Ga naar inhoud
  • 0

Nieuw soort ketting 1.4TSI


Vdub

Vraag

Had vandaag (weer) een Touran staan, dit keer was de ketting niet 3 tanden versprongen maar wel wat fouten die met regelmaat terugkwamen zoals Nokkenas- en krukassensor signaal.

Daarbij kwam natuurlijk ook het mooie gele motorstoringslampje..

 

Om de evt schade voor te zijn een complete set besteld, waar overigens ook een gemodificeerde olieaanvoerleiding voor de turbo bij zat(thermische beveiliging)

 

nu zag ik bij deze ketting dat de schakels puntig zijn geworden, t.o.v. de "oude"  ketting die er gewoon als een soort fietsketting uitzag.

1936451_914049132025869_3879698687910273

10177883_914049055359210_544494809342864

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Flens is bekend, maar die kleppen niet? En ik zie heeel veel gs'en

 

 mooi dat je dat niet herkend, er is nog hoop,om nog maar eens een voorbeeld te noemen, het tanklint in de GS en hoe daar mee om wordt gegaan.. het is bedroevend.maar het ging over de verhouding leverancier en klant en de verantwoordelijkheid die fabrikanten nemen tav hun producten, in de automotive branche is het slecht gesteld...

 

wat mij overigens wel opvalt is hoe er door fabrikanten gereageerd wordt in de verschillende landen VW Duitsland is volgens de verhalen veel coulanter dan (honne)Pon nederland.

BMW USA pakt zaken sneller en completer aan dan BMW europa.. vreemd toch??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mooi dat je dat niet herkend, er is nog hoop,om nog maar eens een voorbeeld te noemen, het tanklint in de GS en hoe daar mee om wordt gegaan.. het is bedroevend.maar het ging over de verhouding leverancier en klant en de verantwoordelijkheid die fabrikanten nemen tav hun producten, in de automotive branche is het slecht gesteld...

 

wat mij overigens wel opvalt is hoe er door fabrikanten gereageerd wordt in de verschillende landen VW Duitsland is volgens de verhalen veel coulanter dan (honne)Pon nederland.

BMW USA pakt zaken sneller en completer aan dan BMW europa.. vreemd toch??

In Amerika moeten ze meer als in Europa. Net zoals de scheuren in de brandstofflensen was in Amerika allang bekend en werd er al gemodificeerd en hier een later pas.

 

Die sensoren zijn gewoon een ramp, helaas, wij begrijpen dat soort dingen ook niet. Op een reparatie zit 2 jaar garantie op onderdeel en arbeid, gaat ie in twee jaar stuk en je kan de factuur overleggen, dan wordt het kosteloos opgelost, hoogstens een beetje brandstof voor de leenfiets. Na twee jaar ligt het aan de dealer of deze er wat mee doet en dat is coulance. Het vervelende is dat je als dealer iemand op een garantie afdeling moet overtuigen dat iets een slecht product is, en tuurlijk weten ze het, vaak wordt er nog gezegd dat de monteur het verkeerd heeft gemonteerd als je meerdere malen zo'n ding vervangt. We hebben ze gehad die na 50 km alweer stuk waren en dat een paar keer achter elkaar bij een fiets :( zelfs een fiets waar er 6 zijn ingegaan en uiteindelijk maar een nieuw brein en toen was het opgelost, maar met geen een test kom je op een brein uit, maar op een gegeven moment moet je alles uitsluiten en die beslissing nemen en achteraf kijken wie het gaat betalen, uiteindelijk heeft BMW een deel van de kosten op zich genomen en wij een deel. Bij garantie of coulance kost het altijd een dealer geld, meestal gaat het om tijd die niet vergoed word, vaak ook vloeistoffen die niet vergoed worden door de fabrikant, en je kan dingen niet altijd doorrekenen aan een klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi vincent.

beetje off topic, maar denk dat jullie als dealer er ook tussenin worden gemanoeuvreerd, en in het spanningsveld zitten tussen consument en leverancier.

And the winner is.......... de fabrikant..

 

Ach ik heb geluk met mijn 07, alleen een cardanas en de flens..

 

Weer on topic, ik hoor nog niets en heb vandaag van de DSG7 even met vcds de koppeling waardes nagekeken en met  11.6 en 12.7 lijkt ook dat helemaal ok..

16:20:40 Group 095: clutch 1 adaptation
  9.8 mm  clutch 1 Adaptation of arms  
  0.0 Nm  clutch 1 adaptation  currently
  11.6 mm  clutch 1 Adaptation of arms  
  15.2 Nm  clutch 1 adaptation  currently

16:20:40 Group 115: clutch 2 adaptation
  8.5 mm  clutch 2 Adaptation of arms  
  0.0 Nm  clutch 2 adaptation  currently
  12.7 mm  clutch 2 Adaptation of arms  
  15.0 Nm  clutch 2 adaptation  currently
 

mochten de experts iets vreemds zien, dan is raad altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden