Laatst bij de dealer een hele set ampklemmetjes voor niks gekregen en gisteren eentje op pin 3 van de lichtschakelaar aangesloten voor dagrijverlichting.
Nu had ik op eBay al twee ledstrips (met TFL-keur) gekocht met het idee die te installeren, maar eigenlijk vind ik dat afbreuk aan de auto, dus ik dacht, laat ik de stadslichten als TFL gebruiken. Gisteren dus het kabeltje van pin 3 van de lichtschakelaar direct op de stadslichtkabels aangesloten en de lampen (voor en achter) gaan aan bij contact. Ontdekte alleen vanmiddag dat als het contact uit is en ik het parkeerlicht aanzet, het parkeerlicht niet werkt en daarvoor in de plaats het knipperlicht gewoon aangaat EN de ventilator voor het interieur. Dit is niet de bedoeling, dus zojuist maar de klem verwijderd die alles verbond en nu doet het parkeerlicht het weer.
Maar, hoe kan ik nu toch de stadslichten als TFL gebruiken? Ik vermoed dat er ergens een relais of zo moet zitten die dit hele verhaal van parkeerlicht regelt. Ik heb de originele stroomplannen bekeken, maar daar wordt ik niet echt wijs uit.
Als ik de kabel van pin 3 helemaal tot vooraan de koplampen trek en daar pas op het stadslicht aansluit, zou het dan wel werken? Of iets met een diode? Ik wil er wel meteen bij zeggen dat ik het zo liever niet doe, het liefst ergens op de aansluitplaat direct onder het stuur, een soort van bijna origineel.
Vraag
lonnebol
Laatst bij de dealer een hele set ampklemmetjes voor niks gekregen en gisteren eentje op pin 3 van de lichtschakelaar aangesloten voor dagrijverlichting.
Nu had ik op eBay al twee ledstrips (met TFL-keur) gekocht met het idee die te installeren, maar eigenlijk vind ik dat afbreuk aan de auto, dus ik dacht, laat ik de stadslichten als TFL gebruiken. Gisteren dus het kabeltje van pin 3 van de lichtschakelaar direct op de stadslichtkabels aangesloten en de lampen (voor en achter) gaan aan bij contact. Ontdekte alleen vanmiddag dat als het contact uit is en ik het parkeerlicht aanzet, het parkeerlicht niet werkt en daarvoor in de plaats het knipperlicht gewoon aangaat EN de ventilator voor het interieur. Dit is niet de bedoeling, dus zojuist maar de klem verwijderd die alles verbond en nu doet het parkeerlicht het weer.
Maar, hoe kan ik nu toch de stadslichten als TFL gebruiken? Ik vermoed dat er ergens een relais of zo moet zitten die dit hele verhaal van parkeerlicht regelt. Ik heb de originele stroomplannen bekeken, maar daar wordt ik niet echt wijs uit.
Als ik de kabel van pin 3 helemaal tot vooraan de koplampen trek en daar pas op het stadslicht aansluit, zou het dan wel werken? Of iets met een diode? Ik wil er wel meteen bij zeggen dat ik het zo liever niet doe, het liefst ergens op de aansluitplaat direct onder het stuur, een soort van bijna origineel.
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten