Ga naar inhoud
  • 0

Heel raar geval bougie kapot


hendri

Vraag

Heeej allemaal.

Ik heb een passat uit 1999 18T.

 

van de week liep mijn auto plotseling op 3 poten.

dus wegenwacht erbij die zei dat de bobine kapot was.

dus volgende dag naar de garage nieuwe bobine er op en wat denk je..

loopt nog beroerd.

hij toch maar even naar de bougies kijken en ja toch 1 kapot.

er was een stukje af gebroken van 't vleugeltje zeg maar.

nieuwe er in weer starten en was 't nog niet klaar.

dus ik al vet baale. Toen heeft hij de druk gemeten van de cillinders en bleek dus dat cill.2 helemaal niks meer deed.

Blijkbaar heeft dat kleine stukje wat afgebroken is waarschijnlijk mijn klep of zuiger kapot gemaakt of er is nog meer aan de hand. :evil:

 

Ik laat nog wel even horen wat de oorzaak is geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor ik verder ga lijkt me goed plan dat je eerst voorstelt in het topic "ik ben en ik rij" en het liefst met fotoos daar houden we van....(als ik zo vrij mag zijn)

Kan heb het een keer gehad met me uche nissan bluebird uche maar eu ja was nog uit het stenen tijdperk qua motorblokken (1989) en die had er niets aan over gehouden maar leek net zon uche impreza uche wel grappig maar de schrik zat er wel in naderhand heeeeel blij wist dat dit dus zou kunnen gebeuren....succes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou voor het geval je een andere motor nodig hebt, eens contact opnemen met JDEngineering, zij zijn specialisten als het gaat om 1.8T motor, van standaard 150pk tot en met 370pk en meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

das zwaar klote man .. dure grap weer!

 

neem volgende keer NGK platinum bougies, die kunnen veel meer hebben.

 

JD is trouwens specialist in alle VAG auto's voor zover ik het weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
JD is trouwens specialist in alle VAG auto's voor zover ik het weet

 

Ja.. dat weet ik ook, maar 1.8T motoren hebben ze in het schap liggen, andere motoren niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
waarschijnlijk zijn mijn kleppen kapot omda hij te arm loopt door 't chiptuning.

moet ik dan mijn chip weer laten aan passen?

 

 

alvast bedankt

 

Te arm lopen door de chiptuning?? Daar heb ik nog niet van gehoord..

 

Waar komt de chip vandaan? Wat ik wel weet is dat bij JD de auto's die wat extremer gechipt worden, dat ze er andere bougies in doen met een hogere warmtegraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat voor bougies zaten erin dan? En wat is de motorcode van de motor? APU of AEB.

 

TE arm lopen na chiptuning is niet standaard hoor. Wel een raar verhaal van een bougie die afknapt, is het zeker dat het is afgebroken en niet weggesmolten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even voor je geïnformeerd, en idd komt het meer voor, als de tuner de motor teveel laat pingelen(en er niet de juiste bougie in doet) heb je grote kans dat elektrode erafknapt en er een uitlaatklep beschadigd word, die daarna een zuiger laat verbranden..

 

Dus mijns inziens kun je dit gedeeltelijk bij de tuner neerleggen. Let wel, laat je de auto na de tuningbeurt onderhouden bij een garage let er dan wel op dat er de juiste bougies weer inkomen, die de tuner adviseert, een tuner die daar niks van weet is een chipleverancier en geen tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat weet ik zo niet, ik had het er alleen met JD over en die zei mij dat, dat het meer voorkomt... dus, ik zou gewoon ff contact opnemen met JD, even je probleem voorleggen(desnoods mijn naam; Matthijs, ff noemen) en dan hoor je het misschien vanzelf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is bij mij een klep door gebrand. komt wel omdat hij te arm loopt!

dus ik zal maandag de chip experts even bellen datze hem toch anders moeten afstellen.

anders kan 't zo wezen dat ik over 1000 km weer zit.

en ik ga ook nog naar frankrijk op vakantie met de auto dus wil echt niet onderweg weer met panne staan.

 

he jongens bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Succes met het herstel van de schade, ik zou gewoon de standaard bougies nemen, of aan de tuner vragen wat er anders in moet (op zijn verantwoordelijkheid).

 

Met een standaard chip kunnen de normale/orginele bougies naar mijn weten gewoon blijven zitten. Ze moeten uiteraard niet versleten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

YES Ik heb de auto eindelijk weer terug.

maar nu is 't probleem nog niet opgelost. Althans ik weet nog niet waar het weg komt.

ik heb het chiptuning bedrijf gebeld maar die zeiden dat 't niet aan de chip ligt maar waarschijnlijk aan de LMM.

en is mijn vraag kan hij daar door te arm lopen?

als mijn LMM niet de goeie waarden aangeeft?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jazeker, als de LMM defect raakt dan meet de sensor minder luchtmassa dan dat er daadwerkelijk doorkomt, maw heeft de neiging om arm te gaan lopen. De ECU trimt dit wel obv de lambdasensor maar kan dit beperkt. Je ziet dan vaak aan de fuel trims dat deze een hoge positieve waarde heeft. Dit is met vag-com goed te zien op block 32 de eerste twee waarden, dit zijn de beide trims.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is bij mij dus wel de bougie geweest.

dat stukje wat afgebroken was is tussen mijn klep ingekomen en is zi open blijven staan.

daar door is hij dus vebrand.

ik ben net terug van vakantie uit frankrijk m'n auto heeft zonder problemen de carvan door de bergen heen getrokken.

tot wel 1300 meter hoog.

toch bedankt voor de reacties.

 

gr hendri

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden