Ga naar inhoud
  • 0

deur rechtsachter gaat niet open


andre

Vraag

Passat variant uit 2003. Deur rechtsachter gaat niet meer open. Bij gebruik van de centrale vergrendeling zie je het knopje soms wel wat bewegen, maar hij gaat niet open. Een enkele keer lukt het wel als ik twee keer op open druk dan een keer op sluiten en dan weer open. Maar dit lukt alleen af en toe eens.

 

Ook van binnenuit gaat hij niet open. Bij gebruik van deurklink binnen gaat knopje wel omhoog, maar dat floept dan zo weer naar binnen.

Waar kan dit aan liggen, elektronica van de cv of iets mechanisch?  :blink2:  :?:

 

Heb de bekleding deels losgemaakt, klemmetjes en twee schroeven in het handvat binnen, maar bovenaan lijkt het vast te blijven zitten. Allicht dat er bovenaan bij de deurklink/ knopje raam/ speakertje iets vast zit. 

post-13896-0-10054600-1451294156_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Frank uit Apeldoorn heeft het slot weer gemaakt. Lossen van het slot ging op stroom.

Knopje voor het raambediening is helaas gesneuveld, dus nieuwe besteld bij carpartsdirect en dat er een dezer dagen opzetten.

Voor de rest is het probleem opgelost (zat daar ook niet ergens een reactieoptieknopje voor?)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Barry, in 2009 aangemeld voor het forum en nu voor het eerst gebruikt ..

 

Ga de bekleding nog wel even verwijderen om te kijken of ik iets voor de hand liggends zie.

Plaat verwijderen is volgens mij meer voor de gevorderde sleutelaar, dus heb Frank gebeld. Druk bezette man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Barry, in 2009 aangemeld voor het forum en nu voor het eerst gebruikt ..

 

Ga de bekleding nog wel even verwijderen om te kijken of ik iets voor de hand liggends zie.

Plaat verwijderen is volgens mij meer voor de gevorderde sleutelaar, dus heb Frank gebeld. Druk bezette man.

Als de kaart eraf is kom je nog nergens bij. En idd het is niet echt een klus voor een beginner maar zeker wel te doen met de how to die in de kb staat. Als de boel los is adviseer ik je om ook naar je deurpakking te kijken of hij nog in tact is onderin t.h.v. de spraker. Dat advies gelt voor alle deuren overigens.

 

Ik heb hetzelfde probleem met rechts voor. Als ik van binnen de hendel open trek achter elkaar dat de pon op en neer gaat doe ik via de vergrendel knopjes in de bestuurders deur op en van slot dan wil ie wel eens open gaan. In jou geval kan je ook met ab proberen of met zn 2en

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de insructies bekijkt in deze topic http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/7648-ombouw-elektrische-ramen-achterzijde/ heb je een indruk wat er moet gebeuren.

Het is een how to om achterdeur ramen van handmatig naar electrisch om te bouwen. Voor jou is het interessant vanaf de bekleding erafhalen.

Alles met foto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had precies het zelfde probleem bij de rechter achter deur. Deur ging later helemaal niet meer open. Paar harde klappen aan de binnenkant werkte niet. Maar harde klap aan de buitenzijde werkte wel...

 

Sinds oktober geen problemen meer gehad.

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klappen op de deur hielp niet, samen met pa aan de slag gegaan. Linkje van Barry werken helaas de plaatjes niet (meer) van.

Met gesloten deur bekleding en paneel verwijderen is nog wel te doen. Losmaken van de ruit was lastig. Met passend pennetje binnenste witte busje eruit, dat valt in de deur, daarna komt het tweede busje eruit en is de ruit los. 

 

 

 

post-13896-0-76556300-1453552672_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarna de plaat eruit waardoor we bij het slot kwamen en daar liepen we vast. We kregen het niet open en niet gedemonteerd. Aldus de ruit vastgezet met een plankje eronder en afgetaped, zodat ik er weer mee kan rijden ...

Helaas.

post-13896-0-37413300-1453552815_thumb.jpg

post-13896-0-87253400-1453552964_thumb.jpg

aangepast door andre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een paar detailfoto's van met het mobieltje in de deur, wie weet welk palletje oid we moeten verplaatsen om de deur te ontgrendelen?

Wat we ook merkwaardig vonden zijn de rode en blauwe draden. Deze maken een verbinding binnen het slot zelf. De stekker aan de kabelboom is er al uit. 

post-13896-0-35284800-1453553271_thumb.jpg

post-13896-0-37821900-1453553322_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat dacht ik niet maar sluit het niet helemaal uit. Zou kinderslot HEEL erg zijn?

 

Ons volgende plan was ofwel het slot met gepast geweld eruit slopen en er daarna een nieuwe inzetten, ofwel naar Frank Apeldoorn brengen en er zo een dag mee kwijt zijn, ofwel de linkerdeur open halen (die gaat wel gewoon open) om te kijken hoe het allemaal precies werkt en aldus daarvan te leren hoe we met rechts verder moeten. Zal allemaal op z'n vroegst volgende week worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat dacht ik niet maar sluit het niet helemaal uit. Zou kinderslot HEEL erg zijn?

Als je hem op kinderslot hebt dan ga je hem van binnen niet los krijgen.

Het palletje is dan gedeactiveerd.

Wat je wel kan proberen is dat er iemand buiten aan de klink trekt en iemand van binnen het slot probeerd te triggeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zat afgelopen zondag ook te mieren met dat deurslot die niet eruit wou met de binnenplaat.

had niet gezien dat het vast zat aan de deurhendel doormiddel van een staaldraadje met een tonnetje eraan. maar nieuwe deurpakking zit er wel tussen... takkewerk :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden