Ga naar inhoud
  • 0

Passat 1.8 20v nadieselen


micheldewilde

Vraag

Hallo

 

Het gaat om een passat 1.8 20v uit 1999

Auto rijdt alleen op benzine.

 

 

Heb sinds een paar dagen last dat de auto doet nadieselen

Oftewel als je contact uit zet hoor je de uitlaat nog ff door

Brommen uitlezen geeft geen foutmeldingen .

 

Tijd geleden zijn de lambda sonde en luchtmassameter vervangen deze

Waren defect.

 

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

 

Alvast bedankt michel

aangepast door micheldewilde
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey vdub

 

Na vandaag te hebben uitgelezen krijgt ik de melding bank 1 te arm .

 

Heb vorig jaar kerst me motor moeten verwisselen voor 1 met 145000 daar heb ik de injectoren nog van liggen net zo als een gasklep enz (altijd handig)

Dus denk dat het dan in die richting is maar bank 1 is dat dan ook cilinder 1 ? Thnx alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bank 1 word als term gebruikt omdat V6 en V8 motoren een linker en een rechter cilinderkop hebben. Bank 1 is gewoon cilinderKOP 1

 

Wat staat er nog meer bij? add of Multi?

 

Kijk anders eens in meetwaardenblok 32 ZONDER eerst de foutcodes te hebben gewist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze is 5 weken geleden vervangen ....

Ben langs de garage geweest en die hebben niet de lambda sonde storing gewist ivm lek in uitlaat ! Dus als deze morgen gelast is wordt deze gereset heeft dat misschien invloed op die waardes .

 

Vindt anders raar 2x 82 euro uitgeven voor lmm vindt ik een beetje raar maar ja zou altijd kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo heren

 

Het probleem met na dieselen is opgelost

4x injector en uitlaat dicht maken was de oplossing

 

Nu heb ik het volgende

Bij de foto 032 zie je lambda blok 2 deze loopt op tot 25%

Nu heb ik de auto al keer gereset en dan zijn ze beide 0

Als je dan 001 kijk en ik belast de auto dan gaat lambda tot 25% klopt deze waarde of niet

 

De auto loopt nu namelijk beetje belabberd maar kan misschien ook komen door de reset ? Fuel trim gewist!

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen met dit probleem

 

Btw bougie kabels moeten toch 2K ohm zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gevoel met lmm is dat die wel harder wilt maar niet kan af en toe spurt die stuk harder en houd dan weer in

En niet boven de 3000 toeren is in zijn 5 100km harder gaat die niet in zijn 5

Maar was dit al voordat je de injectors had gewisseld of erna. Want de eerste klacht ging over na dieselen, en na het wisselen van de injectors kwamen er andere klacht. Zo begrijp ik het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gevoel met lmm is dat die wel harder wilt maar niet kan af en toe spurt die stuk harder en houd dan weer in

 

En niet boven de 3000 toeren is in zijn 5 100km harder gaat die niet in zijn 5

 

Heb meerdere dingen tegelijk gedaan daarom maar nadieselen lag aan injectoren zat een gat voor de kat deze gedicht kan niet zo zijn dat de kat het probleem is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt had diverse problemen met de auto

 

Lekkage olie en lambda sonde deze zijn in de garage gewisseld alleen hadden ze toen nog niet de storing gewist

Koppakking en die pakking van distributie ketting gewisseld auto reed erna gewoon redelijk goed

 

Thuis gekeken en zat nog een lekkage in de uitlaat en dat nadieselen oke

 

Injectoren gewisseld nadieselen is over alleen niet mee gereden

Toen de uitlaat dicht gemaakt

Ben toen gaan rijden en toen is het pas allemaal begonnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou toch nog even de oude injectors erin zetten lmm aansluiten, storingen wissen en gaan rijden met de auto, kijken wat er terug komt aan storingen, daarna eventueel nog met losgenomen lmm rijden of er verbetering in zit. Als de auto dan wel goed rijdt dan zijn de andere injectors niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik al geprobeerd alleen kan ik die gat in de uitlaat enz niet terug erin maken alleen op de injectoren klappert die ernorm (backfire) de 4 injectoren komen uit me oude motor die in de auto zat en waten half jaar oud toen hebben alleen in de kast gelegen in de garage zou je graag foto sturen van die eruit komen en erin zijn gegaan heb de auto al 4 jaar en iedere keer is het wat ben er bijna klaar mee en vooral omdat iedere keer als die storing geeft ga ik die delen halen en dan gaat er weer iets anders kapot

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden