Ga naar inhoud
  • 0

Stekker standkachel


ids30postma

Vraag

Ik wil graag zelf de kabelboom maken voor de standkachel, het nummer van de 8 polige stekker hebben kunnen vinden, alleen nu zoek ik de nummer van de 2 polige stekker, iemand de dat weet, of kan zeggen waar ik het kan vinden.

 

En waar de Relais van de standkachel zit, want er gaat een kabel van de standkachel naar de relais toe, het relais heeft nummer 1 op Elsawin, maar ik kan die nergens vinden onder mijn dashboard, iemand die mij kan zeggen waar die relais zich bevind.

 

 

Gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoi Arie,

 

Nog één vraagje, pin 6 van de 8 polige stekker , die gaat naar een stekker die op de watervoeler moet, maar waar zit ie....

 

Gr ids

Kan jij het schema eens posten wat jij gebruikt. Want pin6 heb ik niet aangesloten. Op de foto van de standkachel die ik eerder gepost heb zie je ook dat deze niet word gebruikt.

De standkachel heeft een interne temperatuur voeler en krijgt info over de canbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem ook niet op de tekening staan, maar ik zag op de TDI forum waar jij ook een topic heb van de standkachel , dat je pin 6 ( watervoeler ) had staan, vandaar dat ik het eventjes vraagt.. op de tekening op elsawin staat ie intern door gelust .

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb hem ook niet op de tekening staan, maar ik zag op de TDI forum waar jij ook een topic heb van de standkachel , dat je pin 6 ( watervoeler ) had staan, vandaar dat ik het eventjes vraagt.. op de tekening op elsawin staat ie intern door gelust .

 

gr ids

Op het tdi forum heb ik nooit gepost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb hem ook niet op de tekening staan, maar ik zag op de TDI forum waar jij ook een topic heb van de standkachel , dat je pin 6 ( watervoeler ) had staan, vandaar dat ik het eventjes vraagt.. op de tekening op elsawin staat ie intern door gelust .

 

gr ids

Op het tdi forum heb ik nooit gepost.

 

Sorry ben even in de war :roll: , is een andere , maar hij heeft ook zijn standkachel hier gepost, dus vandaar eventje die verwarring. :shock:

 

Maar jij heb pin 6 ook niet aangesloten, oke dan doe ik dat ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de stekkers opgehaald, maar deze gaat ook niet passen op mijn standkachel 3b0 973 752 A, hij is veelste groot, ik moet twee slagen kleiner hebben.

Die ander past wel dus dat is geen probleem, nou maar weer eens opzoek gaan, ik heb een standkachel uit een passat CC van 2010.

 

Gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ie uit en CC komt heeft ie toch nummer 3C8 en niet 3C0?

 

Hoeft niet altijd zo te zijn, en webasto is geen VW, maar ze leveren wel, ik denk dat alleen elektronica een 3C8 krijgen, en wat algemeen toegepast word zoals een webasto een 3C0 krijgen, ik lees in ETKA dat ook standkachels zijn met 1K0, dat lijkt mij eerder iets voor Golf en 7No is volgens mij meer voor touran of een sharan, maar goed de verkoper vertelde mij dat ie uit een passat CC kwam, en de etiket staat een bouwjaar van 2010 op.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, die heb ik niet.

 

Ik heb de hoofdboom vanuit de standkachel naar de accu gebracht. Plus en min aangesloten op de accu.

De gele draad (en de rode draad vanaf de zekering, misschien ook de min dat weet ik niet meer) en de twee canbus draden naar binnen.

 

de gele, rode en bruine op het klokje, de canbussen op de canbus achter de radio.

 

Het relais heb je alleen nodig als de auto geen canbus heeft en je de ventilator wil schakelen.

Jouw auto heeft canbus, heeft je standkachel dat ook?

 

Je hebt een bezine versie, is dat de bedoeling?

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, die heb ik niet.

 

Ik heb de hoofdboom vanuit de standkachel naar de accu gebracht. Plus en min aangesloten op de accu.

De gele draad (en de rode draad vanaf de zekering, misschien ook de min dat weet ik niet meer) en de twee canbus draden naar binnen.

 

de gele, rode en bruine op het klokje, de canbussen op de canbus achter de radio.

 

Het relais heb je alleen nodig als de auto geen canbus heeft en je de ventilator wil schakelen.

Jouw auto heeft canbus, heeft je standkachel dat ook?

Die heft dat ook...  vanavond pin 16 weer aangesloten , eventjes gewacht tot de auto weer helemaal in zijn rust stand was gekomen en geprobeerd de standkachel aan te zetten met de T91 maar helemaal geen leven...

 

Ik ga morgen toch even naar de zekering kijken , want volgens mij krijgt de T91 geen stroom als de auto in zijn rust stand staat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt het even op de kabelboom van de telestart meten, of er 12 volt op staat.

 

Voor de telestart moet je twee dingen doen.

eerst met VCDS op 18 auxilary heater aanmelden dat er een T91/T100 op zit.

Coding accepted, done close.

Daarna opnieuw erin en je AB aanleren aan de unit. Kun je het beste ook doen met VCDS.

Adress 18 => adaption 10 => Channel 004 => klik daar in de ON/OFF voor "adapt/learn" 
Dit doe je samen met de AB in te drukken.

 

Hij doet het wel als ie niet in rust is?

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt het even op de kabelboom van de telestart meten, of er 12 volt op staat.

 

Voor de telestart moet je twee dingen doen.

eerst met VCDS op 18 auxilary heater aanmelden dat er een T91/T100 op zit.

Coding accepted, done close.

Daarna opnieuw erin en je AB aanleren aan de unit. Kun je het beste ook doen met VCDS.

Adress 18 => adaption 10 => Channel 004 => klik daar in de ON/OFF voor "adapt/learn" 

Dit doe je samen met de AB in te drukken.

 

Hij doet het wel als ie niet in rust is?

Als de auto nog niet in zijn rust stand staat dan doet de T91 het wel , maar ik denk te weten waar ik de fout heb gemaakt, ik heb net de plus van de T91 op een andere zekering gezet en nu even wachten tot de auto weer in zijn rust stand staat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt het even op de kabelboom van de telestart meten, of er 12 volt op staat.

 

Voor de telestart moet je twee dingen doen.

eerst met VCDS op 18 auxilary heater aanmelden dat er een T91/T100 op zit.

Coding accepted, done close.

Daarna opnieuw erin en je AB aanleren aan de unit. Kun je het beste ook doen met VCDS.

Adress 18 => adaption 10 => Channel 004 => klik daar in de ON/OFF voor "adapt/learn" 

Dit doe je samen met de AB in te drukken.

 

Hij doet het wel als ie niet in rust is?

maar die code die jij erin heb staan 003011 geloof ik, die 0 achter de 3 zegt dat je geen T91 heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu ergens in het forum een stukje gelezen , als je een standkachel heb die je kunt bedienen tussen je tellers, dan heb je een T91R nodig, de T91R is enkel om de standkachel aan en uit te zetten , de duur van de standkachel staat geregeld in je MFA.

De T91 is als je geen klokje van webasto heb en ook geen menu in je MFA heb dan kun je de duur regelen met de T91.

Dus wat ik heb is dat ik dus wel de tijd kan regelen tussen mij MFA en dus dan ook de T91R nodig heb.. misschien zit hier het hele probleem is van waarom mij T91 het niet gaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dat stukje hier naar toe gehaald toen.

Had ik van motortalk gehaald en was toen bij een touran het verhaal dacht ik. Getest heb ik het nooit.

Ik heb wel getest met de voedingen op de climatronic maar ik kon wel altijd de standkachel aanzetten alleen bleef soms de clima uit.

De voeding van de afstandsbediening heb ik op een eigen zekering die continu 12v heeft. Ik heb hem ook niet op de originele aansluitingen affabriek aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden