Ga naar inhoud
  • 0

3C BKP motor en DSG bak aanschaf vragen...


ehasalm

Vraag

Hallo,

 

 

Januari vorig jaar heb mijn 3BG verkocht omdat de koppeling te zwaar voor me was, in de tussen tijd heb twee auto veranderd maar geen plezier mee, nu heb ik beslist om terug naar de Passat world te gaan......

 

Ik heb mijn ogen op een 3C uit Nov 2008 met 2.0TDI en DSG bak met 160000km, volgens de RDW gegevens heeft de auto Type:AACBABX0 en google zegt dat het een CR motor is (BKP in dit gevaal, denk ik?), morgen ga ik de garage bellen om dit zeker te weten en ook meer over de auto te weten voor ik 170km naar de garage rij.

 

Mijn vraag of de BKP problemen vanaf een bepaalde bouwjaar opgelost zijn?

 

De tweede vraag is of de 6 vers. DSG van de Passat een bekende ziekte heeft, ik hoor vaak dat de 6 vers. DSG van de Golf voor 2007 veel elektronica problemen heeft maar ik weet niet veel over de Passat DSG.

 

Alvast bedankt,

Hassan

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Common Rail is een nieuwere motorgeneratie dan de BKP en heeft een motorcode die uit 4 cijfers bestaat zoals Lucas al aangaf.

Een commonrailmotor kent niet de (mogelijke) problemen die de vorige generatie wel kende.

DSG kent een 2-massa vliegwiel wat bij ong 2 ton wel eens aan vervanging toe is. Het gaat dan rammelen vanwege een defect.

 

Maar volgens mij heb je een goede, moderne auto uitgezocht en ik zou zeker even gaan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

november 2008 zou toch al wel CR moeten zijn, of die auto zou 'n hele tijd in stock gestaan moeten hebben... Indien 't effectief 'n BKP is (dus non-CR-blok) dan beste ff nagaan of die de recente werplaatsactie al heeft ondergaan, met name: alle verstuivers nakijken en evt. vervangen.

 

Wat de DSG betreft, tja... het 2 massavliegwiel he, maar dat hebben de handbakken evenzeer... Rijden doet het echter heel soepel, schakelt supervlot. Zeker 'n proefrit waard indien je er nog nooit mee gereden hebt, absolute aanrader imho :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
november 2008 zou toch al wel CR moeten zijn, of die auto zou 'n hele tijd in stock gestaan moeten hebben... Indien 't effectief 'n BKP is (dus non-CR-blok) dan beste ff nagaan of die de recente werplaatsactie al heeft ondergaan, met name: alle verstuivers nakijken en evt. vervangen.

 

Wat de DSG betreft, tja... het 2 massavliegwiel he, maar dat hebben de handbakken evenzeer... Rijden doet het echter heel soepel, schakelt supervlot. Zeker 'n proefrit waard indien je er nog nooit mee gereden hebt, absolute aanrader imho :!:

 

Weet je wat dat kost voor een dsg :P 1020 euro en met koppeling 1800 eurie's :cry: bij een 1.9 is dat 700 euro compleet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mensen , ik heb dit nog al eens aangehaald , maak die personen aub toch niet bang

jullie gooien met record bedragen alvoor deze beste man nog maar naar de wagen is gaan kijken

voor het zelfde geld is het een bloem van een wagen en rijd ie als een zonnetje

als er nog onzin volgt ga ik gewoon opschonen , dus problemen vermelden en niet meer , prijzen moeten we niet weten , ik kijk ook niet in jullie beurs

, zie eerst maar eens wat voor motor er in ligt , als je twijfelt, gewoon foto maken van de motor dan zien we direct wat er in ligt , dsg bakken zijn super , ik heb spijt dat ik er geen in mijn passat heb liggen , zie dat de distributie riem vervangen is , kijk het onderhouds boekje na , daar staat al hel wat in , kijk naar roest op de achter klep , en luister als je geen nare ratel hoort uit de bak als de motor in stationair draait , kijk als ie vlot doortrekt en geen roet uit stoot gelijk een schoorsteen , schakel van drive naar rear en luister als je geen knok hoort in de overgangs faze , verder is er niet veel wat je makkelijk kan verhelpen , veel geluk met de wagen

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mensen , ik heb dit nog al eens aangehaald , maak die personen aub toch niet bang

jullie gooien met record bedragen alvoor deze beste man nog maar naar de wagen is gaan kijken

voor het zelfde geld is het een bloem van een wagen en rijd ie als een zonnetje

als er nog onzin volgt ga ik gewoon opschonen , dus problemen vermelden en niet meer , prijzen moeten we niet weten , ik kijk ook niet in jullie beurs

, zie eerst maar eens wat voor motor er in ligt , als je twijfelt, gewoon foto maken van de motor dan zien we direct wat er in ligt , dsg bakken zijn super , ik heb spijt dat ik er geen in mijn passat heb liggen , zie dat de distributie riem vervangen is , kijk het onderhouds boekje na , daar staat al hel wat in , kijk naar roest op de achter klep , en luister als je geen nare ratel hoort uit de bak als de motor in stationair draait , kijk als ie vlot doortrekt en geen roet uit stoot gelijk een schoorsteen , schakel van drive naar rear en luister als je geen knok hoort in de overgangs faze , verder is er niet veel wat je makkelijk kan verhelpen , veel geluk met de wagen

grz guy

 

Je heb ook helemaal gelijk Guyke ik dwaalde een beetje af, was meer een reactie op Myst :wink: .

 

En wat positiefs is altijd beter om te vermelden.

 

Ik heb er ook een van 2006 en nog geen moment spijt van en heeft mij eigenlijk nooit laten staan (als ik de accu eerder had vervangen wat ik al wist :mrgreen: )

Na het chippie is te helemaal een top auto geworden, en kosten valt nog mee, na 60.000 km op 5 cent de km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden