Ga naar inhoud
  • 0

Bandenspanning


Gast Fappie

Vraag

Ik kan van mijn collega dit nieuw overnemen 3C0 927 121 D

tire_zps22c17f48.png

 

Nu heb ik van een zeer gewaardeerd lid hier zijn mooie MF stuur en Tacho Rode full fis overgenomen, nu mijn vraag gaat dit bandenspanningssetje werken in mijn 3C en met deze tacho. Ik heb wel iets over Bandenspanning gelezen op het forum, maar kon dit setje niet echt terug vinden.

 

Ook is mijn auto al in bezit van Autohold, als dat nodig is.

 

Ik hoor het graag :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste forumleden,

 

Ik heb reeds af fabriek de "eenvoudige" bandenspanningssensoren (met het knopje zoals hierboven, wat zijn waardes via de ABS sensoren ophaalt).

 

Nu wil ik graag de uitgebreide versie, waarmee ik ook kan zien hoe hoog de druk is in de banden.

Van wulfke had ik te horen gekregen dat ik daarvoor de 3C0 959 799 G comfortmodule nodig had (en de sensoren voor in de wielen uiteraard).

Deze heb ik reeds allen in huis, nu inbouwen...

Is dit een kwestie van plug and play, of moet de nieuwe comfortmodule worden in geleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ze wisselen, maar starten is er niet meer bij...

 

In de comfortmodule zit ook de wegrijbeveiliging, die is gekoppeld aan je sleutels. Die kan je dus niet zomaar vervangen, en die is ook niet zonder meer om te programmeren naar de oude sleutels. Ook de dealer kan deze niet opnieuw inleren op andere sleutels...

Je moet op eeprom niveau gaan werken... Eeprom uit de oude module halen en in de nieuwe solderen, of de gegevens uitlezen en in de nieuwe programmeren...

 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan ze wisselen, maar starten is er niet meer bij...

 

In de comfortmodule zit ook de wegrijbeveiliging, die is gekoppeld aan je sleutels. Die kan je dus niet zomaar vervangen, en die is ook niet zonder meer om te programmeren naar de oude sleutels. Ook de dealer kan deze niet opnieuw inleren op andere sleutels...

Je moet op eeprom niveau gaan werken... Eeprom uit de oude module halen en in de nieuwe solderen, of de gegevens uitlezen en in de nieuwe programmeren...

 

 

grtz, dre

Als ik dit lees dan heb je wel een dik probleem als je comfortmodule door een of andere reden het niet meer doet. Kan je zelfs bij de dealer niet terecht om te laten herstellen aangezien hij de module niet kan programmeren (althans de sleutels niet) of is dit een comfortmodule op bestelling en volgens chassisnummer.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, ik heb de module op onderdeelnummer gevonden op ebay...

Nu kan er niet veel mis gaan bij het uit en in solderen, maar als iemand dit al eens gedaan heeft wil ik graag diens ervaring...

 

Zou vervelend zijn als mijn auto besluit niets meer te doen door die module...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan ze wisselen, maar starten is er niet meer bij...

 

In de comfortmodule zit ook de wegrijbeveiliging, die is gekoppeld aan je sleutels. Die kan je dus niet zomaar vervangen, en die is ook niet zonder meer om te programmeren naar de oude sleutels. Ook de dealer kan deze niet opnieuw inleren op andere sleutels...

Je moet op eeprom niveau gaan werken... Eeprom uit de oude module halen en in de nieuwe solderen, of de gegevens uitlezen en in de nieuwe programmeren...

 

 

grtz, dre

Als ik dit lees dan heb je wel een dik probleem als je comfortmodule door een of andere reden het niet meer doet. Kan je zelfs bij de dealer niet terecht om te laten herstellen aangezien hij de module niet kan programmeren (althans de sleutels niet) of is dit een comfortmodule op bestelling en volgens chassisnummer.?

 

Die wordt besteld op chassisnummer, en dan is dat wel plug and play. Maar je hebt dan nog altijd dezelfde opties.... Je kan dus geen andere versie met dezelfde sleutels bestellen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik dit lees dan heb je wel een dik probleem als je comfortmodule door een of andere reden het niet meer doet. Kan je zelfs bij de dealer niet terecht om te laten herstellen aangezien hij de module niet kan programmeren (althans de sleutels niet) of is dit een comfortmodule op bestelling en volgens chassisnummer.?

 

Die wordt besteld op chassisnummer, en dan is dat wel plug and play. Maar je hebt dan nog altijd dezelfde opties.... Je kan dus geen andere versie met dezelfde sleutels bestellen.

 

grtz, dre

 

Ok, dus elke 2de hands aangeboden comfortmodule is eigenlijk waardeloos tenzij ze er de gekoppelde sleutels bij verkopen ?

Wel jammer dat je ze niet in anders type module kan bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb voor mezelf een schemaatje gemaakt om de schakelaar aan te sluiten.

Voor inbouw kijk op http://www.bronken.de/b6rdk/

 

Bandendrukschakelaar_zpscfc69083.png

 

Pos 3 gaat naar de grijze + draad ESP stekker voor verlichting

pos 4 gaat naar T38/16 in ABS stekker

pos 5 en 6 zijn massa draden en gaan bij de bruine draad van je ESP schakelaar.

 

Wist niet dat de stekker van je ABS in de motorruimte zat, dacht dat ik gelezen had dat die onder de middenconsul zat.

Ik neem aan dat de functie geactiveerd moet worden via VCDS, zo ja bij welk adres moet ik zijn?

 

Volgende week krijg ik de stekker van mijn collega en zal met de inbouw een leuke How-to maken en op de site te plaatsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik gedaan Dre en hij accepteert hem gewoon, heb Autohold vanuit de Fabriek ingebouwd en dit zijn gegevens van ABS

 

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.clb

Part No SW: 3C0 614 095 Q HW: 3C0 614 095 Q

Component: ESP 440 C2 H015 0003

Revision: H015 Serial number: 0658452824

Coding: 0013710

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 30650E19A338729

 

No fault code found.

 

Maar het schemaatje klopt dat een beetje Dre?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je wel Erick.

 

Dre is het zo als de schakelaar is ingebouwd je de code permanent moet verhogen met 2048, zodat jij ziet dat er een functie Bandendruk controle bij gekomen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

't Schema klopt 100%. De code van de ABS module blijft 2048 hoger voor controle bandenspanning. Visuele indicatie is er niet, tenzij bij een band met te lage spanning...

 

Wanneer je de schakelaar ingebouwd hebt moet je (nadat de bandenspanning nagemeten en juist is) de knop 2 seconden ingedrukt houden tot je een geluidssignaal krijgt, dan is de bandenspanning ingeleerd.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
't Schema klopt 100%. De code van de ABS module blijft 2048 hoger voor controle bandenspanning. Visuele indicatie is er niet, tenzij bij een band met te lage spanning...

 

Wanneer je de schakelaar ingebouwd hebt moet je (nadat de bandenspanning nagemeten en juist is) de knop 2 seconden ingedrukt houden tot je een geluidssignaal krijgt, dan is de bandenspanning ingeleerd.

 

grtz, dre

 

Thanks Dre

Dit gaat helemaal lukken, zag er ingewikkeld uit maar valt best mee.

Zodra ik ga beginnen met inbouwen zal ik een mooie How-to maken voor onze mede Passie rijders en ons forum. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga dit verhaal zeker in de gaten houden... Want heb het er allemaal al in zitten maar zou graag de bandenspanning in mijn display willen zien... ( alleen de ventiel/sensoren heb ik nog niet.. Zover was ik al met mijn onderzoeken of het wel mogelijk is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ga dit verhaal zeker in de gaten houden... Want heb het er allemaal al in zitten maar zou graag de bandenspanning in mijn display willen zien... ( alleen de ventiel/sensoren heb ik nog niet.. Zover was ik al met mijn onderzoeken of het wel mogelijk is)

 

Gaat hem ook niet worden, volgens de info die ik heb werkt dit enkel met extended can (andere gateway).

Als je je huidige gateway wisselt naar extended can dan kan de rest niet meer communiceren met de gateway en moet je die ook aanpassen, boordnet, Comfortmodule, ...

Dat is ook de reden waarom het klokje van een B7 niet werkt in een 3C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ga dit verhaal zeker in de gaten houden... Want heb het er allemaal al in zitten maar zou graag de bandenspanning in mijn display willen zien... ( alleen de ventiel/sensoren heb ik nog niet.. Zover was ik al met mijn onderzoeken of het wel mogelijk is)

 

Gaat hem ook niet worden, volgens de info die ik heb werkt dit enkel met extended can (andere gateway).

Als je je huidige gateway wisselt naar extended can dan kan de rest niet meer communiceren met de gateway en moet je die ook aanpassen, boordnet, Comfortmodule, ...

Dat is ook de reden waarom het klokje van een B7 niet werkt in een 3C

 

Boordnet hoeft daar niet voor :) TPMS module heb ik btw wel al maar de sensoren nog niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden