Ga naar inhoud
  • 0

iPhone aansluiten op mijn radio


robtje

Vraag

Hallo,

 

Ik weet niet als dit de juiste plaats is om dit te posten..., als dit niet zo is: mijn excuses!

 

Ik heb een Blaupunkt TravelPilot E2 in mijn auto zitten, en deze heeft helaas geen bluetooth, usb-inging, aux-ingang, of wat dan ook. Momenteel gebruik ik een FM-transmitter om muziek van mijn iPhone door de boxen van mijn auto te laten klinken. Dat werkt "redelijk" goed als ik dicht bij huis blijf, maar vanaf ik grotere afstanden rij krijg ik toch regelmatig storingen en moet ik van kanaal wisselen (wat natuurlijk niet zo veilig is tijdens het rijden).

 

Ik vraag me af als ik andere, betere opties heb om mijn iPhone op mijn autoradio aan te sluiten? Liefst een budget-vriendelijke optie :).

 

Bedank alvast voor jullie suggesties!

 

Gr,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

er schijnt van blaupunkt een iPod interface te zijn,

http://www.ebay.nl/itm/BLAUPUNKT-RADIO-AUX-AUDIO-INPUT-CABLE-FOR-IPOD-IPHONE-30-pin-CONNECTOR-/260713718607

 

ff googlen en op ebay zoeken. binnen 5 min. gevonden :wink:

en ik denk dat alle versies die blaupunkt gerelateerd zijn ook zullen werken, via de CD ingang van de radio

o.a. de MFD iPod interface

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Bedankt voor je antwoord. Helaas zie ik in de compabiliteitslijst dat mijn type radio net niet ondersteund wordt. Dezelfde verkoper heeft ook een kabel die eindigt in een 3,5mm jack, maar ook daar zie ik travelPilot E staan in de lijst van niet compatibele modellen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan denk ik dat de makkelijkste optie een andere radio plaatsen is. Een mooi systeem met veel mogelijkheden kost tegenwoordig niks meer. Denk zelfs dat als je hier eens rond luistert je zeker en vast aan een mooi modelletje komt wat binnen jouw budget ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

meeste van dat soort kabeltjes zijn al snel 50~80 euro.

Had je in de buurt gewoond, dan had ik hier nog een OEM VW interface voor blaupunkt systemen gehad.

 

Voordeel van een nieuwe radio is dat je meteen één kunt nemen met ingebouwde Bluetooth carkit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden