Ga naar inhoud
  • 0

Wel of niet aanschaffen 2.0tdi


harmengijgink

Vraag

Hallo kenners, liefhebbers, fanatici en anderen.....

 

Ik ben bezig met de aanschaf van een andere auto en neig naar de product van de VAG groep.

 

Momenteel rij ik een golf IV variant 1.9tdi 90pk. Gekocht met 174.000 momenteel 306.000km. Ik ben zeer tevreden over de degelijkheid van deze motor, alleen de turbo geeft al lange tijd problemen bij zwaardere belasting. Ik weet wat het is, maar heb er dusdanig weinig last van dat hij er nog in zit.

 

Ik heb nu vandaag een proefrit gemaakt in een passat variant 2.0tdi uit 07-2006. Een hele goede prijs en er zijn wel wat mogelijke andere kopers. Ik hoor wat horror verhalen over deze motor. Ik weet niet of dit de bkr motor is of niet. De auto heeft 169.000km gelopen en heeft oa nieuwe verstuivers. Ik vond hem super rijden en die 140pk zijn super. Maar de vraag is;

 

Hoe gaat deze auto zich houden de komende 100-150.000km. Ik wil graag doorrijden tot de 300.000km en zo onderhoudsvriendelijk mogelijk. Of is een 1.9tdi toch beduidend degelijker en onderhoudsvrijer?

 

Ik heb geen haast en kwam deze toevallig tegen. Een andere optie is een 1.9tdi zoeken of een octavia, maar dan zijn de motoren weer hetzelfde. De skoda dealer zei dat ze bij de octavia niet veel verschil merken in onderhoud van de 2.0tdi in vergelijking met de 1.9tdi. De 1.6 geeft veel meer storingen/problemen, volgens skoda dus. Is dit bij VW ook zo?

 

Ik ben enthousiast maar behoudend vanwege de 2liter.... Is dit terecht? Kan iemand me de goede kant opduwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Uiteraard zit er verschil in een auto ontwikkeld in 1997 en een auto ontwikkeld in 2005, ik stap altijd in beide auto's (van klanten) in alsof ik nooit uitgestapt ben.

Zowel de 3B(G) als de 3C vind ik erg fijne auto's om in te rijden.

 

Qua dure problemen heeft de 3B(G) eigenlijk weinig, OK, een 2 massavliegwiel kan daar ook stuk maar naar verhouding is de bezuinigingsdrift bij VW wel toegeslagen sinds het Golf 5 platform. Veel zaken zijn onder coulance te verhelpen/verholpen. Een defect 2 massa vliegwiel komt voor bij 150dkm, maar vaak ook pas bij 270-300dkm.

 

Een nadeel van een moderne auto is de grote hoeveelheid electronica, des te meer erin zit des te meer er stuk kan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden