Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.8 V6 4Motion Syncro koelt niet goed.


RohanV6

Vraag

Hoi leden,

 

Ik heb ff een probleempje denk ik.

Het blok koelt niet echt lekker af.

Na een rit van ongeveer 100km is het blok (ook de afdekkappen eromheen) gloeiend heet.

Ook ruik je bij een koude start na ongeveer 2 a 3 km een soort brandlucht de auto in komen.

Toen we afgelopen dinsdag bij Twan waren constateerde Twan ook motorolie in het koelvloeistof reservoir en is de koelvloeistof ook aan vervanging toe. (Misschien dat het dashboard daarom aangeeft: ''STOP CHECK COOLANT''?)

Wie weet waar ik dit probleem kan zoeken/vinden?

Zelf vermoed ik een lekke koppaking.

Hoor graag van jullie.

 

Gr. Rohan

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

En kan beter voor deze gaan Radiateur van AVA COOLING SYSTEMS

en die rode is een schoef dopje.

 

Gr Fai

 

Wat is het verschil tussen zo'n systeem van dat merk en de andere?

Dus het is toch dat rode kruis dopje?

deze: 

post-22197-0-35600900-1429915828_thumb.jpeg

 

Gr. Rohan

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

om het koelvloeistof vul bakje schoon  te krijgen gebruik ik altijd 2 bruistabletten die je gebruikt voor een kunstgebit  en 2 flessen spa rood en een emmer of bak

 

2 tabletten in de g12 vulbak dan de vulbak in de emmer en de vulbak afvullen met spa rood  laat m dan maar lekker schoon bruisen in de emmer.

 

kosten  zijn 4,50

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mijn is ie wit geworden rohan . maar ja ik was de wagen iedere week en ook onder de motorkap.

hier onder zie je foto's van mijn passat 1.6 ahl uit 1998

uiteraard was het potje 5 jaar oud toen ik m voor het eerst schoon maakte  maar doe dit nu ieder jaar als ik m de grote beurt geef

 

11185441_814759998610344_612185811_n.jpg

 

 

11160348_814760008610343_1797969228_n.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo ziet het er bij mij uit na een schoonmaak beurt:

attachicon.gif6.jpeg

attachicon.gif10.jpeg

ziet er ook netjes uit kerel , gewoon ff in heet water met soda of  met wat bruistabletten met spa rood . dan zou je  hem eventueel nog  in bleekmiddel kunnen leggen.  niet te zuinig zijn met  soda  

aangepast door rvbeek72
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke, ga het van de week ff proberen.

1. Eerst ff flushen met water en flush middel.

2. Dan schoon water door de leidingen laten om alles nog een keer goed door te spoelen.

3. Dan het kvs reservoir in heet water met soda zetten, zodat alle olie resten etc. los kan weken.

4. Dan kvs reservoir spoelen met schoon zuiver water.

5. Nieuwe radiateur (in mijn geval met een lekke radiateur)

6. Dan alles weer terug monteren en 6 liter G12 roze koelvloeistof vullen.

Als er dan nog olie erbij komt, dan weten we denk ik haast wel zeker dat we een lekke koppakking hebben.

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je toch geen vag oem koopt dan kan je voor deze gaan

 

VALEO Radiateur

nr 731756

122,00

 

of

 

 AVA QUALITY COOLING Radiateur

nr AI2124

 

139,00

 

 

en voor 

MEYLE Expansievat

nr 100 121 0061

31,44

 

ex btw

Gr Fai

aangepast door Fai
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden