Ga naar inhoud
  • 0

EPC LAMPJE BRAND


Erik71

Vraag

Broeders ik heb een uitdaging.

 

Ik rij zoals jullie weten een Passat VR5 2.3

 

Een dikke twee weken terug kreeg ik een rare klacht, ik wil weg rijden maar motor start niet, na 15 minuten wachten deed alles het weer en heb week lang geen last gehad. Sinds deze week houd de auto tijdens het rijden een dikke seconde in en rijd dan gewoon verder. Het lampje van de EPC blijft branden en stationair loopt hij nu in eens 1200 toeren. Nadat ik de auto uit gezet heb en weer start loopt alles weer normaal maar lampje EPC blijft branden. Vandaag heb ik het hele gasklephuis maar eens gedemonteerd en schoongemaakt met cleaner. Ook het tandwielhuisje los gemaakt en electronica schoongemaakt met speciale cleaner. Omdat toch alles los lag heb ik ook de LM maar schoongemaakt. Na alles weer gemonteerd te hebben loopt de motor mooier dan ooit, stationair heel mooi rustig en tijdens test rit meende ik zelfs dat hij beter en sneller op het gas reageert . Maar helaas bijna aan het einde van mijn ritje kreeg ik toch weer de schok, verhoogt toerental bij stationair. Zucht......

 

Heeft iemand een ingeving?

 

MvG Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is dus mijn tweede uitdaging, ik heb zelf geen vag-com. Heb het forum lid in Ermelo al een PB gestuurd, maar hij heeft tot nu toe niet gereageerd.

De vw dealer ga ik in het uiterste geval pas heen, die mensen daar vragen prijzen als of ze mij mede eigenaar wil maken van hun bedrijf.

 

 

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook zoiets meegemaakt met mijn v5 kwam er tijdens het uitlezen achter dat de uitlijning van het gasklephuis niet correct was schoongemaakt fouten gewist en reed weer als nieuw tot een dag later zelfde fout er weer in gasklep wou ook niet meer in de basis instellingen toen toch een gereviceerd gasklephuis besteld bij actronics scheelt nog al wat op een nieuwe en hij rijd weer als nieuw

 

Zoals ik jou verhaal lees, heb ik het zelfde mee gemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een korte updaten van de werkzaamheden tot nu toe. De BC is uitgelezen en geeft aan dat er een storing in de signalen zit van de krukas en de nokkenassen en dat de ECM kapot zou zijn.

Tijdens het uitlezen zagen we ook dat het toerental wat hij zou moeten draaien bij een stand van het gaspedaal niet klopte met het werkelijke toerental. Dus hebben we het gaspedaal gecontroleerd en die gaf ook duidelijk verschil, hij wou zelfs geen 100% aangeven bij volledig in getrapt pedaal. Dus ik ga nu eerst ander gaspedaal zoeken en deze monteren en met een oscilloscoop controleren we het signaal van de krukas sensor. O, ja het gasklep huis hebben we opnieuw ingeleerd omdat ik deze heb schoongemaakt en opnieuw gemonteerd heb.

 

Kan ik willekeurige een elektronisch gaspedaal monteren of moet hij echt kloppen op serie nummer

Ik kan een zelfde kopen maar las hier ook al eens dat er mensen waren die een R-line pedaal gemonteerd hebben.

 

 

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Broeders de laatste update, hij doet het weer.... Er bleken toch twee sensoren kapot te zijn wat na meting duidelijk werd. De storing tussen nokken as en krukas blijft wel staan. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door vervuilde nokkenas verstellers. Na controle met een scoop wordt dit vermoeden wel bevestigd want het blok is erg smering. we hebben een flush aan de olie toegevoegd en olie daaerna ververst om mogelijk probleem zo op te lossen. Het blok uit elkaar halen kan altijd nog...toch? We gaan deze behandeling na 3000 km nog een keer herhalen want wat kwam er een bagger uit het blok zeg. Zo jammer om te zien dat mensen bezuinigen op het olie verversen en of goedkope olie in het blok doen. Nu hopen dat probleem met verstellers op gelost wordt. Ja ik weet het is een gok maar op dit moment wel de goedkoopste en als het lukt .......

 

Vanmorgen gelijk ook maar even weer een bobine vervangen want die gaf met de eerste test kilometers ook de geest. Maar nu loopt hij weer bijna als een zonnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden