Ga naar inhoud
  • 0

Niveau Koelvloeistof


eerse032

Vraag

Hoi allemaal,

 

Afgelopen donderdag start ik s 'morgens de passie om naar mijn werk te gaan. na enkele seconde een piep en in het display de mededeling, dat ik mijn koelvloeistofniveau  moet "prüfen" . Het peil stond net nog iets boven het minimum. Heb toen bijgevuld tot max.

Starte de auto weer, maar weer dezelfde piep en mededeling. Toch naar mijn werk gereden (25 km), met knipperende waarschuwing in display.

Eind van de dag weer naar huis nergens last van. Gisteren 's morgens weer een piep en melding koelvloeistofniveau, niveau staat echter gewoon op max. Na een stukje gereden te hebben ff gestopt, motor uit en weer gestart. Nu geen piep en melding.

Vanmorgen met zoonlief naar de Judo, weer hetzelfde, niveau staat op max, maar toch een piep en melding koelvloeistofniveau  "prüfen". klein stukje gereden, motor uit, weer starten, niets aan de hand.

 

Mijn vraag:

Sensor kapot? Corrosie? Moet ik iets schoonmaken? Of iets anders?

 

Hoor graag van Iemand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou de bedrading even controleren, vaak zie je dat de draadjes uit het reservoir met een knik naar beneden lopen ( misschien een breuk ). Kijk ook even naar de stekker, en haal deze even uit elkaar om naar corrosie te kijken. Dat is wat ik als eerste zou doen als het mij zou overkomen.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vanmorgen weer, voor het starten niveau gecheckt, staat op max. toch weer die piep. Durf er nu toch wel vanuit te gaan, dat er geen lek is, maar er een probleem met de sensor.

Stekker eraf en doormeten? Hoe komt het, dat hij het dus alleen 's morgens doet? Door de kou en vocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sensor is niks meer dan 2 pennen die in het vat zitten. De detectie werkt enkel op geleiding van de vloeistof. Wanneer de 2 pennen onder zitten heb je verbinding tussen de 2 pennen. Zou zeggen, haal de stekker er eens af en kijk daar eens of je geen oxidatie ziet of wat misschien slecht contact zou kunnen geven. Als de stekker eraf is kan je even op de stekker kant van het vat meten of je doormeet. Als de contacten goed zijn en je meet de vloeistof door dan zit het slecht contact in de bedrading.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden