Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage Bestuurderskant voor en achter


STA

Vraag

Hallo allemaal,

 

Kom er net achter dan er aardig plasje onder de pendalen ligt en achter de stoel ook best nat is.

Ik heb me 3bg nog niet zo lang en van de eerste eigenaar gekocht die op leeftijd waren. Ik lees hier zoveel mogelijkheden dat ik er geen wijs meer uit word.

 

Kunnen jullie me in het kort vertellen wat ik moet doen? Tips en tricks welkom :lol:

 

Pluggen accu bak zitten er overigens nog in.

 

Hoe haal ik de bekleding bestuurderskant los?

 

Ik baal hier zovan, ik haat waterlekkages! zelf de ballen geen verstand van ik hoop met hulp van hier ver te komen. Eerst maar een waterstofzuiger aanschaffen.

 

Hoor het graag, thnx alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Nog een tip: het tapijtje droog krijgen lukte mij door een week lang handdoeken eronder te plaatsen/verwisselen en daarna een dag omhoog en doorwaaien.

 

Mijn plan is om heet het weekend een kacheltje in de auto te plaatsen, de bekleding omhoog zien te houden door op diverse plekken wat steunpaaltjes neer te zetten. Aan gezien het vandaag en morgen weer gaat regenen verwacht ik wel weer aardig wat water aan te treffen van het weekend. Dus ben benieuwd of dat werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn plan is om heet het weekend een kacheltje in de auto te plaatsen, de bekleding omhoog zien te houden door op diverse plekken wat steunpaaltjes neer te zetten. Aan gezien het vandaag en morgen weer gaat regenen verwacht ik wel weer aardig wat water aan te treffen van het weekend. Dus ben benieuwd of dat werkt.

 

Werkt niet of nauwelijks.

Water zit in het dempingsmateriaal en moet er uit geperst worden. Het kleine beetje aan de oppervlaklte wat verdampt door warmte ed is veel minder dan kranten of handdoeken er onder leggen.

Deze nemen nl. water op en zo verdwijnt het water het snelst. Als je nog niets aangepast hebt kan je daarna ook zien waar het water binnenkomt: daar waar je krant het eerst nat wordt.

 

En als je die hebt: airco op stand oorlog zetten. Die onttrekt vocht uit de lucht. Waardoor de lucht in de wagen droger wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn plan is om heet het weekend een kacheltje in de auto te plaatsen, de bekleding omhoog zien te houden door op diverse plekken wat steunpaaltjes neer te zetten. Aan gezien het vandaag en morgen weer gaat regenen verwacht ik wel weer aardig wat water aan te treffen van het weekend. Dus ben benieuwd of dat werkt.

 

Werkt niet of nauwelijks.

Water zit in het dempingsmateriaal en moet er uit geperst worden. Het kleine beetje aan de oppervlaklte wat verdampt door warmte ed is veel minder dan kranten of handdoeken er onder leggen.

Deze nemen nl. water op en zo verdwijnt het water het snelst. Als je nog niets aangepast hebt kan je daarna ook zien waar het water binnenkomt: daar waar je krant het eerst nat wordt.

 

En als je die hebt: airco op stand oorlog zetten. Die onttrekt vocht uit de lucht. Waardoor de lucht in de wagen droger wordt.

 

Wat ik van de week heb gedaan is met de waterstofzuiger over het dempingsmateriaal heen gezogen en dat een x aantal keer gedaan, dat hielp volgens mij ook wel. Kan voor de nacht wel wat handdoeken erbij neerleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sja.. die 'deutsche gründlichkeit' :shock:

 

Bij het uitbouwen van de 'kunststofdorpel' (zie andere KB-tje van V-dub) voorzichtig zijn.

Ik sloopte er eentje... maar dat kan ook aan mij hebben gelegen. :twisted:

 

Tijdens het los halen van de week had ik de topic kunstofdorpel verwijderen op de Ipad erbij voor mijn veiligheid :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pfff heb nog een meer problemen erbij! Aangezien ik de metalenplaat voor geen mogelijkheid los kreeg ook niet met de foto's van de KB erbij, het lijkt als of het nog vast zit aan een wit kunststof onderdeel aan de achterkant van de stalenplaat. Uiteindelijk besloten omdat ik pissed ben omdat het niet gelukt is de boel weer dicht te bouwen.

 

Bij het dicht bouwen kwam ik erachter dat de de electriche ramen, kofferbak en tankklep het niet meer doen. Het enige wat ik gedaan heb is alle stekkers los gehaald aan het deurpaneel en aan de metalen plaat zit een groot zwart blok en daar heb ik ook de stekker van los gehaald.

 

Alles is met rustig en met beleid los gemaakt en weer gemonteert, alles 3x keer nagekeken of alle stekkers weer correct zijn aangesloten maar niks werkt. Ik hoop dat het een zekering is, heb in het boekje gezocht maar kan niks onder welke zekering dit valt.

 

Ik heb overigens alle stekkers wel los gemaakt terwijl de spanning erop stond, auto radio stond gewoon aan.

 

Iemand Suggesties?? Graag!! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee binnenverlichting ging ook niet aan maar het probleem is opgelost hoor.

 

Het was een zekering 10amp, heb me voor niks druk zitten maken vanmiddag! Haha

 

Kan toch niet verder nu heb het juiste gereedschap niet, morgen even halen en dan verder :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Aangezien ik de metalenplaat voor geen mogelijkheid los kreeg ook niet met de foto's van de KB erbij, het lijkt als of het nog vast zit aan een wit kunststof onderdeel aan de achterkant van de stalenplaat.

 

Ik neem aan dat je met de deuren van bestuurderskant/bijrijder bezig bent geweest.

Je hebt de beschrijving die Fai heeft gemaakt gevolgd (hier dus)?

 

Het is inderdaad een beetje krap en je moet ietwat forceren om hem eruit te krijgen.

Het kan subtieler door het slotmechaniek los te maken van de 'stalen plaat' (twee zwarte pinnen in het 'lock mechanism mounting bracket' naar binnen duwen, deze vallen dus in de deur, kun je later opvissen, maar nodig zijn ze niet, ik heb zelfs dat bracket eraf geslepen, slotmechanisme schroef je vast aan 'achterzijde' van de deur).

Heb je net even wat meer speelruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Aangezien ik de metalenplaat voor geen mogelijkheid los kreeg ook niet met de foto's van de KB erbij, het lijkt als of het nog vast zit aan een wit kunststof onderdeel aan de achterkant van de stalenplaat.

 

Ik neem aan dat je met de deuren van bestuurderskant/bijrijder bezig bent geweest.

Je hebt de beschrijving die Fai heeft gemaakt gevolgd (hier dus)?

 

Het is inderdaad een beetje krap en je moet ietwat forceren om hem eruit te krijgen.

Het kan subtieler door het slotmechaniek los te maken van de 'stalen plaat' (twee zwarte pinnen in het 'lock mechanism mounting bracket' naar binnen duwen, deze vallen dus in de deur, kun je later opvissen, maar nodig zijn ze niet, ik heb zelfs dat bracket eraf geslepen, slotmechanisme schroef je vast aan 'achterzijde' van de deur).

Heb je net even wat meer speelruimte.

 

Ik heb de beschijving van fai erbij gehouden. Dit is voor mij voor het eerst dat ik met zon grote klus bezig ben aan een auto :embarassed: ik sleutel zelde aan mn auto ja hooguit wat kleine dingetjes :lol: maar dit is best een karwei :D, daarom ben ik afhankelijk van de info die ik hier krijg. Ik wil het zelf doen en leren snapje :angel:

 

Ik vroeg me een paar dingen af omdat het niet lukte:

 

1. de 2 bouten aan het raam moeten eruit, ik neem aan dat het raam eruit gaat(achteraf logisch want het raam zit dan los)

 

2. Het slotmechanisme, wat gebeurt er als ik de onderste 2 losdraai zoals aangegeven en de beschijving van fai, is het ook weer makkelijk terug te plaatsen. hoe werkt het? Zit het verbonden aan de lockcilinder en moet ik de lock release cable ook los halen of kunnen deze 2 blijven zitten?

 

3. Wat voor een type bitje en maat heb ik nodig om die 2 bouten los te maken, die heb ik niet en moet dat nog even kopen ergens.

 

Ik hoor van graag dan kan ik er morgen mee verder :-), had fai wel een pb gestuurd maar die zit denk niet te wachten op me gezeur want heb nog niks gehoord haha :embarassed:

post-20044-1423829229,5482_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Aangezien ik de metalenplaat voor geen mogelijkheid los kreeg ook niet met de foto's van de KB erbij, het lijkt als of het nog vast zit aan een wit kunststof onderdeel aan de achterkant van de stalenplaat.

 

Ik neem aan dat je met de deuren van bestuurderskant/bijrijder bezig bent geweest.

Je hebt de beschrijving die Fai heeft gemaakt gevolgd (hier dus)?

 

Het is inderdaad een beetje krap en je moet ietwat forceren om hem eruit te krijgen.

Het kan subtieler door het slotmechaniek los te maken van de 'stalen plaat' (twee zwarte pinnen in het 'lock mechanism mounting bracket' naar binnen duwen, deze vallen dus in de deur, kun je later opvissen, maar nodig zijn ze niet, ik heb zelfs dat bracket eraf geslepen, slotmechanisme schroef je vast aan 'achterzijde' van de deur).

Heb je net even wat meer speelruimte.

 

Ik heb de beschijving van fai erbij gehouden. Dit is voor mij voor het eerst dat ik met zon grote klus bezig ben aan een auto :embarassed: ik sleutel zelde aan mn auto ja hooguit wat kleine dingetjes :lol: maar dit is best een karwei :D, daarom ben ik afhankelijk van de info die ik hier krijg. Ik wil het zelf doen en leren snapje :angel:

 

Ik vroeg me een paar dingen af omdat het niet lukte:

 

1. de 2 bouten aan het raam moeten eruit, ik neem aan dat het raam eruit gaat(achteraf logisch want het raam zit dan los)

 

2. Het slotmechanisme, wat gebeurt er als ik de onderste 2 losdraai zoals aangegeven en de beschijving van fai, is het ook weer makkelijk terug te plaatsen. hoe werkt het? Zit het verbonden aan de lockcilinder en moet ik de lock release cable ook los halen of kunnen deze 2 blijven zitten?

 

3. Wat voor een type bitje en maat heb ik nodig om die 2 bouten los te maken, die heb ik niet en moet dat nog even kopen ergens.

 

Ik hoor van graag dan kan ik er morgen mee verder :-), had fai wel een pb gestuurd maar die zit denk niet te wachten op me gezeur want heb nog niks gehoord haha :embarassed:

 

1. los maken en dan de raam met je hand omhoog duwen en dan met duchtape vast maken op je deur en raam

 

2. de slot kom dat in een geheel eruit en als je terug bouw komt de slot op zijn plaats en dan kan je de boutjes terug doe.

 

3. no: 12 veeltanden dop en torks no:20

 

ik hoop dat deze info wat er aan heb.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goddank de metalenplaat is er uit jeeej.. Net al het ouwe rubber verwijderd en goed ontvet. Het rubber onderaan de plaat was helemaal verrot. De binnenbak van de deur is nog helemaal schoon. Zo het nieuwe rubber erin plakken en hopen dat het terug plaatsen wat makkelijker gaat, ben bang van niet haha. We zullen zien! Foto's komen vanavond wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo de boel is dicht en opgeruimd. Nu hopen dat het niet meer lekt!!

 

Ben een paar keer flink pissed geweest omdat het niet lukte maar met wat meer info wel :-).

 

Wil iedereen bedanken die mij heeft voorzien van info en tips, Voornamelijk Fai! :-)

 

Van het weekend nog even kijken onder de bekleding of er nog wat weggezogen kan worden en dan ff drogen.

 

Groet.

post-20044-1423829230,845_thumb.jpeg

post-20044-1423829230,8919_thumb.jpeg

post-20044-1423829230,9388_thumb.jpeg

post-20044-1423829230,97_thumb.jpeg

post-20044-1423829231,0169_thumb.jpeg

post-20044-1423829231,0638_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mooi, dat schiet lekker op. Hopelijk houden je achterdeuren het wat langer uit... daar zitten de ruiten niet vast met klem/boutje, maar met een 'dowelpin'... ik werd er niet vrolijk van ;-)

 

Ik ben bang dat achter moet gebeuren, net door wasstraat gereden en zag ook druppels achter het deurpaneel vandaan komen.

 

Maar vertel 'dowelpin'??

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden