Ga naar inhoud
  • 0

TIP: Foutmelding TDI Noodprogamma


R36 Driver

Vraag

Weet niet of dit de juiste rubriek is, maar wilde jullie graag informeren over het volgende:

 

Afgelopen week met de Golf 6 2.0TDI CR 103KW op de Duitse autobahn, gaat de auto plotseling in het noodprogramma terwijl ik het gas opnieuw intrap.

 

Alle vermogen weg, uit laten rollen en de parkeerplaats op gereden.

 

Geprobeerd te resetten door de motor af te zetten en weer te starten, lukte niet.

 

Aangezien ik in verte een bord zag van afrit daar heen gereden en zag toen bij welke plaats ik zat.

 

Op de telefoon gezocht of er een VW dealer was en jawel hoor.

 

Eenmaal aangekomen waren ze zeer behulpzaam en uitgelezen, probleem : fout signaal van gaspedaal electronica en de pedaalunit moest worden vervangen.

 

Pedaal (rond de 125 euro) niet voorradig zou eerst de volgende dag kunnen binnenkomen, ik moest helaas verder ivm afspraak en hebben ze de auto voor me gereset, maar na 20 meter alweer in noodprogamma, maar men garandeerde dat ik zonder risico verder kon rijden.

 

Tijdens het uitlezen keek de receptionist ook nog in hun eigen PC en vertelde mij dat er volgens VW een serie Passats 3C's is waarvan de stekker verbinding naar de gaspedaalelectronica last had van slechte verbindingen. (Oplossing stekker loshalen en penntjes iets strakker stellen).

 

Vroeg nog of dit het ook bij de Golf kon zijn maar dat was zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik ben toen vertrokken ( hoefde niets te betalen was allemaal service, complimenten ! en heb ze maar een tientje voor de fooienpot gegeven).

 

Na een paar kilometer op een P-plaats alles los gehaald bij het pedaal en met de beperkte middelen de stekkerverbinding toch maar bekeken en lichtjes bijgebogen, en zie daar auto vanzelf uit noodprgramma en rijd weer als een raket.

 

Na de deze aanpassing kon ik de rit naar Zuid Duitsland vooortzetten zonder problemen.(toch wel lekker als je kunt doorrijden :D )

 

Dus als je een melding krijgt : MOTORSTOERUNG - WERKSTATT en je Gloeispiraal knippert zou dit het probleem kunnen zijn.

 

Doe er jullie voordeel mee.

 

Berry

 

 

 

 

TIP: Foutmelding TDI Noodprogamma

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik schreef ook in mijn post;

 

Tijdens het uitlezen keek de receptionist ook nog in hun eigen PC en vertelde mij dat er volgens VW een serie Passats 3C's is waarvan de stekker verbinding naar de gaspedaalelectronica last had van slechte verbindingen. (Oplossing stekker loshalen en penntjes iets strakker stellen).

 

 

Vandaar dat ik het heb geplaatst zodat andere forummers er hun voordeel mee kunnen doen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden