Ga naar inhoud
  • 0

Passat V5 motor doet raar na X aantal KM


Snicky

Vraag

Betreft een automaat:

 

Tijdens het auto rijden begon de toerenteller op en neer te springen. Motor lampje springt aan.

 

Als ik op de rem trap om de auto te stoppen blijft de motor stationeer heel onrustig en wilt eigenlijk doorblijven rijden, toerenteller gaat ook op en neer.

 

Rustig plekje opgezocht om de auto te parkeren, even onder de kap gekeken en mijn oor op de motor gelegd, er komt een raar geluid uit de binnenkant van de motor, alsof er wat aanloopt. Kon het niet helemaal plaatsen.

 

Eenmaal de motor uitgezet en weer proberen te starten wilt niet lukken, auto wilt niet meer starten. Kan starten tot ik een ons weeg maar hij wilt niet meer aanslaan..

 

ANWB is nu onderweg maar heb er een hard hoofd in dat die het kan fiksen... Wat als de auto moet worden opgehaald? Moet ik de auto dan thuis Laten afzetten of bij een garage?

 

 

Filmpje is met de voet op de rem in de drive stand

https://vimeo.com/162997323

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil zelf proberen de sensor vervangen. Dan rij ik even naar hobbyhal in westpoort.

 

@@Vdub Is het gewoon:

-olie eruit

-oliefilter eraf

-oliefilter huis demonteren of komen er nog andere dingen bij kijken die eerst los moeten voordat je het oliefilter huis kan demonteren?

 

Heb ik nog nieuwe onderdelen nodig zoals bouten of pakkingen als ik het terug ga monteren?

 

Of is er ergens even how to?

 

 

012fb01f34c746a671dea3292ddb99ab.jpg

 

Is er nog verschil tussen een Facet of een Bosch sensor?

 

143d742a0c03efd0fb0c4f5953273ef0.jpg0d1ae874821e5091371999a8a5c24eb0.jpg

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo dan, bij mister auto is die Bosch kabel 35 eu ipv 62 eu bij carpartsdirect

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

totdat die niet blijkt te werken en je de halve auto hebt moeten demonteren, zoals bij de V5.. dan monteer ik liever een sensor van de dealer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké ik heb klein beetje hoop..... Teveel motorolie?!

 

Na 60km gereden te hebben weer problemen, auto valt niet uit maar in lage toeren is die heel onrustig. Auto valt niet uit maar als je hem uit zet start die niet meer, pas na X aantal minuten weer..

 

Er zat dus teveel motorolie in de auto, treden zulke problemen dan ook op?

 

-Tijdens het rijden stotteren in lage toeren

-stationair onrustig

 

Want de auto wilt wel weer starten als de auto een X aantal minuten heeft uitgestaan, ik dacht afgekoeld maar dat kan dan ook zijn doordat de motorolie weer is gezakt..?

 

Terwijl de auto aanstaat de kabel van de G28 sensor bewogen onder tot aan de sensor zelf tot boven, maar auto valt niet uit ....

 

Zojuist voor het eerst de afzuigpomp van Conrad gebruikt om olie eruit te pompen.

 

Straks weer rijden en kijken of het probleem weer terugkomt of niet.

 

Nick

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm na 20km vandaag gereden te hebben weer error. Dat er teveel motorolie in zat zorgde waarschijnlijk niet eens voor problemen..

 

Carterontluchtingsslang zat ook een groot gat in, als het goed is krijg ik vandaag een nieuwe binnen.

 

 

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onderweg naar huis kwam ik stil te staan, gaspedaal werkte niet meer.

Na 15 min. de motor uit gehad te hebben werkte alles weer en kwam ik thuis zonder problemen.

 

Kon ter plekke uitlezen:

 

(Waar komen al die meldingen toch vandaan?!)

 

Want is het nou de G28 sensor of misschien toch wat anders

 

60d8de2cada92cff233cd4b98f12efdf.jpg

 

 

foutcode: 17796 P1388

 

l Module Malfunction - DBW Throttle Monitoring

 

Mogelijke oplossingen:

 

Check (meetwaardeblokken) / lambdasensor(en)

Check (meetwaardeblokken) / gaspedaalpositiesensor

Check (meetwaardeblokken) / Regelmodule

 

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17796.html

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

lijk 1 dingetje met meerdere gevolgen. Maar ja?????? Hè?? Je weet toch!!

ik zou hier mee beginnen (g28)

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_toerental.html

 

Evenals Je lambda's controleren.

Oké oké.

 

Weet er iemand of ik het oliefilterhuis gewoon kan demonteren of dat ik eerst andere handelingen moet verrichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar mijn weten kun je olie uit het filter/huis laten lopen zonder dat hele blok leeg loopt. Maar aansluitingen zelf moeten blijven zitten.

 

Kun je hem niet alleen los halen en aan de kant hangen?

Misschien dat ik het huis kan laten zitten en alleen de oliefilter zelf los hoef te halen? Kan er namelijk net niet bij vanwege die dop, weet alleen niet hoe het zit met de bout van de sensor..

 

9386d363943f142c6d6f0097d40b1788.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tja.. als je bijna een liter vloeistof toevoegd dan staat het best wel veel boven pijl MET kans op beschadigen van je katalysator(en lambdasondes)

Ja niet zo best dus...

 

Als de auto start en ik druk het gaspedaal in om de Lambdasonde te testen door aantal toeren te maken blijft de teller wel stabiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk anders eerst zoals Vdub en Gerrit aangeven je lambda's. Das allemaal nog een soort van zonder gereedschap.

 

Filter aftappen doormiddel van glimmende dopje eruit draaien (inbus). Daarna kan je filterkap eraf draaien!

Oké, even een check. 1 lambda sonde zit volgens mij onder het luchtfilterhuis op de Katalysator en de andere moet ik via de onderkant auto bereiken?

 

Lambda 1 toch?

 

8d8f3e887a0108fa9f65b52d5ba5de0d.jpg

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet verder niet echt hoe ik de Lambda's kan testen zo? Bij gas blijven blijft het allemaal stabiel.. Overigens krijg ik tot nu toe alleen problemen als ik snelweg kilometers maak na ongeveer 20 km

 

7cfcd173dc2c6fa2af2e716f90af598c.jpg2993377f1b17881e367d5d962bf9cc3e.jpg87090730d4c86eaac8bbda3d8ea3aff7.jpg1e1ab014584246a583bf286492ff655b.jpga6d3a8ae5e42dacdb2767fff3bc04842.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Carterontluchtingsslang nog beter in gewikkeld met tape en vandaag naar mijn werk en terug zonder problemen... 2x30 km.

 

G28 Sensor is wel binnen en krijg 1 van deze dagen ook een nieuwe ontluchtingsslang binnen. (Lang leven onderdelenlijn)

 

Ik wacht het nog even af of het aan de ontluchtingsslang ligt of niet.

 

Ik hoop dat het weer het toelaat want denk dat het ook wel noodzaak is de kleppendeksel schoon te maken.

 

ae76851b6d3a451e31e12db09e822382.jpg

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ieuw, gevalletje 'is kijken hoe long life die olie is'

 

Heb je je dekselpakking wel compleet met pakking voor bougie gaten?

Nou inderdaad, vraag me af waar het is misgegaan want volgens het boekje heeft wel altijd zijn beurten gehad tot 2013. Daarna is het ruk.

 

Heb de auto zelf pas 6maandjes en ververs het lekker zelf de olie

 

Ja twijfel over de pakking want had er vorige maand al een nieuwe opgedaan toen ik de staat ging checken..?

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zit er niet goed uit zo zeker ook op je nokas met bagger

 

Heel goed schoon maken en daar na goed motor flushen vsn de merk Forte en daarna goede olie met filter doe en om de 15000km nog een keertje flusen enz enz.

 

Gr Fai

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden