micheldewilde Geplaatst 16 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2015 (aangepast) Hallo Het gaat om een passat 1.8 20v uit 1999 Auto rijdt alleen op benzine. Heb sinds een paar dagen last dat de auto doet nadieselen Oftewel als je contact uit zet hoor je de uitlaat nog ff door Brommen uitlezen geeft geen foutmeldingen . Tijd geleden zijn de lambda sonde en luchtmassameter vervangen deze Waren defect. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Alvast bedankt michel 16 december, 2015 aangepast door micheldewilde Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2015 vervang je lmm denk ik maar even Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2015 heb je ook een hoog verbruik? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 16 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2015 Niet dat ik merk heb de auto al 3 jaar maar op een tank 600 tot 650 nu ook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2015 Olieverbruik dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 17 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2015 Nee halve liter op 20.000 als ik die halve liter überhaupt haal dan . daarom snap ik hem zelf ook niet meer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2015 wat even zou kunnen is dat je injectoren nadruppelen.. je zou kunnen proberen om op de sloop/demontage een setje te vinden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 17 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2015 Hey vdub Na vandaag te hebben uitgelezen krijgt ik de melding bank 1 te arm . Heb vorig jaar kerst me motor moeten verwisselen voor 1 met 145000 daar heb ik de injectoren nog van liggen net zo als een gasklep enz (altijd handig) Dus denk dat het dan in die richting is maar bank 1 is dat dan ook cilinder 1 ? Thnx alvast Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2015 bank 1 word als term gebruikt omdat V6 en V8 motoren een linker en een rechter cilinderkop hebben. Bank 1 is gewoon cilinderKOP 1 Wat staat er nog meer bij? add of Multi? Kijk anders eens in meetwaardenblok 32 ZONDER eerst de foutcodes te hebben gewist. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 18 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2015 Linker -1,7% rechter 25% Denk dat dit komt omdat er een klein gaatje in uitlaat zot wordt morgen gemaakt 32 is toch de lambda waardes ? Of zit ik nu zelf verkeerd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 18 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2015 Deze is 5 weken geleden vervangen .... Ben langs de garage geweest en die hebben niet de lambda sonde storing gewist ivm lek in uitlaat ! Dus als deze morgen gelast is wordt deze gereset heeft dat misschien invloed op die waardes . Vindt anders raar 2x 82 euro uitgeven voor lmm vindt ik een beetje raar maar ja zou altijd kunnen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 18 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2015 Auto nu net zelf uitgelezen ivm tijd over volgende storingen staan er nu in 16514 lambda sensor b1 s1 17536 bank 1 mult to lean 00930 raar left 00931 rear right Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2015 hangt af van waar het gat van de uitlaat zit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 19 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2015 Net 10 cm na de lambda sonde gat van 2 euro munt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 19 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2015 Hallo heren Het probleem met na dieselen is opgelost 4x injector en uitlaat dicht maken was de oplossing Nu heb ik het volgende Bij de foto 032 zie je lambda blok 2 deze loopt op tot 25% Nu heb ik de auto al keer gereset en dan zijn ze beide 0 Als je dan 001 kijk en ik belast de auto dan gaat lambda tot 25% klopt deze waarde of niet De auto loopt nu namelijk beetje belabberd maar kan misschien ook komen door de reset ? Fuel trim gewist! Hopelijk kunnen jullie me helpen met dit probleem Btw bougie kabels moeten toch 2K ohm zijn ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2015 als je foutcodes reset is het altijd 0, de motor/ecu gaat dat na een 15min rijden weer invullen. 25% bij de Multi (2e vakje) is een probleem met de LMM, loopt ie beter zonder LMM stekker erop? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 20 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2015 Dat ga ik zo even proberen is het normaal dat een lmm binnen een jaar weer defect gaat ? Dacht het niet toch normaal 100000 km ofzo ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 20 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2015 Met lmm aangesloten komt de auto niet boven 3000 toeren Zonder lmm lijkt het beter maar met veel stotteren tussendoor en afslaan van motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 20 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2015 Met lmm aangesloten komt de auto niet boven 3000 toeren Zonder lmm lijkt het beter maar met veel stotteren tussendoor en afslaan van motor Was dit al voordat je injectors had gewisseld? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 20 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2015 Het gevoel met lmm is dat die wel harder wilt maar niet kan af en toe spurt die stuk harder en houd dan weer in En niet boven de 3000 toeren is in zijn 5 100km harder gaat die niet in zijn 5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 20 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2015 Het gevoel met lmm is dat die wel harder wilt maar niet kan af en toe spurt die stuk harder en houd dan weer in En niet boven de 3000 toeren is in zijn 5 100km harder gaat die niet in zijn 5 Maar was dit al voordat je de injectors had gewisseld of erna. Want de eerste klacht ging over na dieselen, en na het wisselen van de injectors kwamen er andere klacht. Zo begrijp ik het. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 20 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2015 Het gevoel met lmm is dat die wel harder wilt maar niet kan af en toe spurt die stuk harder en houd dan weer in En niet boven de 3000 toeren is in zijn 5 100km harder gaat die niet in zijn 5 Heb meerdere dingen tegelijk gedaan daarom maar nadieselen lag aan injectoren zat een gat voor de kat deze gedicht kan niet zo zijn dat de kat het probleem is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 20 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2015 Klopt had diverse problemen met de auto Lekkage olie en lambda sonde deze zijn in de garage gewisseld alleen hadden ze toen nog niet de storing gewist Koppakking en die pakking van distributie ketting gewisseld auto reed erna gewoon redelijk goed Thuis gekeken en zat nog een lekkage in de uitlaat en dat nadieselen oke Injectoren gewisseld nadieselen is over alleen niet mee gereden Toen de uitlaat dicht gemaakt Ben toen gaan rijden en toen is het pas allemaal begonnen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 20 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2015 Ik zou toch nog even de oude injectors erin zetten lmm aansluiten, storingen wissen en gaan rijden met de auto, kijken wat er terug komt aan storingen, daarna eventueel nog met losgenomen lmm rijden of er verbetering in zit. Als de auto dan wel goed rijdt dan zijn de andere injectors niet goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 20 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2015 Heb ik al geprobeerd alleen kan ik die gat in de uitlaat enz niet terug erin maken alleen op de injectoren klappert die ernorm (backfire) de 4 injectoren komen uit me oude motor die in de auto zat en waten half jaar oud toen hebben alleen in de kast gelegen in de garage zou je graag foto sturen van die eruit komen en erin zijn gegaan heb de auto al 4 jaar en iedere keer is het wat ben er bijna klaar mee en vooral omdat iedere keer als die storing geeft ga ik die delen halen en dan gaat er weer iets anders kapot Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 micheldewilde Geplaatst 20 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2015 Fuck vergeet te zeggen heb 2 bougie kabels gewisseld 1 was 6k ohm terwijl ze volgens mij 2 horen te zijn zal dat problemen geven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
micheldewilde
Hallo
Het gaat om een passat 1.8 20v uit 1999
Auto rijdt alleen op benzine.
Heb sinds een paar dagen last dat de auto doet nadieselen
Oftewel als je contact uit zet hoor je de uitlaat nog ff door
Brommen uitlezen geeft geen foutmeldingen .
Tijd geleden zijn de lambda sonde en luchtmassameter vervangen deze
Waren defect.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Alvast bedankt michel
aangepast door micheldewildeLink naar reactie
Delen op andere sites
36 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten