PizzaPuntje Geplaatst 30 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2015 (aangepast) Heren, Wil me voorbereiden op een (zomer)vakantie naar Z-Frankrijk met de Passat, 5 personen en 1200 kg caravan. Hebben jullie ervaring met de rij-eigenschappen en combinatie van deze 3 aspecten? Zit te overwegen of ik met 252000 km de auto nog kan laten tunen naar 320NM of dat dat geen zin meer heeft of mss juist wel onverstandig is....? Gr PP 6 december, 2015 aangepast door pietervandervelden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R2-2racer Geplaatst 9 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2015 (aangepast) Wordt het verbruik beter? Afhankelijk van je rechtervoet natuurlijk maar bij 120km per uur op de snelweg en lange stukken? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 9 december, 2015 aangepast door R2-2racer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 9 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2015 Ik heb zelf een door JD Engineering getunde 100pk @ 134 pk 1.9 TDI. De auto is wellicht ietwat zuiniger geworden, maar dan hebben we het over percentages van grofweg 5%. De EGR klep heb ik ook laten verwijderen, dat zou ook van invloed kunnen zijn op de te behalen bezuiniging. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 9 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2015 Het grootste voordeel wat ik ervaar naast het verhoogde aantal pk's en koppel is dat de motor veel mooier loopt. Stationair minder vibraties en vanuit versnelling 3 kan ik bij een veel lager toerental comfortabel wegrijden. Soms vergeet ik weleens terug te schakelen naar z'n 2 bij een wat krapper bochtje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PizzaPuntje Geplaatst 9 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2015 Ik begin er steeds meer zin in te krijgen.......... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiptronic Geplaatst 9 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2015 Bij Vagtechniek ben je 275 euro kwijt en krijg je 140pk en 310nm. Zeker de moeite waard. Waarom zit er prijsverschil tussen benzine en diesel tunen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2015 de meeste prijsverschillen komen door het verschil in wat voor een computer erin gebouwd zit, een EDC15 is bijvoorbeeld een eenvoudigere computer dan een EDC17 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 STA Geplaatst 10 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2015 Ik heb ook getwijfeld voor chiptuning bij Tunex voor 250eu, heb nu het dubbele betaald bij JD Engineering...Kwaliteit is een keuze en zeker als je met je gezin in de auto zit en ook nog mee naar frankrijk gaat rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PizzaPuntje Geplaatst 10 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2015 Zaterdagochtend Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PizzaPuntje Geplaatst 12 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2015 Heren, Vanochtend met Matthijs/Vdub bij JD Engineering geweest. Met ongeveer een uurtje was het bij mij gefixed. Gewoon mee kunnen kijken met wat er gebeurt, bakkie koffie erbij, praatje, alles netjes voor mekaar. Daarna nog even door naar de werkplaats van Matthijs, waar hij me gematst heeft met een paar kleine dingetjes en de EGR heeft dichtgemaakt. (nogmaals dank, Matthijs). Onderweg van JD naar Matthijs niet kunnen testen. Was meegereden met testrit, maar als je niet zelf rijdt, merk je het verschil minder goed. En ondanks 211 pk in de Caddy van Matthijs, reed hij heel netjes Onderweg naar Apeldoorn was het verschil echter goed merkbaar. Soepeler, sneller, ook iets lager in de toeren al meer vermogen. Mn bij inhalen, accelereren en tussengas is het heel goed merkbaar. Ik vergelijk hem nu met mijn 140 TDCI Mondeo, die ik zelf best rap vond. Ik ben dus dik tevreden, over zowel JD als Matthijs zijn bijdragen! Zometeen nog maar ff een 'boodschapje' doen......kan ik weer ff rijden. @@Vdub: VW Passatclub kentekenplaathouder wordt nog een dingetje....schroef zit goed vast....heel goed !! Krijg hem nog niet los.[/i] 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiptronic Geplaatst 12 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2015 Ja, maak me maar lekker, ben pas eind december aan de beurt bij VAG-Techniek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PizzaPuntje Geplaatst 12 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2015 Ja, maak me maar lekker, ben pas eind december aan de beurt bij VAG-Techniek Jij hebt al 150+ PK van jezelf......ik had er maar 100..... have mercy on my soul, sister! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiptronic Geplaatst 12 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2015 Pk's zegt niet zoveel hoor KOPPEL da's wel lekker Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PizzaPuntje Geplaatst 12 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2015 Point ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PizzaPuntje Geplaatst 19 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2015 Ja, maak me maar lekker, ben pas eind december aan de beurt bij VAG-Techniek Ik wil er niets mee zeggen, hoor...... maarre....t rijdt wel stuk lekkerder, zo'n beetje meer powerrrrrrrrr.. Nog steeds geen snelheidsmonster of stoplichtsprinter, maar t.o.v. 100 pk is dit toch wel stuk beter Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PizzaPuntje Geplaatst 3 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2016 Ja, maak me maar lekker, ben pas eind december aan de beurt bij VAG-Techniek En......? Eind december is geweest......? Volgas t nieuwe jaar in? Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiptronic Geplaatst 3 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2016 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2016 180pk maar? das ook niet de moeite waard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 3 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2016 Uit een 1.8T moet er toch minimaal zo'n 210pk komen met enkel een remap? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
PizzaPuntje
Heren,
Wil me voorbereiden op een (zomer)vakantie naar Z-Frankrijk met de Passat, 5 personen en 1200 kg caravan.
Hebben jullie ervaring met de rij-eigenschappen en combinatie van deze 3 aspecten?
Zit te overwegen of ik met 252000 km de auto nog kan laten tunen naar 320NM of dat dat geen zin meer heeft of mss juist wel onverstandig is....?
Gr PP
aangepast door pietervanderveldenLink naar reactie
Delen op andere sites
43 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten