Ga naar inhoud
  • 0

Slecht starten 3BG


Snicky

Vraag

Af en toe gebeurt het dat hij niet wilt starten. Zo paar dagen geleden dat de tank bijna leeg was, was het weer raak, de brandstofpomp laten pompen voordat je gaat starten tot 3x aan toe tot een benzine lucht in je auto.

 

Nou heb ik het hier hier wel vaker over gehad, nieuwe bougies, brandstoffilter, brandstofpomp, dynamo, accu, en een olieverversing verder blijkt dat het probleem er nog steeds is..

 

Ik denk na wat leeswerk dat het met vacuum in de brandstoftank te maken heeft. Maar hoe kan je dat fiksen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zal ik volgende week even testen als de tank leeg is en weer niet wilt starten.

 

Er kwam zelfs alternator workshop in beeld toen de auto eenmaal (met wat gas erbij wilt die wel starten) maar die is net vervangen dus denk eerder een vals bericht.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dit ook met mijn V6 gehad.

Bij mij hoorde je een zuigend geluid bij de tankklep, en als je zonder de tankdop de auto startte en ermee reed was de motor veel rustiger en startte ook sneller.

Denk dat ie vacuüm zoog, zou iets met de ontluchting van de tank zijn.

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alternator workshop komt in beeld als de spanning van de accu tijdens het starten onder de 10.5 volt komt. Een te laag voltage voor de ECU om te werken en dan start hij dus niet of moeilijk. Waarschijnlijk door het lang starten de accu een beetje ontladen of een slechte accu.

 

laat hem voor de zekerheid eens doormeten. twee weken geleden startte de mijne ook slechter. Bleek de accu te zijn

aangepast door TimV^6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alternator workshop komt in beeld als de spanning van de accu tijdens het starten onder de 10.5 volt komt. Een te laag voltage voor de ECU om te werken en dan start hij dus niet of moeilijk. Waarschijnlijk door het lang starten de accu een beetje ontladen of een slechte accu.

 

laat hem voor de zekerheid eens doormeten. twee weken geleden startte de mijne ook slechter. Bleek de accu te zijn

Er zit een splinter nieuwe accu in dus daar kan het niet aan liggen?

 

Maar als die niet wilt starten lukt het wel als ik gas geef.

 

Als je gas geeft komt er toch meer benzine vrij je en beweegt de gasklep?

 

Zou ik het daar verder moeten zoeken? Gasklephuis is trouwens schoon. Heb er ook nog een video van.

 

https://vimeo.com/157128013

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In januari een andere dynamo in de Passat laten zetten.

 

Vandaag wilde ik de auto starten maar bij de 1e keer wilde die niet aanslaan, 2e keer wilde die ook bijna niet, maar met beetje gas ging die wel aan met de melding *alternator*

 

Kan dit gewoon een error zijn omdat die even niet wilde aanslaan? Of is dit het begin van wat groters?

 

Geen foutmeldingen tijdens uitlezen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden