Ga naar inhoud
  • 0

Wil meer vermogen?


Daniel.B.Passat2.8V6

Vraag

Beste mensen,

 

Mijn Passat heeft 238 pk en is dus al flink in vermogen omhoog. deze heb ik zo gekocht en helaas geen contact meer kunnen krigen met vorige eigenaar wat hij precies gedaan heeft..

 

wat hij gedaan heeft boeit me eigelijk ook vrij weinig.. we weten dat de auto gechipt is, dat de uitlaat van voor tot achter custom gemaakt is en dat de airintake beter is.

 

graag zou ik willen weten of er nog meer mogelijk is voor meer vermogen. bijv in de trand van een compressor zijn deze er,, ik weet dat de 1.8 een turbo versie heeft bijv.. zou die turbo ook bij mij kunnen als het aangepast wordt..

 

laat jullie iedeen achter, iedere pk is welkom..

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vraag me af of dat uberhaubt haalbaar is vanaf een VR6(174pk), 64PK vermogenswinst bij een atmosferische motor met alleen een andere uit- en inlaat en chip lijkt me sterk overdreven..

Er zijn bedrijven die heel verdienstelijk veel vermogen uit een VR6 halen, zoals bijv. X-parts.de of Rothe Motorsport, houd er wel rekening mee dat die aanpassingen kostbaar zijn.

 

Vanuit de mond van Mathias Rothe heb ik voor een jaar of 4 terug een keer gehoord bij een spoedbezoekje daar dat zij voor een ombouw(ivm TüV) per automodel 50.000EUR moesten neerleggen ivm testwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een Charger kom je ergens tussen de 270 en 280 pk uit. Op de motor....de Bhp ligt feitelijk nog een stuk lager omdat de 4motion veel, heel veel vermogen verliest op de aandrijflijn.

 

Hoe jij atmosferisch op 238 pk komt is op z'n minst bijzonder te noemen....is dat gemeten op de Dyno ? Heb je misschien een US (gls) auto met alleen voorwielaandrijving ? Stomme vraag misschien, maar kan het zijn dat er al een charger opzit misschien ? 238 Bhp op de dyno past bij een geblazen passat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En eigenlijk ook gesmede zuigerstangen. Daarnaast haal je natuurlijk een bak hitte onder de motorkap erbij die slecht af te voeren is.

 

Misschien valt er nog winst te halen met andere injectoren als je uitlaat en filter al gedaan zijn. Als je harder wil, kan je beter je auto lichter maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden