Ga naar inhoud
  • 0

aftermarket xenon leveling kits


-=mYst=-

Vraag

Ok, heb het hier maar neergezet, bij gebrek aan betere ideeën...

 

In .be is de huidige wetgeving wat xenons betreft:

 

*toegelaten mits er automatische hoogteregeling voorzien is, sproeiers zijn niet meer verplicht.

 

Nu weet ik dat oa pilot van die units verkoopt (en er zullen wss ook nog wel andere merken zijn die dit verkopen, ik hou me aanbevolen voor suggesties :!: ), dus dat kan het grote probleem niet vormen

 

Echter is nog 'n vereiste dat de knop voor de hoogteregeling verwijderd wordt... Maar dan zit je met zo 'n gat in je dash :blink: en hier komt dus m'n grote vraag...

 

bestaan hier blindplaatjes voor, of een ander inzet plaatje om dat gat dicht te krijgen (ik weet niet hoe het er bij auto's met origineel xenon uitziet). Is daar eventueel 'n ander soort paneeltje voor gebruikt, en evt. 'n partnumber?

 

Ik vind het namelijk een dikke ellende om elk jaar met de keuring die lampen te moeten wisselen, en als je de verkeerde agent tegenkomt, kan ik er nog 'n boete voor krijgen als ik niet oppas... vandaar zou ik mijn verlichting graag willen regulariseren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij oem xenon zit er inderdaad een ander knopje met maar 1 draairegelaar.

Is oem xenon plaatsen niet iets voor je? Hoogteregeling, meedraaiende koplampen, echte bocht verlichting. Is gewoon een hele mooie optie voor de3C.

Er zijn er meer die je zijn voorgegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb 't zowel vorig jaar als donderdagavond nog gevraagd op de keuring dany, sproeiers zijn NIET verplicht. Maar kan me voorstellen dat ze ze testen als ze erop zitten. Immers, voorste mistlichten moeten ook werken, als je ze hebt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij oem xenon zit er inderdaad een ander knopje met maar 1 draairegelaar.

Is oem xenon plaatsen niet iets voor je? Hoogteregeling, meedraaiende koplampen, echte bocht verlichting. Is gewoon een hele mooie optie voor de3C.

Er zijn er meer die je zijn voorgegaan.

 

uhhh, nee sorry... Dat wordt me 'n te grote en te dure operatie in verhouding tot gewoon die leveling kit erin mikken. Als ik dergelijke bedragen in m'n auto zou willen investeren atm, dan zou ik daar wel ander en leuker spul voor aanschaffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... -mo-120310

Sinds 2010 ongewijzigd sproeisysteem en hoogteregeling verplicht in BE. ZIE punt 7 Omzetbrief 2004

Is wat ik al eerder eens zei keuring meesters zijn gebuisde techniekers die bij de dealer niet aan de bak geraken.

Limburg zit kort tegen NL en dus denkt die keuringsgast dat het voor BE zelfde is zeker....

 

Er is zelfs een keuringstation die er in slaagt een wagen af te keuren voor remmen wegens niet origineel en nochtans was deze wagen af fabriek met geperforeerde remmen. Klant moest bewijzen dat ze origineel waren. :shock:

Of zelfs remmen en of lichten afkeuren en dit terwijl je net van de garage afkomt van nazicht van deze punten.

Dan antw ze als je er tegen ingaat dat hun toestellen geijkt zijn....garage niet of wat!!! lijkt me straf.

 

Keuring is gewoon oplichting en machtpositie van: je smoel sta me niet aan ROOD je wagen sta me niet aan ROOD klant heeft dikke nek ROOD madam heeft geen minirok ROOD.

 

Heb zelf al meegemaakt z'n dik 16j geleden met mij GOLF een Humo tv-blad lag in mijn auto en diene tip begon er in te lezen waarop ik reageerde. je kan het al raden, kreeg herkeuring aan mijn broek waar ik niets aan deed toen ik terug ging en gewoon GROEN nadien krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Aha!!! Maar het magische woord hier is... precedent. De oude audi a8 met originele xenon had géén sproeier. .. vandaar het argument dat het niet meer verplicht is.

Hola....die a8 zonder sproeiers was origineel en is iets anders dan achteraf bij plaatsen.

Zo mag een startknop ook niet nochtans hebben veel nieuwe wagens een start knop .

Ook de handrem zou niet mogen die wij hebben want er staat in de handremhendel moet steeds bereikbaar zijn.

Eigenlijk mogen we ook onze uitlaat niet aanpassen als deze niet origineel is als wat er onder zit.

 

1 ding weten we ....we mogen niets veranderen aan de wagen in BE :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden