Ga naar inhoud
  • 0

Trillend geluid (rechts voor bij stationair draaien)


Passat92

Vraag

Beste mensen,

 

Mijn VW Passat 1.8T van 2003, maakt bij stationair draaien een tikkend geluid aan de rechter kant.

Dit gebeurt alleen stationair, als ik beetje gas geef, dan hoor je het helemaal niet.

 

Als ik de stuur naar links draai, hoor je het iets meer, in het midden hoor je het nog blijven tikken en als ik de stuur naar rechts draai dan lijkt alsof de tikken/rammelend geluid meer wordt. De auto rijdt verder prima, het gebeurt niet bij elke stop of stationair draaien, het komt en gaat. (Geluid lijkt vanuit/bij de luchtfilter) te komen, maar deze heb ik recent ook al vervangen maar alsnog, niks veranderd.

 

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
automatische spanner van de multiriem wellicht stuk?

 

Geen idee, maar dan zou je dat gelijk moeten merken toch?

Ik zie dat ze allen gewoon normaal draaien.

 

Net 2 uurtjes gereden, overal wel eventjes gestopt, maar vandaag helemaal niks gehoord.

Alleen in begin bij opstarten een zoemend geluid, wat na 15 seconden weg was. Vast omdat motor nog koud was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
misschien is het je brandstofdampterugvoerklepje die je hoort tikken? Zit vlakbij je luchtfilterhuis. op afbeelding bij Nr1

 

DSCN3680.JPG

54528d1237995635-evap-purge-valve-n80-valve-purge-valve.jpg

 

Bedankt Vdub, al denk ik niet dat dat het is, denk dat zo'n slangetje niet zo'n kabaal maakt, maar ik zal mijn oren openhouden.

Vandaag even gemerkt bij het rechtsdraaien van de mijn stuur, dat hij dan wel even kabaalt.

 

Maar het is niet altijd, het komt en gaat..

 

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat ook kan zijn is dat je een lek stuurhuis ofzo hebt en dat je niveau van je stuurolie laag is, of lucht in je systeem. Dat geeft ook een krakend/schurend geluid

 

Dat is ook een goeie.

Ik ga der achteraan!

 

Top! Hoop dat dat het is, want rijgedrag is niks veranderd en stuur blijft gewoon recht, loopt niet naar links of rechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Top! Hoop dat dat het is, want rijgedrag is niks veranderd en stuur blijft gewoon recht, loopt niet naar links of rechts.

 

Ik mag hopen voor jou dat het dat niet is.. stuurhuizen zijn niet goedkoop en al helemaal niet makkelijk te de-monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Top! Hoop dat dat het is, want rijgedrag is niks veranderd en stuur blijft gewoon recht, loopt niet naar links of rechts.

 

Ik mag hopen voor jou dat het dat niet is.. stuurhuizen zijn niet goedkoop en al helemaal niet makkelijk te de-monteren.

 

Ow..

Excuus, ik ben nog een flinke amateur als het om auto's gaan..

Ik verstond meer iets over een 'slang' o.i.d..

 

Zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mensen,

 

Het lijkt net alsof dit het is, heb het via de volgende link: http://www.audiforum.nl/forum/model-spe ... onair.html

 

Daar zegt iemand het volgende:

 

"Auto net terug, ZEER snel ook dealer geeft wat dat betreft hele goede service.

Het probleem is resonantie van de brandstofleiding, echter is er ondertussen een motormanagment update wat dit zou verhelpen zodat de auto niet meer in "te" lage toeren valt en gaat resoneren.

Tevens hebben ze bij mij extra isolatie materiaal aangebracht aan de rechterkant van het dashboard.

Net wat getest en al het "trillend" geluid is weg, even duimen dat het ook weg blijft. Het probleem was een bekend probleem wat meerdere audi`s hebben tot nu toe hebben ze het altijd kunnen oplossen gaf de "hoofd-monteur" aan."

 

Is dit zeker niet schadelijk? Wat kan ik hieraan doen?

Helpt een flesje Wynns?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden