Ga naar inhoud
  • 0

Brandstofverbruik bij niet gas geven


Sven

Vraag

Ik heb er al enkele keren op gelet dat als ik de ontkoppelingspedaal indruk en de auto laat lopen hij ongeveer 0.7-0.9l/100km verbruikt, terwijl als ik de auto laat remmen op de motor (dus alle voeten van de pedalen), hij 0.0l/100km verbruikt.

Weet iemand hoe dit komt, of is dit een verkeerde indicatie? Het lijkt me niet echt logisch (maar ik weet ook weinig van motoren :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nee, dit is normaal, een injectiemotor spuit geen brandstof in tijdens afremmen.. tijdens stationair zal de motor al naar gelang de airco is ingeschakeld tussen de 0,6 en 0,9 liter per uur gebruiken.

 

Wen er maar eens aan om zoveel mogelijk af te remmen op de motor tijdens je ritjes, je kunt hier aanzienlijk brandstof mee besparen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarom kan je ook beter afremmen zonder de koppeling ingedrukt te houden.. scheelt je benzine ;)

 

tijdens stationair zal de motor al naar gelang de airco is ingeschakeld tussen de 0,6 en 0,9 liter per uur gebruiken.

 

Ik heb het idee dat als ik in de file sta mijn benzine best snel gaat.. is het verbruik echt maar zo weinig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daarom kan je ook beter afremmen zonder de koppeling ingedrukt te houden.. scheelt je benzine ;)

 

tijdens stationair zal de motor al naar gelang de airco is ingeschakeld tussen de 0,6 en 0,9 liter per uur gebruiken.

 

Ik heb het idee dat als ik in de file sta mijn benzine best snel gaat.. is het verbruik echt maar zo weinig?

 

Soms zie ik als ik geen gas geef en koppelingspedaal ingedrukt hou het verbruik naar de 5-10l gaat voor enkele ogenblikken.

De brandstof betaal ik zelf niet, maar voor het milieu zal het ook wat schelen veronderstel ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden