Ga naar inhoud
  • 0

Verwarming Passat 3bg 2.8 v6


player554

Vraag

hallo,

 

ik ben thomas,

ik woon in den haag en heb een volkswagen passat 3bg 2.8 v6 Usa met 168xxx km op de teller.

 

ik heb 2 problemen met de auto en dat is

 

1. de kachel wordt totaal niet warm dit is zonder climatronic

 

2. dashboard geeft aan dat de motor niet warm wordt en af en toe ineens wel, in combi met de kachel verklaard dit de thermostaat.

 

maar nu komt het gekke als ik soms rij dan wordt hij 40gr dan weer 60 dan weer 90 en dan ineens weer koud.

dit is bij stilstaade motor, dit lijkt op een defecte kvs sensor.

 

ik heb de thermostaat al liggen en de sensor ook maar de sensor zit op een aardige rot plek.

en met de thermostaat moet het distributie gedeelte eraf omdat hij daar achter zit (wat ik gezien heb op internet)

 

maargoed het gaat meer om de kachel.

hij blaast koude lucht en de slangen naar de radiateur worden wel warm beide.

ben nog niet verder gekomen met het dash want weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen.

zit zelf in de vrachtwagen techniek dus kom er wel uit maar een kleine "how to" en weetjes zijn wel handig.

zit er verder nog een kachelklep/waterklep in het systeem voor de warmtewisselaar?

 

iemand die me een paar dingen kan vertellen over hoe ik het kachelgedeelte eruit krijg of wat ik nog moet controleren graag! het word me nu toch wel koud zo :)

 

mvg Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben heel benieuwd Thomas,ik zit met precies hetzelfde probleem,kachel wordt niet warm en de temp meter loopt niet op,ik heb een goeie 20 minuten gereden,de slang rechtsbovenin(als je voor de auto staat word goed heet,linksonderin word warm,niet echt heet....maar goed,ik denk dat ik begin met de temp sensor,die zit linksbovenin,onder de slang van het luchtfilter,het is inderdaad ook geen makkelijke plek,maar dit kan ik nog zelf,kwestie van luchtfilterhuis uitbouwen en die slang er af en dan moet je er bij kunnen komen.De thermostaat is een heel ander verhaal,daar moet je eigenlijk ee brug voor hebben,spatscherm onder moet er af,eigenlijk is het het makkelijkst de hele voorbumper enz. er af te gooien,dus ik hoop dat het met die sensor verholpen is.Ik haal er morgen 1 en begin er aan,iik hou je op de hoogte.

Doe jij dit andersom ook aub.Sterkte iig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom!!

 

Als de circulatie goed is en voldoende koelvloeistof zit er in, dan toch maar beginnen met de thermostaat vervangen. Als de slangen naar de radiateur langzaam warm worden als je de motor gestart hebt dan staat ie open. Anders zou ook nog je kachelradiateur verstopt kunnen zitten, misschien is er in het verleden een pil ingegooid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo,

 

ik ben er vrij zeker van dat het motorblok goed heet wordt en hier ben op niet zo fijne wijze achter gekomen XD.

 

ik denk zelf dat de kachelradiateur verstopt zit en ik heb ook gezien dat dit een flinke klus is om te doen.

hoelang ben je er ongeveer mee bezig en hoe krijg ik de volkswagen audio radio eruit zonder die trek pinnen?

 

of er verder een pil in is gegooid weet ik niet hij was van een oude man geweest werd mij verteld dan wordt het meestal niet warm en gaat hij vol met sludge ect zitten.

 

het is ook niet zo dat ik ff die slangen eraf kan trekken zoals ik bij me golf mk2 gedaan heb om hem te testen en evt door te blazen/schoonspoelen in tegengestelde richting.

 

tips en tricks over hoe ik het dashboard eruit moet halen en wat precies grag!

 

fijne avond :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die twee kachel slang zit opvang bak tussen je accu en remvloeistof huis.

Probeer ff die slangen met je hand te voelen warm of koud zijn na een stuk gereden heb 30 a 60 min.

 

 

Gr fai

aangepast door Fai
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden