Ga naar inhoud
  • 0

kan een distributieriem 190.000 km mee? (2.0 20V blok)


roger_35i

Vraag

hoi Passat liefhebbers.

Ik heb een Passat B4, maar overweeg aanschaf van de B5. De versie met 2.0 liter 20 klepper.

De distributieriem zit er 86.000 km in, dus ik zeg 'vervangen'

80-90-120 duizend zijn zo'n beetje wel de standaarden.

De eigenaar zegt dat er een speciale riem in zit die 190.000 km meegaat.

Ik gebruik mogelijk niet de goede zoektermen, maar kan er NIETS over vinden.

Wijze raad over 'inderdaad vervangen' heb ik niet nodig (dat is namelijk al mijn eigen gedachte), maar weet iemand van jullie of het waar zou kunnen zijn dat er distributieriemen bestaan die bijna 2 ton meegaan?

Alvast dank. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De mijne is vervangen op 135 000 km, en ik zit nu aan 190 000km, maar hij is vevangen in 2009, dus ik ben wat aan het twijfelen wat ik nu moet doen.

Ik krijg einde van dit jaar een bedrijfswagen (octavia combi, dus jeeejjj VAG-groep), en ik vind het wat zot om nu voor de komende 4 maanden nog m'n distributieriem te laten vervangen...

Op de site van contitech kan je vinden dat het 150 000km is en 7 jaar, dus ja... Enige input is altijd welkom!  :wink:

het is 120dkm en geen jaren, daar doet VW niet aan.. 135 en 120 is 255

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het opgegeven kilometrage van de distributieriem van de 2.0 20klepper is officieel 180.000 km. Uit voorzorg heb ik hem destijds met een leeftijd van 8 jaar vervangen op 140.000. Het risico op schade bij een knappende riem wilde ik niet lopen. De auto heeft nu 200.000 gereden en wie weet had ie dat ook wel gehaald met de eerste riem......we zullen het nooit weten.

 

Op de Harley heb ik ook een riem/belt. Hoewel de motor pas 50.000 km heeft gereden is dit nog de eerste riem, de motor is wel 20 jaar oud. Ik durf het wel aan om er mee door te rijden want bij het breken van de riem is de kans op vervolgschade nagenoeg nul. Je word hooguit moe om het zware kreng naar huis te duwen als je geen aandrijfriem meer hebt.

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemiddag,

Ben nog niet erg bekend met de Passat, de mijne was bij 90000km al een keer vervangen volgens het boekje. Bij aanschaft met een km-stand van 200000km is hij weer geheel vervangen door de verkoper. Deze zei dat hij om 180000km vervangen moet worden, maar dat na 90000km hij wel om de 30000 gecontroleerd moet worden.

Ik zeg altijd, bij twijfel geen risico nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden