Ga naar inhoud
  • 0

Bandencontrolesysteem met banden zonder sensoren


RubenT

Vraag

Heb een set velgen met winterbanden zonder sensoren voor de bandencontrolesysteem, de passat heeft wel dit systeem.
Wat kan ik verwachten als ik deze set erop zet?  Gaat dit problemen geven met veiligheid door ABS enz.? Kan ik de zomervelgen met sensoren  gewoon monteren en herkent het systeem ze weer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de winterbanden erop zet moet je in de menu van je teller "bandenspanning" uitvinken,bij het monteren van de zomervelgen gewoon terug aanvinken.geen problemen met abs enz...

aangepast door vwer156
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net de winterbanden laten plaatsen op m'n Passat B8, en zag dat er een waarschuwingslampje voor bandendruk ging branden op het dashboard. Daarnaast wordt er geen bandendruk meer weergegeven op het Discover Pro systeem bij Wagenstatus |Bandendrukcontrolesysteem. Contact opgenomen met de dealer, eerste idee was dat er verkeerde ventielen in de winterbanden zaten. Later was het idee dat er wel goede ventielen in de banden zitten (met sensoren kennelijk?), maar dat deze eerst geprogrammeerd moeten worden om de bandendruk zichtbaar te krijgen in het Discover Pro systeem. Komende week gaat de auto naar de garage, ben benieuwd of het ze snel lukt de bandenspanning weer in beeld te krijgen. Hoop van wel, zou toch jammer zijn als ik een maand of vijf per jaar geen gebruik kan maken van optie Bandendrukcontrolesysteem vind het namelijk wel een handige optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden