Ga naar inhoud
  • 0

Adaptive Cruise Control


martijn171175

Vraag

Beste forumleden,

 

Er is al veel over geschreven, over de zin en onzin van ACC op de auto.

Maar het is toch een optie die ik graag op mijn auto zou willen hebben.

 

Wat heb je allemaal nodig los van de radar, de juiste hendelset, wat draadjes en een aantal uur vrije tijd?

 

Ik heb een modeljaar 2009 handgeschakelde passat.

ABS pomp 3C0 614 109 P

Gateway 3C0 907 530 H

Een ACC Radar 3C0 907 567 J heb ik gevonden op eBay.

De juiste hendelset (met het distance knopje op de cc hendel zit al in mijn auto).

 

Wie o wie kan mij helpen aan alle info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Voorheen inderdaad een rode teller, inmiddels natuurlijk een premium teller...

 

Maar, oké, opzoek naar een H versie!

 

Thanx allemaal

 

In dat geval heb je een probleem. Dit had ik ook met m'n vorige passat.

Je "oude versie" ACC radar gaat werken, maar je kan de afstand tot je voorganger niet instellen. Op het moment dat je die wijzigt geeft ACC een fout en schakelt uit. Bij een kontakt uit en terug aan werkt die weer normaal. 

Het probleem hier is dat de communicatie tussen de witte teller en radarsensor niet helemaal juist zit.

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of dat uitmaakt voor de werking, maar als je bij bronken leest,adviseert hij deze modellen.

 

En als je op Etka kijkt zijn deze modellen wel voor die type en modeljaar passats bedoelt

 

En je heb een andere gateway nodig

Heb je een DSG bak

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, handgeschakelde bak

Op Etka staat H/M voor jouw model jaar auto, alleen je moet wel je gateway aanpassen als je niet de G,K,P,N heb

 

Ik zou opzoek gaan naar de H, die kun je nog een software update laten doen , die zou zekermet witte teller moeten werken, maar ik zou eerst gewoon de H aanschaffen en kijken wat ie doet..

 

Of de J

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het volgende moet veranderd worden voor ACC

 

ABS pomp 109Q of AG

Radar sensor zonder front assist A,B,C,D,E,H ,  met front assist G,J,K,M alleen mogelijk met DSG

Gateway G,K,P,N  deze ondersteunen ACC

Kabelboom radar sensor

Radarsensor houder

Relais

Relais houder

Verschillende pinnen

 

Voor materialen ben je aan kosten tussen de 800/1200 euro kwijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke, Peter welke problemen had je met de achterklep?

De achterklep deed alles wel maar na de sleutel uit het contact te hebben gehaald werkte deze nog een minuut of 5 en dan wou deze niet meer elektrisch open, ontgrendelde wel maar je moest de klep dan manueel verder open doen. Sleutel terug in het contact en er terug uit, klep werkte terug een minuut of 5 en dan terug hetzelfde liedje. Met het vervangen van de gateway was dit probleem opgelost.

Ben van P naar H gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De achterklep deed alles wel maar na de sleutel uit het contact te hebben gehaald werkte deze nog een minuut of 5 en dan wou deze niet meer elektrisch open, ontgrendelde wel maar je moest de klep dan manueel verder open doen. Sleutel terug in het contact en er terug uit, klep werkte terug een minuut of 5 en dan terug hetzelfde liedje. Met het vervangen van de gateway was dit probleem opgelost.

Ben van P naar H gegaan.

Ik had inderdaad het zelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had inderdaad het zelfde probleem.

Ik heb bij mij heel de tijd die P er in gehad, in samenwerking met een electrische achterklep en nooit problemen gehad... Misschien deed die wel moeilijk omdat jullie geen ACC hebben of hadden?

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden