Ga naar inhoud
  • 0

Webasto Telestart 3C/3AA


PassatMotion

Vraag

Weet iemand hier het verschil tussen een Telerstart van Webasto T91 vs T91R

 

De T91 is te vinden in de 3C met nr 1K0963513A

De T91R is dan weer te vinden in de 3AA 7N0963513B

 

Volgens ETka is de 1K0 vervangen door de 7N0, maar dacht dat er onlangs iemand hier een probleem had met de communicatie of compatibiliteit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De T91 haalt zijn aan/uit en de tijd dat deze aanstaat uit de ontvanger van de afstandsbediening.

De T91R zend alleen een aan/uit signaal naar je boordcomputer welke alle instellingen heeft.

De zender en ontvanger moeten voor elkaar gemaakt zijn en kunnen niet gewisselt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dacht al dat ik zie iets oom gelezen had.

Toch wel straf als de 1K0 defect is, dat je dan bij de dealer een nieuwe besteld dat je dan in principe een 7N0 krijgt.

 

Weet je toevallig ook of de 7 N0 beter functies heeft.

Standkachel die ik heb is bj6/2010 en sticker 2010-2011-2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik ooit eens gelezen heb op een duitse site.

Is dat als je een standkachel achteraf hebt geplaatst of affabriek en geen boordcomputer dan heb je een gewone T91 nodig. En heb je wel een Boordcomputer dus bediening tussen de klokken dan heb je een T91R nodig.

 

Er zit eigen geen verschil in opties op de T91 is een volwaardige controler en de T91R alleen een aansturing van je boordcomputer. Simpel gezegt.

De T91 heeft een timer functie van 10min tot 60min dacht ik, en daarbij kan je ook nog kiezen tussen verwarmen of ventileren.

De T91R is alleen aan/uit de tijden stel je in via je boordnet.

Ik weet niet of je een conflict krijg als je een gewone T91 met een auto verbind die ook een boordcomputer heeft.

Als je achteraf een originele vw webasto kachel plaatst heb je dus ook een T91R nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt, hiermee kan ik verder.

Vermoed dat beiden bij me zal werken aangezien deze standkachel in een 3C en 3AA gebruikt is geweest.

Zal voor het zekere nemen en de T91 nemen.

Wagen MJ09, premium kleur tacho,gatew Q , webasto 2010. Beter om in de zelfde lijn te blijven om problemen te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eerder de T91R nemen. Die heb ik zelf ook met een wit mfa in een 2009 3c en een passat 3aa kachel. Werkt perfect bij mij.

 

Address 18: Aux. Heat Labels: Redir Fail!

Part No: 7N0 963 272

Component: Standheizer 043 4730

Revision: 00043000 Serial number: 09022127000000

Coding: 0031032

Shop #: WSC 05384 115 00795

VCID: F2E14411EDB4809

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530.lbl

Part No SW: 3C0 907 530 L HW: 3C0 907 951

Component: J533__Gateway H13 0152

Revision: H13 Serial number: 3300P08C170083

Coding: F9807F46000E02002002

Shop #: WSC 00900 211 68221

VCID: 2A511C7185E4089

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke onderdeel kachel zit er dan in de 3AA??? ik zie alleen kachels met onderdeel nummer 3c0 815 005 AG/AQ of soms een 1K0 815 005 JJ?? welke zit nu waar in? En waar komt die 7N0 weer vandaan??

 

En welke werkt nu met welke??? ik zie door de zender/ontvangers het bos niet meer :)

 

grtz,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De T91 is te vinden in de 3C met nr 1K0963513A

De T91R is dan weer te vinden in de 3AA 7N0963513B

Dit zijn nr Voor de ontvanger van de afstandsbediening die zit RA in de koffer.

 

Ik zelf heb de witte tacho en ben dus voor de 3AA (b7 passat) Webasto gegaan sdie ook in de latere 3C (b6 passat) zijn gebruikt amen met de T91R

 

Z'n Webasto kan je niet lukraak in plaatsen en vraagt toch wat opzoekwerk dit hangt af welke tacho die je inzitten hebt.

Eindbalans qua prijs overschat je niet kan snel oplopen tot 1000€.

Je hebt ook 2 type webasto: 1ste die enkel je motor opwarmt en de 2de die ook nog eens interieur voorverwarmt.

 

EDIT/ moeilijkste was een verdeelpomp aan de benzinebak zien te vinden zonder ontbrekende onderdelen want die kost snel nieuw tegen de 300€ aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van jou zou ik de T91 nemen , alhoewel die vervangen zijn door de T91R vanaf 05/2011.

Zie wel dat je de AB samen hebt, sommige blijken problemen gehad te hebben wegens niet compatiebel.

Zelf heb ik geen ervaring in, moet alles nog inbouwen en dat zal pas begin september zijn.

 

Bij me is het een wagen uit 2008 met tacho kleur (= idem als wit) kachel TOP V EVO (2010,2011,2012), T91R

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het hangt er vanaf of je een groot mfa hebt of niet.

De T91 is een standalone zender (een master) waar je met de afstandsbediening de tijd kan instellen.

Deze worden volgens motortalk alleen gebruikt in auto's zonder groot mfa.

De T91R stuurt de kachel alleen aan en haalt de tijd instellingen uit je MFA.

De T91R is dus mee gelevert met auto's die een externe tijdklok hebben ofwel een los klokje zoals de transporter T5 of de auto's met een groot MFA.

 

Als je 2 master controlers plaats dus een schakelklok en ern afstandsbediening met schakelklok kan je kachel in een conflikt komen waardoor deze niet opstart.

 

De T91R is niet meer dan een aan/uit knop.

En de T91 kan je kachel aan en uit zetten maar ook de duur van het aanstaan instellen en de ventilatie aanzetten zonder verwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag alles aan het werk gekregen met de T91R had ik problemen om aan te melden.

De werkwijze van aanleren met de zekering uit te trekken bleek niet te werken volgens het Webasto pdf

Na Wat zoeken zag ik vandaag dat de AB ook met VCDS kan ingeleerd worden in adress 18 van de kachel

Adress 18 => adaption 10 => Channel 004 => klik daar in de ON/OFF voor "adapt/learn"

Dit doe je samen met de AB in te drukken.

Nu is de AB ingeleerd en bruikbaar.

 

Alles samen aan werk heeft het me 4 dagen werk gekost -1d voor kabelboom maken, 2d kabelboom inbouwen en 1 dag kachel en leidingen inbouwen-

En alles samen toch wel bijna 4maand mee bezig geweest om de onderdelen te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even hui haken op de telestart, ik heb de T91 en vanochtend wilde ik de standkachel aanzetten om te kijken of ie het deed nadat de auto helemaal in zijn rust stand stond, maar gaf geen sjoege

. Kom dit nou omdat ik pin 20 niet heb aangesloten op mijn climatronic, het is namelijk zo als je over gaat van 1ste generatie naar de 3de generatie dan moet je namelijk pin 20 afknippen en op pin 16 aan hechten.. maar nu ik standkachel heb zou ik ook weer pin 20 moeten bezetten of maakt dit niet uit...

 

Gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben van gen1 naar gen2 clima gegaan en bij me werkt het wel.

Weet wel niet van buiten hoe het et aan is gesloten voor de kachel

Oorzaak kan ook het volgende zijn.

- brandstofpijl op reserve

- spanning batterij te laag

- webasto geblokkeerd - deblokkeren met vcds

 

1.Select aux heater

2.adaption

3. Save 1 in channel 42.

4. Wis de fouten

En klaar.

 

Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden