Ga naar inhoud
  • 0

MFD Navigatie in een volkswagen passat 1007


Spieker

Vraag

Ik heb een volkswagen passat van 1997.

Nu heb ik vorige week een MFD versie d navigatie gekocht voor in de passat.

Het eerste probleem kwam toen ik er achter kwam datin een Passat van 1997 de ventilatie in het dashbord iets meer naar voren zit dan in de opvolgende modelen vanaf 1998.

Met een boel kunst en vliegwerk heb ik de navigatie er toch in kunnen plaatsen.

Nu zit ik alleen met het volgende probleem ; in de stekkers bij de radio (iso) zitten alle draden bijna aangesloten.Alleen vanuit de draadboom komt geen draad voor de aansluiting van de GALA.

Deze is wel nodig voor het goed aansluiten van de navigatie.

Wie kan mijn helpen waar ik deze draad alsnog weg kan halen in de auto.

Of heeft iemand hier een voledig stroomkring schema vande Pasaat van 1997.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik neem aan dat je met de GALA de Speedpulse bedoeld? Als het goed is kan je achter je tellerbak een splitsing maken van je speedpulse. 1 naar je km teller / toerental en 1 naar je navi. Heb het vorige maand nog bij een Polo 6N gedaan, maar had daar wel een schema van de pinbezetting bij. Was binnen 45 minuten gepiept.

 

Schema heb ik helaas niet voor je, maar dat heeft vast iemand anders wel voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou inderdaad heel mooi zijn.

Ik had op een ander forum wat info gekregen maar begin me ernstig af te vragen of dit wel klopte.

De rood/bruine draad van de blauwe stekker zou de speedpuls zijn en die zou ik aan moeten sluiten of Klem 5 van een 20 polige stekker (siemens) aan de achterzijde van mijn MFD.

Toen ik dit gedaan had hield de kilometer teller ermee op en ging het display van de MFD meer of minder licht geven naarmate ik gas gaf.

Voor mijn gevoel dus niet juist, toen ik deze draad weerlos had gehaald was alles weer netjes in orde.

Maar wil niet weer van deze rare truckjes uit halen , heb wienig zin in een defect systeem.

 

Wie o wie kan mij de juiste oplossing geven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
weet je zeker dat ie niet toevallig ergens uit de kabelstreng komt achter je radio?

 

Nee daar heb ik al heel goed naar gekeken, vin dhet ook wel vreemd dat ie daar niet zit.

Nu heb ik via een ander forum al een mail gekregen dat ie in een zwarte box onder de voor ruit moet zitten.

Hier zit een 10 polige stekker en op pin 3 zou dat een blauw witte draad zitten.

Ik heb de box inmiddels open enheb naar die draad gezocht, vreemde is weer dat bij mij op pin 3 helemaal niets zit en op pin 9 zit de wit/blauwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
een blauw-grijze draad is de speedpuls..

 

Ik heb inmiddels een wit/blauwe gevonden en die zit op pin 9 , staat continu 7 volt op zodra je de auto voortbeweegd word de spanning meer een gaat ie pulseren kan dan alleen niet metenhoeveel volt ivm de snelheid van het pulseren.

 

De blauw-grijze draad die jij bedoelt waar kan ik die vinden in mijn auto ?

Is dat in de zelfde zwarte box in de motorruimte onder de vooruit aan bestuurders kant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden