Ga naar inhoud
  • 0

Brandstofpomp in tank 2.0 tdi BKP


Jelle002

Vraag

Beste leden,

 

Ik moet lang door starten voordat de motor aan slaat dit is bij warme motor. En ik heb niet alle vermogen en bij zware belasting stotterd de auto met name bij accelereren op de autobaan. Bij deellast niks aan de hand. De brandstofpomp in de tank doet helemaal niks. Nu is mijn vraag of deze bij lopende motor constant moet draaien of alleen als er vraag na is?

12V en massa heb ik op de stekker.

 

Groetjes jelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag contact gehad met het revisiebedrijf. Hun hebben alles gereinigd maar de motor start nog steeds slecht en heeft geen vermogen. Hun hebben de EGR klep door gemeten en blijkt dat deze open blijft staan. Krijg je hier dan geen fout code op?

En daarom kan de motor ook slecht starten en vermogens verlies.

Ze gaan er morgen mee langs een diesel specialist om alles beter uit te lezen zodat het duidelijk wordt wat er mis is. En voor hun zelf uit te stellen dat de pompverstuivers goed werken.

 

Dus als het toch weer terug komt op de EGR klep laat ik deze uitschrijven en afdoppen. Nu zag ik dat het bij vag techniek kan en dit bedrijf komt vaak langs op het forum. Als het zo is maak ik daar een afspraak als ik morgen meer weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BKP: als hij loopt snel verkopen.. BKP is niets dan problemen. Die van mij was compleet ingestort net nadat ik hem verkocht had), gehele blok gereviseerd (koprevisie, oliepomp de hele mikmak), 60000 km later liep het onderblok vast. Dit werd gemaakt, Passat de deur uit voor 6000, je kunt je geld net zo goed in een putje gooien..

En natuurlijk zijn er ook goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
BKP: als hij loopt snel verkopen.. BKP is niets dan problemen. Die van mij was compleet ingestort net nadat ik hem verkocht had), gehele blok gereviseerd (koprevisie, oliepomp de hele mikmak), 60000 km later liep het onderblok vast. Dit werd gemaakt, Passat de deur uit voor 6000, je kunt je geld net zo goed in een putje gooien..

En natuurlijk zijn er ook goede.

Tja.. ieder merk heeft zo zijn problemen. Zoals je zecht er zijn ook goeie. Ik heb er al gezien met 4K op de teller zonder problemen.

Wat voor een passat heb je nu dan?

 

Even terug komen op het revisiebedrijf. De auto is terug van de diesel specialist en ze gaan nu de pompverstuivers laten testen. Als het goed is zijn deze vandaag op gestuurd. Dus waarschijnlijk is de EGR klep niet de boosdoener.

Ik hoop snel met goed nieuws te komen. Het is helaas nog even wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik rijd nu in een 2.0 TFSI, in 2 1/2 jaar nog geen lampje vervangen.. Ik weet zeker dat BKP rijders dit niet kunnen zeggen!

Verkoop hem, voordat je bankrekening leeg is..

 

Valt wel mee hoor, misschien heb jij erg veel pech gehad maar de meeste ellende bij de 3C ligt niet aan de motorcode.

Problemen met de handremschakelaars, roestende achterklep, stuurslotmodule, tank- en tandempomp, oliepomp/ balansmodule,

krakende voorwielophanging enz, zijn problemen die als een rode draad door bijna alle benzine en dieselmodellen heen lopen.

Het enige BKP probleem wat ik heb gehad zijn de de Siemens pompverstuivers, ontzettend ergerlijk maar uiteindelijk zijn alle verstuivers onder garantie vervangen en is de pech rekening die ik had volledig door Pon vergoed.

Ik geniet nog iedere dag van mijn snorrende BKP met 180 pk en bijna 300 K op de klok.

 

Maar ja, je kunt soms ontzettend pech hebben met een maandagochtend auto.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden