Ga naar inhoud
  • 0

Stadslichten als dagrijverlichting aansluiten


lonnebol

Vraag

Laatst bij de dealer een hele set ampklemmetjes voor niks gekregen en gisteren eentje op pin 3 van de lichtschakelaar aangesloten voor dagrijverlichting.

 

Nu had ik op eBay al twee ledstrips (met TFL-keur) gekocht met het idee die te installeren, maar eigenlijk vind ik dat afbreuk aan de auto, dus ik dacht, laat ik de stadslichten als TFL gebruiken. Gisteren dus het kabeltje van pin 3 van de lichtschakelaar direct op de stadslichtkabels aangesloten en de lampen (voor en achter) gaan aan bij contact. Ontdekte alleen vanmiddag dat als het contact uit is en ik het parkeerlicht aanzet, het parkeerlicht niet werkt en daarvoor in de plaats het knipperlicht gewoon aangaat EN de ventilator voor het interieur. Dit is niet de bedoeling, dus zojuist maar de klem verwijderd die alles verbond en nu doet het parkeerlicht het weer.

 

:?: Maar, hoe kan ik nu toch de stadslichten als TFL gebruiken? Ik vermoed dat er ergens een relais of zo moet zitten die dit hele verhaal van parkeerlicht regelt. Ik heb de originele stroomplannen bekeken, maar daar wordt ik niet echt wijs uit.

 

Als ik de kabel van pin 3 helemaal tot vooraan de koplampen trek en daar pas op het stadslicht aansluit, zou het dan wel werken? Of iets met een diode? Ik wil er wel meteen bij zeggen dat ik het zo liever niet doe, het liefst ergens op de aansluitplaat direct onder het stuur, een soort van bijna origineel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben sinds vorige week weer terug uit de States en heb voor het weekend bij Conrad een aantal autorelais en voeten gekocht. Ik hoop dat die voeten in de bevestigingsplaat onder het stuur passen, is het meteen netjes opgeruimd.

 

Hier een schetsje hoe ik het wil aansluiten:

post-3271-1423829228,9545_thumb.jpg

 

Standaard zijn de lampen dus in de originele stand geschakeld (zoals wanneer er geen relais is), de TFL schakelt het relais en levert tevens de 12V voor de beide stadslichten. Ben nog aan het twijfelen/ moet bekijken of ik ook de achterlichten mee doe. Als ik direct op de stadslichten vanaf de lichtschakelaar aansluit gaan de achterlichten ook aan. Voor alleen de lampen voor, moet ik gaan kijken of ik makkelijk aan die kabels kan komen tijdens installatie (en of ze dan nog gezekerd zijn). Direct aansluiten achter de lichtschakelaar zijn ze hoe dan ook gezekerd.

 

Als er commentaar of opmerkingen zijn, laat het maar weten. Het spul is nog niet binnen en moet ook nog gaan bestuderen hoe ik het meteen netjes kan installeren. Daarnaast ben ik nog even aan het bedenken hoe dit in de toekomst van invloed is op een coming home leaving home module. Any thoughts on this subject?

 

Ik zal als alles werkt een lijstje met materialen en installatiefoto's plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je de achterlichten mee laat branden snap ik niet waarom je zoveel moeite doet.

Doe dan een schakelaar op de voeding kabel van je kentekenplaat verlichting en zet je schakelaar op stadslicht.

 

Ik wil juist niet meer de schakelaar te hoeven gebruiken, maar als ik alleen de voorlichten kan laten branden, dan wordt het dat. Wat bedoel je met een schakelaar op de kentekenplaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om de kentekenplaat verlichuing uit te doen. Stadslichten en achterlichten aan krnteken verlichting uit.

Maar ik begrijp dus dat je de verlichting schakelaar helemaal niet eil gebruiken.

Volgens mij zijn er setjes van CH/LH met lichtsensor. Dan zou je de verlichting helenaal automatisch hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of dit installeren: VW Tagfahrlicht Nachrüstsatz (Golf 4, Bora..)

 

onderdeelnummer: 1J0998055A is origineel VW

Prijs: €47,50

 

•Original VW Nachrüstsatz für Tagfahrlicht

•Funktionsweise: Abblendlicht und Rücklicht wird eingeschaltet sobald die Zündung eingeschaltet wird

•Lieferumfang: Einbausatz, Einbauanleitung

passend bei:

 

VW Golf 4

VW Golf 4 Variant

 

VW Bora

VW Bora Variant

 

VW Lupo

 

VW Passat 3B/3BG (1997>2005)

 

VW Polo (6N2,9N, 2000>2005)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Als ik het goed zie is dit eigenlijk wat ik dus zelf wil maken. Voordeel van deze set is natuurlijk dat het allemaal netjes is afgewerkt, maar de prijs vind ik wel hoog. Ik denk dat ik voor €20 klaar ben.

 

Spul van Conrad is vandaag binnengekomen. Eerst nog m'n 2 DIN radio, inklapbare spiegels en stoelverwarming inbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden