Ga naar inhoud
  • 0

Caravan trekken met 3BG Variant 100 pk TDI?


PizzaPuntje

Vraag

Heren,

 

Wil me voorbereiden op een (zomer)vakantie naar Z-Frankrijk met de Passat, 5 personen en 1200 kg caravan.

 

Hebben jullie ervaring met de rij-eigenschappen en combinatie van deze 3 aspecten?

 

Zit te overwegen of ik met 252000 km de auto nog kan laten tunen naar 320NM of dat dat geen zin meer heeft of mss juist wel onverstandig is....?

 

Gr PP

aangepast door pietervandervelden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zelf een door JD Engineering getunde 100pk @ 134 pk 1.9 TDI. De auto is wellicht ietwat zuiniger geworden, maar dan hebben we het over percentages van grofweg 5%.

De EGR klep heb ik ook laten verwijderen, dat zou ook van invloed kunnen zijn op de te behalen bezuiniging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het grootste voordeel wat ik ervaar naast het verhoogde aantal pk's en koppel is dat de motor veel mooier loopt.

 

Stationair minder vibraties en vanuit versnelling 3 kan ik bij een veel lager toerental comfortabel wegrijden. Soms vergeet ik weleens terug te schakelen naar z'n 2 bij een wat krapper bochtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook getwijfeld voor chiptuning bij Tunex voor 250eu, heb nu het dubbele betaald bij JD Engineering...Kwaliteit is een keuze en zeker als je met je gezin in de auto zit en ook nog mee naar frankrijk gaat rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Vanochtend met Matthijs/Vdub bij JD Engineering geweest. Met ongeveer een uurtje was het bij mij gefixed. Gewoon mee kunnen kijken met wat er gebeurt, bakkie koffie erbij, praatje, alles netjes voor mekaar.

 

Daarna nog even door naar de werkplaats van Matthijs, waar hij me gematst heeft met een paar kleine dingetjes en de EGR heeft dichtgemaakt.

(nogmaals dank, Matthijs). Onderweg van JD naar Matthijs niet kunnen testen. Was meegereden met testrit, maar als je niet zelf rijdt, merk je het verschil minder goed. En ondanks 211 pk in de Caddy van Matthijs, reed hij heel netjes :-)

 

Onderweg naar Apeldoorn was het verschil echter goed merkbaar. Soepeler, sneller, ook iets lager in de toeren al meer vermogen. Mn bij inhalen, accelereren en tussengas is het heel goed merkbaar. Ik vergelijk hem nu met mijn 140 TDCI Mondeo, die ik zelf best rap vond.

 

Ik ben dus dik tevreden, over zowel JD als Matthijs zijn bijdragen!

 

Zometeen nog maar ff een 'boodschapje' doen......kan ik weer ff rijden.

 

@@Vdub: VW Passatclub kentekenplaathouder wordt nog een dingetje....schroef zit goed vast....heel goed !! Krijg hem nog niet los.[/i]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, maak me maar lekker, ben pas eind december aan de beurt bij VAG-Techniek :embarassed:

Ik wil er niets mee zeggen, hoor...... maarre....t rijdt wel stuk lekkerder, zo'n beetje meer powerrrrrrrrr..

 

Nog steeds geen snelheidsmonster of stoplichtsprinter, maar t.o.v. 100 pk is dit toch wel stuk beter

 

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden