Ga naar inhoud
  • 0

hoeveel balanceergewicht maximaal?


dieselaar

Vraag

Ik heb mijn road Americavelgen laten Poedercoaten en er 4 nieuwe banden op laten monteren.

Toen ik de velgen ging wassen zag ik op 2 velgen in totaal 90 gram balanceergewicht zit en 1 velg met 95 gram.

Ook vind ik bij ongeveer 105 km per uur de auto een beetje trillen. Moeten dw banden zich nog zetten of moet ik terug gaan?

Ook vind ik het balanceergewicht te veel maar wat is het maximum?

En op elke band zit een gele stip,waar is die voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Rode stip is bij het ventiel, gele stip precies ertegenover. (overigens wordt dit ook nogal eens anders uitgelegd afhankelijk van land van herkomst van banden of wielen) Inderdaad zoals Schippersss zegt: er wordt niet vaak naar gekeken maar het kan wel degelijk veel uitmaken. Je moet het zo zien: je wiel heeft een zwaarste punt, de band heeft dat ook. als die in een ongunstige positie staan ten opzichte van elkaar kan het lastig zijn om het goed uitgebalanceerd te krijgen. Met wat "spelen" is daar veel in te verdienen. Maar ja, welke bandenboer neemt nog de tijd om dat perfect te regelen?

Bij mij in de buurt heb ik er één gevonden die me tot nu toe nog niet teleur heeft gesteld. Daar werken ook ervaren mannen, en geen stagiaires van 16, 17 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Rode stip is bij het ventiel, gele stip precies ertegenover. (overigens wordt dit ook nogal eens anders uitgelegd afhankelijk van land van herkomst van banden of wielen) Inderdaad zoals Schippersss zegt: er wordt niet vaak naar gekeken maar het kan wel degelijk veel uitmaken. Je moet het zo zien: je wiel heeft een zwaarste punt, de band heeft dat ook. als die in een ongunstige positie staan ten opzichte van elkaar kan het lastig zijn om het goed uitgebalanceerd te krijgen. Met wat "spelen" is daar veel in te verdienen. Maar ja, welke bandenboer neemt nog de tijd om dat perfect te regelen?

Bij mij in de buurt heb ik er één gevonden die me tot nu toe nog niet teleur heeft gesteld. Daar werken ook ervaren mannen, en geen stagiaires van 16, 17 jaar.

Het is zelf zo erg Johan, dat ik dit stipjes verhaal pas aankaarte bij een bandencentrum, dat er dood leuk werd gezegd 'o dacht dat dat was dat je konzien ofdat de banden nieuw waren' .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden