie Audi A7 de mogelijkheid heeft om de timeout in het automenu te verhogen naar 20 seconden, het is dus niet gerelateerd aan veiligheid.

Ik geloof wel dat het systeem onder 65 km/h anders werkt. Als ik mij niet vergis zit er naast de radar ook een laser in de ruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeker weten?

https://www.youtube.com/watch?v=ajlwXG9gCuI

 

Hier zie ik dat de standaard radar enkel helpt op lage snelheden. 

En dat driehoekje met ribbels zit ook in mijn voorruit.

 

EDIT: http://www.caradvice.com.au/293366/autonomous-emergency-braking-explained/

De laser lijkt toch aanwezig onder de naam 'City Emergency Break', dat zou logisch zijn ook, een radar heeft immers problemen met detectie van stilstaande objecten.

aangepast door NaHoW
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mmmm, ik heb ook file assistent. Auto remt, geeft gas, maar na volledige stilstand (motor gaat zelfs uit) moet ik op de RES (Resume) drukken om weer op gang te komen...

Heb je misschien een foto van de spullen (camera's enz) bij de voorruit?

Ik heb geen stauassitenz, maar mijn auto remt ook, geeft ook gas, en na volledige stilstand (motor gaat ook uit) moet ik op de gaspedaal duwen om weer op gang te komen.  De start/stop systeem start wel de motor zelf als de voorligger begint te bewegen, en als ik de gaspedaal aaraken dan wordt ACC hervatten.

aangepast door jacohatt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook interesse of je dat filerijden ergens kan activeren met ACC tot 210 en lane assist opties . En , of je die 3 seconden kan verhogen ergens naar 10 seconden of zo .

Als ik traffic jam assist wil in belgie is de enige manier om een pack van 3700€ te nemen met allemaal dingen die ik eigenlijk niet nodig heb ... .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook interesse of je dat filerijden ergens kan activeren met ACC tot 210 en lane assist opties . En , of je die 3 seconden kan verhogen ergens naar 10 seconden of zo .

Als ik traffic jam assist wil in belgie is de enige manier om een pack van 3700€ te nemen met allemaal dingen die ik eigenlijk niet nodig heb ... .

Bij mijn weten zit het er standaard op bij ACC tot 210, ik heb het zelf niet los besteld, als je heel langzaam rijdt hoef je heel lang je handen niet aan het stuur te houden, als je sneller gaat bijv. 30+ dan piept hij wel na een seconde of 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achteraf activeren is niet mogelijk. Dat heeft VW goed uitgedacht en ze hebben er zelfs een naam voor SWAP: software as a product. Alleen door de juiste sleutel in te voeren (die uit de computer van VW komt) terwijl je auto bij de dealer een online verbinding heeft met Wolfsburg dan kan het technisch gesproken. Dan is gelijk jouw configuratie in de centrale computer bij VW weer bijgewerkt.

Op dit moment is deze mogelijkheden nog niet vrijgegeven door VW. Dealers zullen je dus niet kunnen helpen met de vraag dit na aanschaf even 'te fixen'.

 

Zo heeft elke B8 standaard hardwarematig exact dezelfde radar achter de grille zitten, door er nu tijdens de fabricage de juiste code in te zetten wordt het dus een basismodel (geen CC met afstand, alleen een waarschuwing als je te dicht op je voorligger zit) of een CC 160 of een CC 210 en wel of geen file-assistent geactiveerd.

 

Dus goed weten wat je wil voordat je een bestelling plaatst.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn weten zit het er standaard op bij ACC tot 210, ik heb het zelf niet los besteld, als je heel langzaam rijdt hoef je heel lang je handen niet aan het stuur te houden, als je sneller gaat bijv. 30+ dan piept hij wel na een seconde of 10

 

Helaas niet. Mijn auto houd wel afstand tegen lage snelheden, maar stuurt niet zelf. Ik zou dat heeeeel graal willen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben wat op het internet aan het lezen geweest , en op andere (buitenlandse) fora heb ik gelezen dat je dit niet kan activeren met VCDS .

De uitleg van iemand was SAS , software as a service .

Heel vrij vertaald :

Ook al heb je lane assist en acc en alles wat nodig is wat traffic jam assist nodig heeft om te kunnen functioneren , dit gaat niet werken als VW niet die code in uw centraal systeem heeft ingestoken . Maw als je niet betaalt , krijg je het niet . Is dus niet wat met VCDS zomaar vrij te zetten is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@bm-er : inderdaad :)

 

 

De controle of je recht hebt op een bepaalde optie zit volgens andere fora niet in de ECU , maar ook niet in VCDS .

Net zoals de lane assist en ACC stop & go tijden niet zomaar verhoogd kunnen worden via VCDS .

Weet jij misschien ook hoe volkswagen dit juist doet dat blokkeren ? Waar zit de controle tegenwoordig dan wel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zal wel middels versleuteling gaan. En omdat een verbinding met VW Wolfsburg voorwaardelijk is om door de VW dealer een aanpassing te laten doen zal zich daar ook wel een sleutel bevinden die nodig is om functionaliteit vrij te schakelen. Neem dan lange sleutels en het is vrijwel niet meer te kraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Bij mijn B8 Biturbo met acc tot 210 km/h is er nadien ook het een een ander bij geprogrammeerd door www.chotkan.nl/vag/ 

Super service en heeeeel klantvriendelijk.

Lane assist en een hele hoop veranderingen aan de led verlichting :-) 

ik heb hem ook gevraagd voor de programmering lane assist beneden 65km/h maar deze hebben ze nog niet in handen, komt weldra als er 1tje in zijn bezit is geweest waar deze optie af fabriek geactiveerd is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden