Ga naar inhoud
  • 0

co te hoog


arno1964

Vraag

Momenteel krijg ik mijn passat 1.8 t uit 1998 niet door de apk.

Bij stationair en belasting is mijn co veel en veel te hoog.

 

Nu kan ik wel mijn kat gaan vervangen lambdasonde vervangen , maar worden deze fouten niet door de computer aangegeven ? 

Daar zijn geen meldingen.

 

Wie weet raad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat zou bijna niet mogelijk zijn, een te hoge CO bij zowel stationair als verhoogd stationair omdat de ecu dan zeker een foutmelding gaat geven omdat ie bijv veel te rijk loopt, je kan dan ook niet zuinig rijden met die auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het was wel de juiste Lambdasonde? Heb je ook een uitdraai van de CO meting? Daar staan meer gegevens op, zoals fappie ook al zei het HC. Die is vermoedelijk hoog en geeft aan dat de motor niet goed loopt. Wat is het brandstofverbruik?

 

Kijk ff of iemand hem kan uitlezen en de waardes van meetwaardeblok 32 hier neer zetten!

 

Waarom heeft de auto een jaar stilgestaan, vanwege dit probleem of is dit probleem ontstaan na het jaar stilstaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat het brandstofsysteem vervuild is, waarbij er geen goed verbranding mogelijk is.

Zou eens een brandstoftoevoeging in de tank gooien, zoals Forte of ander merk.

 

Vroeger had je benzine daar kon je na 5 jaar in je tank nog gewoon mee doorrijden, tegenwoordig verouderd de benzine van tegenwoordiig heel snel.

 

Gewoon 1 flesje op halve tank en dan flink de warme motor laten lopen.... ( normaal 1 flesje op 1 tank benzine)

Daarna weer aan de tester en kijken of er verandering is ontstaan.

 

HC moet voor het mooie zo laag mogelijk staan, dat betekend dat alle brandstof goed verbrand.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is het gekke die is al erin geweest van fortee

Dus dat is het niet

Zou het de brandstoffilter zijn misschien?

Zo gek kan het niet zijn hoor, heb wel eens meegemaakt dat zelfs Forte niet meer hielp... maar dan loopt het blok ook zeer beroerd.

 

Je zou eens kunnen kijken of het brandstoffilter is, vernieuwen kan nooit geen kwaad na lang staan.

 

Tevens ben ik zeer benieuwd naar de HC waarde die hij aangeeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja wist ik die maar mijn vriendin is met de auto vandaag terug gegaan en was het met belasting goed en stationair 8% verder weet ik jammer genoeg niks

Wat denk jij dan dat het is

Ja wist ik dat maar, dan had ik het je zo gezegd.

Helaas moet je bepaalde dingen uitsluiten voordat je bij de boosdoener bent.

 

Is er ook al een Compressietest gedaan?

Gekeken of er ergens geen valse lucht aangetrokken word?

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden