Ga naar inhoud
  • 0

haaienvin antenne met dab+


patrick.d

Vraag

ik heb in mijn passat bouwjaar 10 2006 modeljaar 2007 een zenec ingebouwd met dab+ en een plak antenne op de raam maar dit werk niet geweldig.

nu weet ik dat er ook een rns510 met dab+ uit is en daar zit natuurlijk ook een antenne aan de auto waar deze radio in zit, nu is mijn vraag heeft iemand een onderdeel nummer voor de haaienvin antenne met dab+ en dubbel antenne systeem?

bij de vw garage wisten ze niet waar ik over sprak :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Denk niet dat een OEM antenne een actieve antenne zal zijn.

Paarse connector is voor telefoon ontvangst,

Blauw is gps antenne,

Wit is radio antenne,

Dan rest er nog zwart en geel die ofwel DAB ontvangst is en te ontvanger voor de standkachel.

 

Zou even afwachten om er de phantoom injector ertussen te zetten en kijken hoe de ontvangst is

Heb je een aparte antenne ingang op de Zenec voor DAB ontvanger ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja ik heb een aparte antenne aansluiting een sma aansluiting viel trouwens niet mee om de juiste kabel erbij te vinden.

ik wacht even af tot ik alle onderdelen binnen heb en dan inbouwen en testen.

ik laat wel even weten wat het ontvangst doet mocht dit te zwak zijn kan ik er altijd nog wat tussen bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zijn alle OEM active antennes die via de RNS of RCD voedingsspanning krijgen...

 

Die geel/bruine stekker is volgens mij standkachel. (heb ik ook aan de haaievin, en ik heb ooit die uitgang aan een niet OEM DAB ontvanger zonder succes gekoppeld...

 

Zwart en wit is volgens mij TV...

 

DAB is normaal felgroen. (zoals te zien op de link van Passatmotion). Mogelijk heeft de TV ontvanger dan weer een uitgang of doorkoppeling naar DAB antenne...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens andere info kom ik steeds uit bij een zwarte stekker die ze gebruiken voor de DAB.

http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=72_3_129&products_id=1378&zenid=f1723843eef81e0d5e710abb5f364074

 

 

Heb je aan de Zenec dan een aparte DAB ontvanger ? ZE-DAB60 ?

Hoe heb je deze dan aangesloten aangezien de OEM Zenec DAB antenne een SMA aansluiting heeft .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben er al uit de antenne die ik besteld heb is voor dab en niet voor dab+ dus die heb ik nu te koop als iemand interesse heeft hoor ik het wel.

heb een andere haaienvin gevonden op ebay met dab+ voor maar 39 euro helaas geen vw maar dit zal het moeten worden.

wat ik op internet terug kan vinden is dan men alle plak antennes afraad dus ik denk dat het toch de haaienvin word de vw originele dab antenne die wulfke in de link heeft is misschien ook een oplossing maar kan ik die wel aansluiten in mijn passat? omdat de auto natuurlijk geen dab heeft af fabriek, kan dat bijvoorbeeld op de achter zijramen waar nu de am of fm antenne zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden