Ga naar inhoud
  • 0

Achteruit rijdcamera aansluiten


Thijn

Vraag

Goedendag,

 

Ik wil mijn achteruit rijdcamera aansluiten op mijn pioneer Avic F850BT

Iemand hier ervaringen mee, of uberhaubt met aansluiten achteruit rijdcamera??

 

Ik heb al wat contact gehad met Dieseltje en hij heeft me al aardig op weg geholpen. :thumb:

Maar ben er nog niet helemaal... :mrgreen:

 

Ik heb op mn camera:

  • Een  tulp-tulp aansluiting incl rode draad, de tulp tulp is duidelijk, 1 in de radio en 1 in de camera, maar de rode draad?? gaat die op "reverse" (achter op de radio)??
  • Voedingstekker-rood en zwart draad. De stekker gaat achterin de camera, de zwarte aftapen ivm rollen beeld (aldus Dieseltje) en rood naar koppelstation onder de A-style voorin??? A waar zit deze? of pakken jullie een ander achteruit signaal? Waar pakken jullie hem vandaan?? Want als ik deze vanuit het achterlicht unit pak, schijn ik nog een rode draad te moeten koppelen??

 

Hoop dat iemand ervaring hierin heeft...

 

Bedankt alvast.

 

post-22880-0-30058100-1433921376_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Thijn

Van de meeste camera's is de massa een gezamenlijke massa, zowel voor de tulp aansluiting als voor de werking van de camera. De kenteken verlichting is gescheiden.

Probleem wat je vaak krijgt als je de massa in de auto op een extra punt aan sluit is dat zodra je de motor van de auto start en de achteruit inschakelt, het beeld begint te draaien (van onder naar boven).

Dit kun je evt verhelpen door een condensator tussen te schakelen, soms zelfs twee.

 

Het geen beeld krijgen kan een aantal zaken betekenen.

Geen voeding naar camera

kabelbreuk

 

Het eerste "probleempje" is makkelijk te controleren. De tweede is wat lastiger omdat je een extra video kabel nodig hebt.

Als je een Multimeter hebt, kun je natuurlijk ook even doormeten of je bij deze camera ook een gezamenlijke massa hebt. (doormeten van massa tulpstekker (buitenkraag) naar de zwarte draad van je camera voeding) 

 

@

jij hebt de aansluitwijze van een oud type aansluitkabel waarbij je nog een extra signaaldraad moet meevoeren voor aansluiten van de camera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje

Geen voeding naar de camera, ik heb de rode draad (Powerline) gekoppeld met de draad van de rode draad van de tulp (video line).

Miss dat het daar is mis gegaan dan.

Evt een optie om ook hier een kabel vanaf het achterlicht (signaaldraad) naar de camera toe te brengen?

 

En als dit bovenstaande niet lukt, iemand in de buurt van Alkmaar een multimeter om te meten mbt de massa?

Helaas is kabelbreuk niet te meten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eerst gewoon even en werkend voedingspunt pakken, desnoods van kenteken verlichting. daar even rechtstreeks de zwarte en rode draad van de camera aan knopen.

en dan testen of de radio wel video signaal binnen krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eerst gewoon even en werkend voedingspunt pakken, desnoods van kenteken verlichting. daar even rechtstreeks de zwarte en rode draad van de camera aan knopen.

en dan testen of de radio wel video signaal binnen krijgt.

Het makkelijkst is dan denk ik toch vanaf het achterlicht even een draadje erbij knopen.

Aangezien daar wel spanning heb, gezien m'n radio wel direct overschakelt naar achteruitrijdcamera.

Ik hoop dat ik vanmiddag tijd heb, en laat ik t jullie weten.

 

 

Overigens heb ik alleen een spanningszoeker.

En geen multimeter, dus zaken doormeten gaat helaas voor mij nie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die ben ik al voorbij hahaha die 2-3 uur :embarassed:

Maar goed vanmiddag hopelijk nieuwe ronde/kansen

 

* Maar eerst maar voeding controleren

* Massa controleren

 

* evt andere tulp kabel testen, maar dan moet ik eerst dus power op camera hebben

 

 

In uiterste geval nog zon camera bestellen.... (weer 2 weken wachten....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, net even geprobeerd, even snel. De powerline aangesloten ook op het achterlicht, alsmede de grond kabel. De rode kabel van de videoline nix mee gedaan, en Viola.... Beeld nu alleen nog kabels even netjes weg leggen en alles weer dicht bouwen.... Maar das voor strax. Eerst ff ziekenhuis met vrouwke naar het ziekenhuis. En daarna alles dichtbouwen en instellen ????

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus + en - op de contact van de achteruitrij licht aangesloten?

Tulpstekkers naar voren radio en + en - voor kenteken verlichting?

 

Mooi dat die het doet  :thumb:

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ dieseltje, brengen voeding vanaf achteruitrijd licht. Sorry verkeerd verwoord.

 

Ik zal morgen schema plaatsen zoals ik t heb aangesloten.

 

Maar in principe zo:

Powerline camera/achteruitrijdlicht. En zwart op massa.

Videoline (tulp) camera/rest camera in.

En een kabel van achteruitrijdlicht naar kabel reverse.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ dieseltje, brengen voeding vanaf achteruitrijd licht. Sorry verkeerd verwoord.

 

Ik zal morgen schema plaatsen zoals ik t heb aangesloten.

 

Maar in principe zo:

Powerline camera/achteruitrijdlicht. En zwart op massa.

Videoline (tulp) camera/rest camera in.

En een kabel van achteruitrijdlicht naar kabel reverse.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik zeg niets meer  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

EY,

 

Nou zoals beloofd even een foto/schema-tje zoals ik het heb aangesloten.

Gisterenavond nog even getest etc. en alles netjes weggewerkt. :cool:

Op naar een nieuwe mod... en vermoedelijk dat dat automatische klapspiegels worden... :embarassed:

 

In elk geval iedereen thx voor het meedenken/helpen adviezen etc.. :thanks:  :thanks: :thanks:  :thumb:  

 

Wat mij betreft mag een slotje, of men moet deze topic openlaten voor het overige topic verkeer ;)

 

Laterssss

post-22880-0-75621500-1434516248_thumb.png

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga deze topic even nieuw leven inblazen....

 

Ik heb voor mijn nieuwe Passat..een B7 wederom weer een camera besteld.

Was een vereiste van m'n vrouwke...maar moet eerlijk bekennen, dat ik t ook wel prettig vond... en gewoon omdat het kon... :mrgreen:

 

Maar als er schema's zijn? en alle overige tips?? dan zijn deze van harte welkom.. :angel:

 

Maar even de specs:

Ik heb dus een Passat B7 variant, Automaat, met een RNS510.

 

Ik heb deze camera besteld: (werd geadvieerd in een andere post op dit forum..):

https://nl.aliexpress.com/item/RGB-REAR-VIEW-CAMERA-Parking-Reversing-Camera-For-VW-Golf-Jetta-MK5-5-MK6-VI-Tiguan/32775427205.html?spm=2114.13010608.0.0.iXoGY5

 

Dus ik hoor graag jullie opmerkingen.

Evt. als er iemand in de buurt van Alkmaar woont, en die zin en tijd heeft, dan hoor ik het ook graag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt voor de camera een constante + nodig en een massa, daarbij moet de camera een signaal krijgen dat je achteruit gaat, die signaal draad soldeer je achter bij de + van je achteruitrij lamp. Maar met alle respect als je niet weet hoe en wat dan zou ik iemand in de buurt vragen het aan te sluiten

 

Of wel je bent welkom in Zwaag of Nieuwe Niedorp bij Martijn Maxx007at

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK OK,

 

Is mij om het even. Mn neefje woont in hoorn dus das om de hoek, heb ik ook weer een gfoeie reden daar langs te gaan :wink:

Maar had net de vraag uitstaan bij Martijn wanneer hij eventueel tijd had mijn VCDS aan te passen ovm spiegels automatisch in te laten klappen, alsmede mn rainclosing aan te zetten, en indien mogelijk ook mn mirror down. EN wil Martijn nie passeren nie :wink:

Maar ik denk dat hij het heul druk heeft :mrgreen:

 

Geen idee of hij ook de achteruit rijd camera kan installeren./inbouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK OK,

 

Is mij om het even. Mn neefje woont in hoorn dus das om de hoek, heb ik ook weer een gfoeie reden daar langs te gaan :wink:

Maar had net de vraag uitstaan bij Martijn wanneer hij eventueel tijd had mijn VCDS aan te passen ovm spiegels automatisch in te laten klappen, alsmede mn rainclosing aan te zetten, en indien mogelijk ook mn mirror down. EN wil Martijn nie passeren nie :wink:

Maar ik denk dat hij het heul druk heeft :mrgreen:

 

Geen idee of hij ook de achteruit rijd camera kan installeren./inbouwen?

Ohh Martijn passeer je niet hoor,gewoon geduld hebben

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb Gisteren Martijn gesproken.

 

Hij belde me, is gerocheld.

Athans als ik alle spullen binnen heb (de camera) niet geheel onbelangrijk als het gaat om camera inbouwen.....

Houden we contact, en gaan ik zijn kant op, dit ivm meer riumte.

:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden