Ga naar inhoud
  • 0

haperen en inhouden 3bg 2.0 20v


swenky

Vraag

Beste lezers

 

heb onlangs vacuum slangen en de buis met potje van de carter ventilatie vervangen omdat deze poreus en gescheurd waren,

en het motor management lampje brande.

 

Nadat alles vervangen was passat gestart en haperen, stotteren, slecht stationair lopen en inhouden bij rijden vooral in de lage toeren. Storingslampje wel uit.

Dus toch maar even computer uit laten lezen hieruit bleek dat de passat te arm liep, maar niet waardoor. Vervolgens maar met de monteur n proefrit gemaakt. Hij besloot de luchtmassa meter maar los te koppelen en gelijk liep hij n stuk mooier.

 

Vandaag dus nieuwe lmm gemonteerd, computer gereset en.... Weer haperen en inhouden.

Heeft er nog iemand n idee wat er zou kunnen zijn? het gaat dus om n 2003 3bg 2.0 20v met 150.000 op de teller.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik dacht zelf ook aan n vacuumlek vandaar dat ik de carterventilatie en over/onderdruk slangen bij de remverdeler al had vervangen.

Deze waren in zeer slechte staat.

Wel vreemd dat als de lmm losgekoppeld is de passat duidelijk beter loopt.

 

Barry thanks voor je reactie, woon in bemmel. Is dus n km of 50, goed te doen.

Maar Vdub is automonteur dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag toch nog zelf even aan het zoeken gegaan en met succes.

Het dunne buisje wat helemaal voor bij t schutbord onder aan de dikke luchtfilterbuis zit hing los. Waarschijnlijk gebeurt met het monteren van de carterventilatie in al t geweld (met beleid).

 

Mannen bedankt voor jullie snelle reactie.

Altijd handig van die goeroe's op n forum hou ik zeker in mijn achterhoofd voor de volgende keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nick ook bedankt voor de reactie kerel, maar garage's heb ik al zoveel geld heen gebracht, dacht fix het zelf wel n keer.

Passat van je stond er trouwens gister weer dik bij (ik was toen net onderweg naar de garage). Ding is echt super netjes en goed gepoetst ook weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag toch nog zelf even aan het zoeken gegaan en met succes.

Het dunne buisje wat helemaal voor bij t schutbord onder aan de dikke luchtfilterbuis zit hing los. Waarschijnlijk gebeurt met het monteren van de carterventilatie in al t geweld (met beleid).

Dat zei ik dus :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden