Ga naar inhoud
  • 0

ACC adaptive cruise control 210 km/h


louisvdd76

Vraag

Ik kwam via een ander topic info tegen dat in Duitsland tegen meerprijs je de ACC tot 210 km/h kunt bestellen ipv de standaard 160km/h

 

Vooral als je regelmatig in Duitsland rijdt is dat ideaal.

http://www.motor-talk.de/forum/acc-mit-160-km-h-zu-acc-mit-210-km-h-t5010914.html

 

Ik kwam in dat topic verschillende zaken tegen zoals de sensor die anders zou zijn maar andere zeggen dat voor de B8 maar 1 sensor is en dat het softwarematig is.

 

Zou dit dan via VAGCOM gedaan kunnen worden.

Ben heel benieuwd want ik zou hem graag wat hoger dan 160kmh maximaal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb even met de dealer hierover contact gehad. Volgens hun is het puur iets software ivm de type goedkeuring in Duitsland. Bij een NL auto zou het dus niet vrijgeschakeld mogen worden.

 

Ik moet toch nog een aantal aanpassingen laten doen via VAGCOM dus dan daar ook maar eens na laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zocht ook info om de ACC terug(!) te laten zetten naar 210 km/h. Mijn uit Duitsland afkomstige Passat Variant CL TDI 7-DSG uit 2015 (ingevoerd juni 2016) kwam af-fabriek met het ACC-210 pakket.

Wisselen van het Car-menu bood geen verandering (taal naar Duits zetten, bleek te makkelijk  :wink: )

Op Duitse fora las ik dat op basis van het VIN-nummer de snelheidsinstelling kan worden gewisseld tussen 160 en 210, door VW. Navraag bij de dealer leert dat bij import dit wordt aangepast aan de lands eisen. Oftewel, ik heb het wel, maar kan er niet bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden