Ga naar inhoud
  • 0

storing elektrische achterklep opgelost


jaap

Vraag

Na het inbouwen van de elektrische achterklep motoren krijg ik een fout melding van de linker motor.

Kan het zijn dat deze motoren die uit een 3C komen niet geschikt zijn voor een 3AA?

Of dat ik misschien een ander boordnet moet plaatsen?

Of zou de linkermotor gewoon kapot zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat voor fout krijg je Jaap ?

Volgens ik me herinner is de linkse de master. Werkt er helemaal niks of werkt de rechtse wel ?

Denk wel dat het moet lukken met de 3c motoren

In boordnet gecodeerd ? In gateway aangemeld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze foutmelding krijg ik:

Rear Lid Control Module (J605)

008 - Implausible Signal

 

Ik heb de canbus draden nog even gewisseld, maar dan ziet die met VCDS helemaal niets.

En ja links is de master.

Geen van beide motoren doen iets.

De sluithulp van de klep werkt wel.

Ook werkt het openen knopje in de deur niet.

Maar dat ligt waarschijnlijk aan de module die ik vervangen heb met 1 die de spiegels inklapt met de sleutel.

Maar of dit wat met de elek. achterklep te maken heeft?

Misschien moet ik deze nog een keer wisselen en dan weer proberen.

Tevens heb ik nog een ander probleem.

Ik kan niet in de achterdeur modules komen.

Als ik een autoscan doe dan worden ze wel weergegeven zonder fout.

Maar ze staan verderop niet in de autoscan lijst met onderdeel nummers, codering enz.

Nu heb ik in Nuenen een scan van Eric (wheeler) zijn auto mogen maken en daar zie je het zelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie heeft nog een linker motor liggen die ik evt. kan gebruiken om te testen of die van mij echt kapot is.

Eventueel met een optie ter overname mocht deze wel werken in mijn auto.

Ik heb nu deze erin 3C9 .827.383

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In het boordnet moet er ook nog wat gecodeerd worden. Weet niet meer welke byte maar dacht byte 1 in het boordnet naar 0A zetten maar dit is wel in mijn 3C dus hoe het zit in een B7 dat weet ik niet. Ook het knopje in de deur is een setting zat volgens mij in de comfortmodule maar ook hier weet ik niet dat dit ook zo is bij een B7

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag nog even weer met de achterklep bezig geweest.

Als ik de foutmelding van de linker motor wis blijft hij het doen.

Alleen gaat de klep dan niet ver genoeg open.

Als ik hem met VCDS op een hogere stand zet (van 303 naar 330) dan werkt er niets meer.

Fouten wissen met VCDS en weer op 303 zetten dan werkt het weer.

Zou er dan toch op een probleem in de linker motor zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dacht dat je de motoren niet verkeerd in de scharnieren kon steken (paar tandjes verschoven in de tandkranskoppeling) maar dat weet ik niet zeker meer. Als je ze toch een paar tanden kan versteken zou ik dit eens proberen.

En wat is dat getal die 303 en 330 ? Hoe ver de klep open moet?

En als de klep dan dicht is is de uitgelezen waarden dan 0 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De motor verkeerd steken lukt niet... er is één groef breder dan de andere.

Een andere manier om de hoogte te regelen : klep doorduwen tot de gewenste hoogte, dan de sluitknop ingedrukt houden tot de knipperlichten gaan... Misschien is dat een optie?

 

@Jaap : ik heb geen motor meer voorradig... sorry.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De motor verkeerd steken lukt niet... er is één groef breder dan de andere.

Een andere manier om de hoogte te regelen : klep doorduwen tot de gewenste hoogte, dan de sluitknop ingedrukt houden tot de knipperlichten gaan... Misschien is dat een optie?

 

@Jaap : ik heb geen motor meer voorradig... sorry.

 

grtz, dre

Dre

Dit heb ik ook geprobeerd, maar dan werkt er ook niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dacht dat je de motoren niet verkeerd in de scharnieren kon steken (paar tandjes verschoven in de tandkranskoppeling) maar dat weet ik niet zeker meer. Als je ze toch een paar tanden kan versteken zou ik dit eens proberen.

En wat is dat getal die 303 en 330 ? Hoe ver de klep open moet?

En als de klep dan dicht is is de uitgelezen waarden dan 0 ?

Deze waarde kan je instellen met VCDS onder elec achterklep en dan adaptation.

De maximum waarde is 399. Bij mij kan hij niet hoger dan 303 (anders werkt het niet meer) maar dan loop ik met mijn hoofd tegen de klep aan.

Dus ik denk dat er toch een probleem met de master motor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch maar een setje andere motoren op Ebay gekocht.(de J versie)

Ingebouwd en alles werkt gelijk goed. Ook de opening hoogte is nu goed. :mrgreen:

Ook komen de storingen in VCDS niet meer terug.

Daarna ook gelijk maar de diode truc van Dre toegepast (viewtopic.php?f=201&t=52081)

Kan nu ook de achterklep met de sleutel sluiten :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Toch maar een setje andere motoren op Ebay gekocht.(de J versie)

Ingebouwd en alles werkt gelijk goed. Ook de opening hoogte is nu goed. :mrgreen:

Ook komen de storingen in VCDS niet meer terug.

Daarna ook gelijk maar de diode truc van Dre toegepast (viewtopic.php?f=201&t=52081)

Kan nu ook de achterklep met de sleutel sluiten :mrgreen:

 

Goed om te horen Jaap, en op onze leeftijd is het toch wel lekker om op de parkeerplaats bij AH je kofferklep te kunnen openen terwijl je het winkelwagentje er tegenaan rijdt :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Toch maar een setje andere motoren op Ebay gekocht.(de J versie)

Ingebouwd en alles werkt gelijk goed. Ook de opening hoogte is nu goed. :mrgreen:

Ook komen de storingen in VCDS niet meer terug.

Daarna ook gelijk maar de diode truc van Dre toegepast (viewtopic.php?f=201&t=52081)

Kan nu ook de achterklep met de sleutel sluiten :mrgreen:

 

Goed om te horen Jaap, en op onze leeftijd is het toch wel lekker om op de parkeerplaats bij AH je kofferklep te kunnen openen terwijl je het winkelwagentje er tegenaan rijdt :mrgreen:

Inderdaad Willem of met al die kratten bier :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mooi dat het opgelost is. Raar dat het altijd in jouw 3c gewerkt heeft en nu met de ombouw het ineens niet goed ging. Maar wat zou je anders allemaal doen nu je met de vut bent.

Ik moet zeggen dat in de 3C ook heel af en toe de klep niet deed wat ik wou.

Dus de master heeft het nu echt begeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ah zo, is de nieuwe set er origineel 1 van een 3c of is dit er 1 uit een 3AA

Het zijn J motoren ik weet niet of deze ook nog in de 3C gebruikt zijn.

Maar ik weet dat Wheeler deze ook in zijn 3AA heeft en dat is waarschijnlijk af fabriek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een diode heeft lang één kant een streep, dat is de kathode. Je moet een massa schakelen, dus de stroom gaat van kathode naar anode. De bruine draad wordt negatief bij het op slot doen, dus de massa gaat door de diode naar de groene draad van de klepschakelaar, zodanig heeft dit hetzelfde effect als het indrukken van de schakelaar en gaat de klep dicht bij het op slot doen.

 

Succes, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden