Ga naar inhoud
  • 0

2.3 V5 Koelingproblemen.


steenaart

Vraag

Ik heb een koeling probleem, op een maandje gooi ik er 3/4 koelvloeistof bij.

Auto blijft netjes op 90 graden steken.

 

Gisteren alle slangen nagelopen, kan niet direct sporen vinden van een lekkage.

Op de brug was wel te zien, dat onder bij de koppeling wat vocht zat. Niet overmatig maar wel iets.

De Retour slang van de radiator naar het thermostaathuis word niet heel warm en zit bijna geen druk op. Er komt wel vloeistof uit de radiator als ik deze loshaal.

 

Nu vermoed ik dat ik een lekkage heb bij het thermostaathuis dus ik wil deze gaan vervangen.

Het is een vast terugkerende kwaal bij deze auto's dus als ik alles aan de kant moet slopen om te kijken, dan meteen alles vervagen.

 

Mijn vraag waar krijg ik en wat kost het een thermostaathuis? En wat moet ik nog meer vervangen. De 2 sensoren die erin zitten? Liever nu doen als alles er toch af is?

Pakkingen en thermostaat?

 

En wat zijn symptomen van defecte waterpomp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

14219435680_5aa33f6e06_b.jpg

20140612_115056 by Steenaart Photography, on Flickr

 

het nieuwe thermostaathuis, de bocht die er langs ligt krijg ik er niet uit, ga deze dus ook maar niet vervangen,

maar mijn vraag.. moet er tussen deze koppeling een pakking/o-ring komen. ik kan het niet terug vinden op tekeningen?

ze vallen mooi in elkaar, en met een o-ring ertussen zou het flink aandraaien worden om hem goed dicht te krijgen, dus vermoed zelf van niet..

Iemand verstand van zaken? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

14219435660_d86cb9b254_b.jpg

20140611_131156 by Steenaart Photography, on Flickr

 

als of het allemaal nog niet genoeg was, is mijn motorkap naar onderen gedonderd, bovenop het bobine blok!

dus blok beschadigd en kabels beschadigd, dus die mogen nu ook vervangen worden.. duur geintje.. word hier niet vrolijk van ;)

 

Tevens lpg leidingkje gebroken..

 

en dan nog een laatste vraagje.. de rubberleidingen die met 2 langs elkaar lopen.. klein rood cirkeltje omheen.. waar zijn deze voor?

de leidingen zijn oud en wil deze dan ook maar direct vervangen.

 

Alvast bedankt voor jullier hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen thermostaathuis vervangen.

Hou alleen een sensor over, heb een zwarte en een groene gekregen.

De zwarte hou ik over. zat ook niet in het oude thermostaathuis.

Op tekeningen die ik tegenkom zie ik die wel. maar er zitten geen kabels met aansluitingen ofzo voor een 2e sensor.

 

iemand enig idee waar dat beestje wel of niet verstopt zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb op tekeningen gezien dat ze erin gaan, zou die er ook zo in kunnen zetten, maar er zitten geen elektra aansluitingen voor de sensor.

wat het inbouwen nutteloos zou maken dus.

 

Maar als deze niet in het thermostaathuis zit, zit deze dan ergens anders verstopt, bij radiateur ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden